AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #1 Skrevet 9. juni 2013 Jeg skulle egentlig reise sammen med en venn til London, men han måtte trekke seg. Til tross for det ønsker jeg å reise og lurer på om noen har gjort det selv. Er det noen tips og råd du/dere kan komme med? Anonymous poster hash: e8b04...c85
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #2 Skrevet 9. juni 2013 Jeg skulle egentlig reise sammen med en venn til London, men han måtte trekke seg. Til tross for det ønsker jeg å reise og lurer på om noen har gjort det selv. Er det noen tips og råd du/dere kan komme med? Anonymous poster hash: e8b04...c85 Går kjempefint å reise til London alene. Vanlige forhåndsregler for storbyer må selvsagt taes, men å reise alene er ganske fint. Ingen andre å ta hensyn til så du kan gjøre bare dine ting. Ellers så anbefaler jeg å ta med bok/nettbrett til å titte på når du spiser lunsj/middag og finne deg en musical/teaterstykke/konsert/fottballkamp du har lyst til å se. Anonymous poster hash: a24bc...3f9
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #3 Skrevet 9. juni 2013 Jeg skulle egentlig reise sammen med en venn til London, men han måtte trekke seg. Til tross for det ønsker jeg å reise og lurer på om noen har gjort det selv. Er det noen tips og råd du/dere kan komme med? Anonymous poster hash: e8b04...c85 Å reise alene til London er ikke så forskjellig fra å reise med andre, bortsett fra at du kan bestemme alle aktiviterer selv. Helt supert. Anonymous poster hash: efda5...3ee
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #4 Skrevet 9. juni 2013 Går kjempefint å reise til London alene. Vanlige forhåndsregler for storbyer må selvsagt taes, men å reise alene er ganske fint. Ingen andre å ta hensyn til så du kan gjøre bare dine ting. Ellers så anbefaler jeg å ta med bok/nettbrett til å titte på når du spiser lunsj/middag og finne deg en musical/teaterstykke/konsert/fottballkamp du har lyst til å se. Anonymous poster hash: a24bc...3f9 Jeg har lyst til å oppleve britisk matkultur, publiv, monumenter og diverse andre ting man forbinder med London. Hvordan er det med briter: kommer man raskt i kontakt med de? Anonymous poster hash: e8b04...c85
Gjest Linaria Skrevet 9. juni 2013 #5 Skrevet 9. juni 2013 Jeg har vært alene i London fem ganger (om jeg husker riktig). Det er en fatastisk by å være alene i. Man kan gjøre akkurat som man vil og britene er kjempehyggelige. I hvert fall på pubene. Jeg pleide å traske fra turistattraksjon til museum til pub og bare kose meg. Er masse å gjøre der. Anbefaler Shoreditch om du vil ut på pub forresten. Synes det er litt dyrt i sentrum,
Anglofil Skrevet 9. juni 2013 #6 Skrevet 9. juni 2013 (endret) Jeg har reist alene til London minst åtte ganger (en gang i halvåret, sist i februar), elsker å reise alene til London. Sist shoppet jeg mest og så en musikal. Mvh Yvonne Endret 9. juni 2013 av Yvonne
Cata Skrevet 9. juni 2013 #7 Skrevet 9. juni 2013 Ikke noe problem å reise dit alene. Har gjort det, og vil gjøre det igjen. Jeg er glad i museer og severdigheter så jeg trasket gatelangs og fikk med meg mye av den slags da jeg var der. Brukte undergrunnen en del på lange "transportetapper". Sørget for å være inne på hotellet på litt tidlig kveld - ca. kl. 20, men så er jeg også litt i overkant forsiktig av meg, muligens. Var uansett så sliten i beina da av all traskingen på dagtid, at det var helt greit å slenge meg på senga og lese litt og ta livet med ro til det ble på tide å legge meg.
MissStiles Skrevet 9. juni 2013 #8 Skrevet 9. juni 2013 Jeg reiste alene til London 2 ganger. Gjør det gjerne igjen. Siden man aldri kjeder seg i den byen. Det er sååå mye man kan finne på. Shopping, musikal, pub, kino+++
missdior Skrevet 9. juni 2013 #9 Skrevet 9. juni 2013 Åh, det høres helt herlig ut å være alene i London! Tror jeg skal spare penger til en husmorferie
Singha Skrevet 9. juni 2013 #10 Skrevet 9. juni 2013 Been there, done that. Går helt fint, spesielt om du er flink/glad i å møte nye mennesker.
Gjest extra Skrevet 9. juni 2013 #11 Skrevet 9. juni 2013 Jeg reiste alene til London 2 ganger. Gjør det gjerne igjen. Siden man aldri kjeder seg i den byen. Det er sååå mye man kan finne på. Shopping, musikal, pub, kino+++ Hvordan er briter på pub? Kontaktsøkende eller som i Norge - litt sky?
marsy Skrevet 9. juni 2013 #12 Skrevet 9. juni 2013 Jeg synes vel briter er ganske like oss nordmenn.. reserverte. Men det er jo folk fra mange andre land der, så man kommer alltids i prat med noen hvis man vil. Jeg har reist alene til London og kost meg veldig hver gang. Jeg gjør akkurat som jeg føler for på dagtid (museer, utstillinger, shopper, utforsker et nabolag osv). Spiser som regel en ekstra god lunsj, og passer på å helst sitte på et bord med litt utsikt over gateliv eller lignende (uteservering er jo glimrende). Har også alltid med litt lesestoff i veska. Drar som regel tilbake på hotellet rundt kl 20 for da er jeg sliten. Spiser en enkel middag ute eller tar med take away på hotellet. Har med lesestoff og nettbrett/pc som underholdning på kvelden - også er det jo tv på rommet. Bruker også å kjøpe med drikke og snacks til kvelden som jeg kan ha på rommet. Passer på å ha hotell relativt sentralt, og like ved en tubestasjon. Liker også å bo på hotell med en allright standard, ikke noe særlig å bo alene på et lugubert sted.
Singha Skrevet 9. juni 2013 #13 Skrevet 9. juni 2013 Passer på å ha hotell relativt sentralt, og like ved en tubestasjon. Liker også å bo på hotell med en allright standard, ikke noe særlig å bo alene på et lugubert sted. Jeg synes det å bo på et passe fint hotell er en stor del av turen. Jeg er ikke noe utpreget utelivsmenneske, så når jeg reiser alene så blir det som med deg ofte ikke veldig sene kvelder. Da er det fantastisk å ha et hotell med god standard og et bra badekar å synke ned i. Eller andre gode fasiliteter (f.eks. svømmebasseng, bra treningsstudio eller spa).
Silfen Skrevet 9. juni 2013 #14 Skrevet 9. juni 2013 Du vil få mest ut av kontakt med briter dersom du oppsøker arbeiderklassepuber fremfor puber i city/west end. Da må du gjerne litt ut av byn. Ta deg for eksempel en tur til Ten Bells i Brick lane/whitechapel området, som er assosiert med Jack the ripper. Ellers opplevde jeg i alle fall London som fint og trygt i mine år der, selv om det jo er en stund siden nå. Ikke noe problem å tusle gatelangs alene på natterstid.
AnonymBruker Skrevet 9. juni 2013 #15 Skrevet 9. juni 2013 Jeg synes vel briter er ganske like oss nordmenn.. reserverte. Men det er jo folk fra mange andre land der, så man kommer alltids i prat med noen hvis man vil. Jeg har reist alene til London og kost meg veldig hver gang. Jeg gjør akkurat som jeg føler for på dagtid (museer, utstillinger, shopper, utforsker et nabolag osv). Spiser som regel en ekstra god lunsj, og passer på å helst sitte på et bord med litt utsikt over gateliv eller lignende (uteservering er jo glimrende). Har også alltid med litt lesestoff i veska. Drar som regel tilbake på hotellet rundt kl 20 for da er jeg sliten. Spiser en enkel middag ute eller tar med take away på hotellet. Har med lesestoff og nettbrett/pc som underholdning på kvelden - også er det jo tv på rommet. Bruker også å kjøpe med drikke og snacks til kvelden som jeg kan ha på rommet. Passer på å ha hotell relativt sentralt, og like ved en tubestasjon. Liker også å bo på hotell med en allright standard, ikke noe særlig å bo alene på et lugubert sted. Jeg har planer om å få med meg severdighetene i London. Hadde en med en god kompis som har reist en del dit. Har fått sett på sider som Venere.com, booking.com og expedia.com. Føler meg tryggere på en del saker nå. Det som hjelper er å bruke Google Maps for å finne ut hvor stedene er i avstand fra sentrum. Det blir spennende å reise alene og gjøre alt på egenhånd. Men slik blir det vel iblant at man må følge sine drømmer. Er det noen spesielle spisesteder som kan anbefales som er rimelige? Tenkte på indiske matsteder primært. Anonymous poster hash: e8b04...c85
Silfen Skrevet 9. juni 2013 #16 Skrevet 9. juni 2013 Indisk, da drar du iallfall til Brick Lane. Det er et mekka for indisk mat.
AnonymBruker Skrevet 10. juni 2013 #17 Skrevet 10. juni 2013 Med mindre du synes du må bo på hotell anbefaler jeg airbnb.com. Det er private folk som leier ut rom, av og til også en hel leilighet eller et helt hus. Standard og priser og komfort varierer veldig, men det er bare å opprette en profil og søke i vei. Du ser fort om verten er av den sosiale typen eller ikke. Gode verter gir gjerne insidertips om hvor det lønner seg å gå og har de tid, tar de gjerne et glass vin med deg på kvelden. Anbefaler uansett at du bor i nærheten av en tubestasjon eller en bussholdeplass. Det blir nok gåing rundt omkring uansett, og det er kjipt å måtte traske i femten minutter med fulle handleposer etter en lang dag. Briter virker nok mer åpne enn nordmenn, de spør kanskje hva du har gjort, hvor du skal og slikt, men vær obs på at dette sjelden er en invitasjon til noen dypere samtale eller vennskap, det er kun høflighetsfraser - men likevel veldig hyggelig så klart! London alene er skikkelig digg. Anonymous poster hash: 80c5b...cfb
Rosenrød Skrevet 15. juni 2013 #18 Skrevet 15. juni 2013 Jeg skal reise alene til London for første gang i desember. Har bestilt på et fint spahotell rett ved Harrods og gleder meg VELDIG:-)
Gjest Vinglepetra Skrevet 18. juni 2013 #19 Skrevet 18. juni 2013 Til dere som sier dere foretrekker å bo på fint hotell, er det lov å spørre om hvilke? Jeg skal selv reise til London rett før jul, og lurer veldig på hvor jeg skal bo. Skal reise alene og ønsker å bo relativt fint og trygt, men har desverre ikke 10000kr jeg kan bruke på et 3 dagers hotellopphold. Så har dere noen anbefalinger? Finner mye rart på ulike nettsider, men vil helst ha anbefaling fra noen som har bodd der
Singha Skrevet 18. juni 2013 #20 Skrevet 18. juni 2013 Til dere som sier dere foretrekker å bo på fint hotell, er det lov å spørre om hvilke? Jeg skal selv reise til London rett før jul, og lurer veldig på hvor jeg skal bo. Skal reise alene og ønsker å bo relativt fint og trygt, men har desverre ikke 10000kr jeg kan bruke på et 3 dagers hotellopphold. Så har dere noen anbefalinger? Finner mye rart på ulike nettsider, men vil helst ha anbefaling fra noen som har bodd der Jeg pleier å saumfare nettet for gode tilbud og så sjekke hva folk har skrevet om stedet på f.eks. tripadvisor.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå