Gå til innhold

Prinsesse Madeleines bryllup

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fin miks barna deres får da. Britisk, østerriksk, italiensk (Chris) & svensk, tysk og brasiliansk (Madeleine).

Anonymous poster hash: 604d8...630

• Liker 2
Skrevet (endret)

Fin miks barna deres får da. Britisk, østerriksk, italiensk (Chris) & svensk, tysk og brasiliansk (Madeleine).

Madeleine er jo kongelig, så hun er neppe særlig etnisk svensk, uten at det har så mye å si. Den svenske kongefamilien stammer i fra franske Bonaparte. I tillegg er det sikkert tysk, russisk, engelsk, dansk osv. blod i årene. Det er vel ingen som er så flerkulturelle som de kongelige ;) I tillegg er visstnok Silvia en etterkommer av en indianerkonge fra Brasil.

Endret av Samaysa
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Jeg synes faktisk Madde så enda finere ut med utslått hår og kortere kjole! :)

Talen til Chris vil jeg også svært gjerne høre, gjerne Madde sin tale også...

Holdt Madde tale?

Anonymous poster hash: 86b91...4a8

AnonymBruker
Skrevet

Hun er visstnok fra Østerrike ;)

Jeg hørte at hun var fra Australia..?

Anonymous poster hash: 7b6d0...7af

• Liker 1
Skrevet

Austria/Australia - fritt fram for forvikling.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Måtte kjøpe seoghør i dag. Kjøper alltid det når de kongelige er med. Nydelige bilder i bladet av dem. Lurer på hvor de nyter hvetebrødsdagene nå.

Anonymous poster hash: 7865a...03d
  • Liker 1
Skrevet

Måtte kjøpe seoghør i dag. Kjøper alltid det når de kongelige er med. Nydelige bilder i bladet av dem. Lurer på hvor de nyter hvetebrødsdagene nå.

Anonymous poster hash: 7865a...03d

Står det noe nytt der også, annet enn hva som har stått på nettavisene som VG etc.? Får jo litt lyst til å kjøpe bladet for å se bildene ja :)

Til anonym #283: Jeg vet ikke om Madde holdt tale, men vil tro at hun gjorde det?

Skrevet

Brud holder vel sin tale til brudgommen? I alle bryllup jeg har vært har brud holdt tale hvert fall :)

Skrevet

Står det noe nytt der også, annet enn hva som har stått på nettavisene som VG etc.? Får jo litt lyst til å kjøpe bladet for å se bildene ja :)

Til anonym #283: Jeg vet ikke om Madde holdt tale, men vil tro at hun gjorde det?

Overhørte noen gamle damer på bussen i dag som skulle kjøpe Se og hør for å lese om bryllupet :fnise:

Tror ikke det står noe mer der enn på nettet :)

AnonymBruker
Skrevet

Madeleine er jo kongelig, så hun er neppe særlig etnisk svensk, uten at det har så mye å si. Den svenske kongefamilien stammer i fra franske Bonaparte. I tillegg er det sikkert tysk, russisk, engelsk, dansk osv. blod i årene. Det er vel ingen som er så flerkulturelle som de kongelige ;) I tillegg er visstnok Silvia en etterkommer av en indianerkonge fra Brasil.

Madeleines far, Carl Gustav har svensk far og tysk mor. Hans farfar var svensk og farmor britisk. Hans oldefar britisk og oldemor tysk. Hans morfar var britisk og mormor tysk. Hans oldefar svensk og oldemor tysk.

Madeleines mor, Silvia har tysk far og brasiliansk mor.

Så i Madeleines nermeste familie er det svenske, tyske og brasilianske aner. (+en britisk oldefar).

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Btw den svenske kongefamilien har ikke danske aner som du skrev. De tilhører en helt annen slekt.

• Liker 4
Skrevet

Madeleines far, Carl Gustav har svensk far og tysk mor. Hans farfar var svensk og farmor britisk. Hans oldefar britisk og oldemor tysk. Hans morfar var britisk og mormor tysk. Hans oldefar svensk og oldemor tysk.

Madeleines mor, Silvia har tysk far og brasiliansk mor.

Så i Madeleines nermeste familie er det svenske, tyske og brasilianske aner. (+en britisk oldefar).

Nå har jeg ikke akkurat den fulle oversikten, men de fleste kongefamiliene, inkludert den norske som stammer fra Nord-Tyskland, har en veldig komplisert slektshistorie med røtter fra mange forskjellige land i hele Europa. Det er kjent at det svenske kongehuset stammer fra Jean-Baptiste Bernadotte, som var fransk.

Skrevet

Brud holder vel sin tale til brudgommen? I alle bryllup jeg har vært har brud holdt tale hvert fall :)

leste jeg for

Brud holder vel sin tale til brudgommen? I alle bryllup jeg har vært brud har brud holdt tale hvert fall :)

:laugh:

AnonymBruker
Skrevet

Det er kjent at det svenske kongehuset stammer fra Jean-Baptiste Bernadotte, som var fransk.

Fun fact: han skiftet navn til Karl Johan og ble konge av Norge og Sverige.

Han ble født i 1763, så det er veldig langt tilbake når man snakker om hvilke aner Madeleine har. Man tar bare med foreldre og besteforeldre, den aller nermeste familien. Men ja, alle kongehus har veldig komplisert historie og slekt.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Og i ingen av bryllupene jeg har vært i. Kan heller aldri huske å ha sett det i kongelige bryllup.

• Liker 2
Skrevet

Og i ingen av bryllupene jeg har vært i. Kan heller aldri huske å ha sett det i kongelige bryllup.

Hum, så rart! :klo: Tydeligvis forskjellig tradisjoner ute og går. :fnise: Er jo sjelden man får være med inn på middagen i kongelig bryllup da :)

AnonymBruker
Skrevet

Hum, så rart! :klo: Tydeligvis forskjellig tradisjoner ute og går. :fnise: Er jo sjelden man får være med inn på middagen i kongelig bryllup da :)

Ikke så sjelden, ved tronfølgerbryllupene får man som regel se talene. Som blant annet kronprins Haakons og hans svigermors fantastiske taler, og ikke minst Daniels tale til Victoria.

Skrevet

Ikke så sjelden, ved tronfølgerbryllupene får man som regel se talene. Som blant annet kronprins Haakons og hans svigermors fantastiske taler, og ikke minst Daniels tale til Victoria.

Det minner meg om talen som faren til Daniel holdt for brudeparet i Victoria og Daniels bryllup. Den var virkelig fin! :)

• 2 år senere...
Skrevet

Røyker svamper? Siden Chris også røyker så bryr han seg nok ikke om (eller merker) røyklukt ved brudevalsen. Men jeg håper de legger av seg denne uvanen etter hvert begge to. I hvert fall innen det blir aktuelt med små Bernadotte/O'neills :)

Og i ettertid har det jo kommet frem at hun allerede var gravid da hun stod der og røykte.

Skammelig! Hvilken signaleffekt gir dette til andre gravide?

Anonymous poster hash: 3f92d...192

Skrevet

Skal Madeleine gifte seg??!!!

Anonymous poster hash: 48852...054
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...