Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Merker at det nesten har blitt en trend blant bloggere og støtte dyrevelferd, men vet ikke om de gjør dette fordi de virkelig brenner for det eller fordi de føler de gjør en god gjerning, får føler de bare gjør det sånn halvveis.

For eksempel har Sophie Elise her kjøpt sandwich og plukka ut skinka, men hun støtter vell uansett kjøttindustrien ved å kjøpe baguetten? Hun kjøper jo egentlig kjøttet og bare kaster det? Er det bedre enn at det metter noens mage?

Kristina Andersen har også nylig inngått et samarbeid med Libresse, som så vidt jeg vet tester ingredienser på dyr?

Husker også fotballfrue egentlig skulle på et delfinshow her engang, og alle tre bloggerne handler jo klær fra butikker som HM som lages av mennesker under forferdelige forhold! Dette er kanskje pirkete og en fillesak, men syntes det er sykt at de skriker så høyt om hvor fæl vi er som spiser kjøtt, bruker dyretestede produkter osv. når de ikke er bedre selv! Og når overforbruk og arbeidsforhold for andre mennesker ikke er noe de bryr seg om

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest WendyClear
Skrevet
(.....)og alle tre bloggerne handler jo klær fra butikker som HM som lages av mennesker under forferdelige forhold! (...)

Så rasistisk av deg å kalle de stakkars østlige arbeiderne for dyr.

:fnise:

• Liker 4
Skrevet

HC tipset nettopp om at noen av de såkalte dyrevennlige bloggerne hadde takket ja til ferie sponset av Yves Rocher, et merke som visstnok ikke er dyrevennlig. Disse bloggerne har visstnok tagget Instagram-bildene sine med #yvesrocher og #lagacilly.

• Liker 1
Skrevet

HC tipset nettopp om at noen av de såkalte dyrevennlige bloggerne hadde takket ja til ferie sponset av Yves Rocher, et merke som visstnok ikke er dyrevennlig. Disse bloggerne har visstnok tagget Instagram-bildene sine med #yvesrocher og #lagacilly.

Livingdoll.

Skrevet

Livingdoll.

Ja, og Cath in the city-et-eller-annet. Ikke en blogger jeg vet om.

Skrevet

Ja ikke sant! Ser her at Kristina Andersen skriver "ingen sum kan kjøpe meningene mine"men det var vell bare så lenge summen ikke var høy nok...

Gjest celebi
Skrevet

Disse bloggerne har sjelden satt sine stiletthæler på noen gård, holder seg bedre informert om hårproteser enn politikk, og har knapt nok hatt en ordentlig jobb noen gang. Det de vet om dyrehold baserer seg på å dolle opp veskehunder, lese rosablogger og se Disney-filmer.

Disse jentene skal altså reflektere over dyrevelferd i et etisk perspektiv og se sammenhengen mellom hvordan lunsjen de kjøper har innvirkning på kjøttindustrien rent markedsøkonomisk? Hva forventer dere egentlig? :filer:

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Snakk om å være fordomsfull! F. eks du Celebi, som bare sitter her og finner på ting ut av eget hode. Jeg fatter og begriper ikke hvordan det er mulig? Jeg blir stadig overrasket over mennesker her inne på kvinneguiden...

Når det gjelder Sophie Elise, så mener jeg ut i fra det jeg har lest at hun er den av toppbloggerne som engasjerer seg mest i dyrevelferd. Jeg synes det er veldig dumt av deg TS å kun nevne at hun kjøper en baguett med skinke (uten så spise skinken), når hun faktisk gjør så ufattelig mye mer enn en gjennomsnittlig ungdom OG voksen i Norge, for dyrevelferden. I tillegg tror jeg hun har fått øynene opp for mange flere, ved at hun opplyser og skriver mye om det på bloggen. Er det ikke bedre at hun er vegetarianer, demonstrerer offentlig mot sirkus, ikke kjøper sminke osv testet på dyr, informerer flere titalls tusener om hva som er problemet med delfinshow osv, enn at hun ikke gjør noe?

Anonymous poster hash: aab1e...821
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Disse bloggerne har sjelden satt sine stiletthæler på noen gård, holder seg bedre informert om hårproteser enn politikk, og har knapt nok hatt en ordentlig jobb noen gang. Det de vet om dyrehold baserer seg på å dolle opp veskehunder, lese rosablogger og se Disney-filmer.

Disse jentene skal altså reflektere over dyrevelferd i et etisk perspektiv og se sammenhengen mellom hvordan lunsjen de kjøper har innvirkning på kjøttindustrien rent markedsøkonomisk? Hva forventer dere egentlig? :filer:

AMEN!

Anonymous poster hash: 2cbee...e89

AnonymBruker
Skrevet

Snakk om å være fordomsfull! F. eks du Celebi, som bare sitter her og finner på ting ut av eget hode. Jeg fatter og begriper ikke hvordan det er mulig? Jeg blir stadig overrasket over mennesker her inne på kvinneguiden...

Når det gjelder Sophie Elise, så mener jeg ut i fra det jeg har lest at hun er den av toppbloggerne som engasjerer seg mest i dyrevelferd. Jeg synes det er veldig dumt av deg TS å kun nevne at hun kjøper en baguett med skinke (uten så spise skinken), når hun faktisk gjør så ufattelig mye mer enn en gjennomsnittlig ungdom OG voksen i Norge, for dyrevelferden. I tillegg tror jeg hun har fått øynene opp for mange flere, ved at hun opplyser og skriver mye om det på bloggen. Er det ikke bedre at hun er vegetarianer, demonstrerer offentlig mot sirkus, ikke kjøper sminke osv testet på dyr, informerer flere titalls tusener om hva som er problemet med delfinshow osv, enn at hun ikke gjør noe?

Jeg håper disse bloggerne heller aldri tar noe som helst av medisiner, det er jo testet på dyr.....

Anonymous poster hash: 2cbee...e89

Gjest celebi
Skrevet

Nei, jeg synes faktisk det ville vært bedre om disse rosabloggerne lot være å snakke om ting de overhodet ikke har peiling på.

Det finnes mennesker her i verden som er ekstremister, også når det gjelder dyrevelferd. De ønsker bedre rettigheter for dyr, de mener dyr er mer verdt enn mennesker, og de går ikke av veien for å skade verken mennesker eller dyr for å demonstrere et poeng eller to.

Peta, Dyrevernalliansen, "The Cove" og lignende serverer et tårvått budskap som rosabloggerne og andre nikkedukker sluker ukritisk. Når de videreformidler slikt på blogger og sosiale medier skal de ikke ha ære for å ha "tatt et standpunkt". De er lettlurte og lite reflekterte, for virkeligheten er mye mer nyansert enn hva de har informert seg om.

Vi som bryr oss om dyr og ønsker bedre dyrevelferd innenfor realistiske og fornuftige rammer, kvier oss mer nå for å ta til orde for det av frykt for å bli assosiert med slike hysteriske ekstremister.

• Liker 5
Skrevet

De er fryktelig falske alle sammen. Cath in the city har reklamert for Yves Rocher flere ganger, og det blir alltid stilt spørsmål ved dyretesting i kommentarfeltet, så hun vet det godt. Hun har tidligere skrevet i bloggen at hun holder seg unna merker som hun vet tester på dyr, og hun er visstnok i mot pels.

Når noen av leserne har stilt spørsmål i innleggene som er skrevet om denne turen påstår hun at hun ikke 'vet nok'.

Ignorance is bliss. :rolleyes:

Det virker dessverre som om holdningene går rett ut av vinduet så fort noen tilbyr noe som blir for fristende til at man kan si nei.

Gjest celebi
Skrevet
Det virker dessverre som om holdningene går rett ut av vinduet så fort noen tilbyr noe som blir for fristende til at man kan si nei.

Slik er det. Det er forresten merkelig at noen tar seg tid til å påpeke at andre bruker sminke testet på dyr, som om de selv er så mye bedre. Med mindre du er veganer, aldri bruker kosmetikk, såpe eller medisiner, og kun spiser mat du dyrker selv, er du med på å støtte utnytting av dyr i en eller annen grad.

Kan vi ikke alle bare bli enige om at utnytting av dyr er greit innenfor visse grenser, at det har vært helt nødvendig for mennesker gjennom historien og fremdeles er nødvendig (bedre at medisiner først blir testet på dyr enn på mennesker)? Da kan vi sammen finne nye løsninger for god dyrevelferd. Ingen vil lytte til ekstremister.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Slik er det. Det er forresten merkelig at noen tar seg tid til å påpeke at andre bruker sminke testet på dyr, som om de selv er så mye bedre. Med mindre du er veganer, aldri bruker kosmetikk, såpe eller medisiner, og kun spiser mat du dyrker selv, er du med på å støtte utnytting av dyr i en eller annen grad.

Kan vi ikke alle bare bli enige om at utnytting av dyr er greit innenfor visse grenser, at det har vært helt nødvendig for mennesker gjennom historien og fremdeles er nødvendig (bedre at medisiner først blir testet på dyr enn på mennesker)? Da kan vi sammen finne nye løsninger for god dyrevelferd. Ingen vil lytte til ekstremister.

Jeg bruker sminke som er testet på dyr, pels og jeg tok akkurat av meg skoene mine som er lagd av skinn. Lager middag for øyeblikket med kjøtt også. Mao. så er jeg åpenbart med på å støtte utnytting av dyr i forholdsvis stor grad, gitt.

Men jeg har ikke en blogg hvor jeg har påpekt at jeg -ikke- gjør dette - til en viss grad; sminke- og pelsbruk, for så å dra på en tur jeg skryter opp i skyene.

Endret av troikaen
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Det viktigste her er jo at disse bloggerne faktisk gjør en innsats ved å spre budskapet sitt! Det er skikkelig bra at dyrevelferd blir snakket om, uansett om det kommer fra en frivillig veterinær på FOD eller fra en rosablogger. Jeg synes det er surmaga å kritisere dem for å gjøre det fordi det er populært. De har faktisk gjort en innsats og får budskapet spredd til hundretusenvis av lesere. Det er jo dritmye mer enn jeg gjør ved å støtte 4 dyrevelferdsorganisasjoner.

Det er derimot ikke bra om de ikke er konsekvente i sine valg. Å plukke bort skinka har ingenting ned dyrevelferd å gjøre, men det regner heg med SE skjønner snart. De fleste veggiser begynner med å plukke birt skinka, men ender opp som opplyste og fullverdige vegetarianere/veganere etter en stund. Å benytte seg av sponsing fra et merke som tester på dyr er høl i huet. Det vitner om dårlig kunnskap om emnet. Men det kan også vitne om at de kun er menneskelige. Det kan hende de bare glemte å sjekke om YR er på den røde lista. Det kan hende de tenkte at en ferie uansett ikke er et av produktene deres. Selv aktive, politiske veganere glemmer seg innimellom. Det betyr ikke at de er skinnhellige, bare at de er menneskelige. Det blir derfor logisk at rosabloggere gjør feil de og.

• Liker 1
Gjest Kevlarsjäl
Skrevet

Jeg håper disse bloggerne heller aldri tar noe som helst av medisiner, det er jo testet på dyr..... Anonymous poster hash: 2cbee...e89

Slt i dette utsagnet er så lite gjennomtenkt at jeg ikke engang vet hvordan jeg skal forklare deg at du tar så feil som det går an å ta.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...