Gjest BettyBoop Skrevet 7. juni 2013 #41 Skrevet 7. juni 2013 Syns likevel det er trist at faren forvises tim sofaen. Syns langvarig amming bare gjør til at faren får fratatt retten til å knytte seg til å knytte seg til ungen siden ungen da bare får kos av mora 1
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #42 Skrevet 7. juni 2013 Syns likevel det er trist at faren forvises tim sofaen. Syns langvarig amming bare gjør til at faren får fratatt retten til å knytte seg til å knytte seg til ungen siden ungen da bare får kos av mora Så de kanskje ca 30 min som brukes på dagtid på amming (ammint morgen og kveld tar vel max ti min hver gang) så tar det fra faren kos med barna? Hos oss har døgnet langt flere timer enn som så.Anonymous poster hash: c374c...a80 3
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2013 #43 Skrevet 7. juni 2013 Vår unge spiste middag, brødskive, drakk h-melk og yoghurt da han var 10 mnd. Og sov i egen seng. Man trenger ikke lage seg problemer heller. Anonymous poster hash: 3991d...9a6 5
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #44 Skrevet 8. juni 2013 Vår unge spiste middag, brødskive, drakk h-melk og yoghurt da han var 10 mnd. Og sov i egen seng. Man trenger ikke lage seg problemer heller. Anonymous poster hash: 3991d...9a6 Nei, men man kan i det minste følge retningslinjene og unngå vanlig melk til de er ett år. Anonymous poster hash: 9e4a5...82f 8
Tolly Skrevet 8. juni 2013 #45 Skrevet 8. juni 2013 Vår unge spiste middag, brødskive, drakk h-melk og yoghurt da han var 10 mnd. Og sov i egen seng. Man trenger ikke lage seg problemer heller. Anonymous poster hash: 3991d...9a6 Så utrolig, utrolig, UTROLIG flink du er!!! Skriv bok om dette, du vil bli rik og det vil aldri mer trengs å skrive ett eneste ord til noen steder om dette. Helsesøstre kan slutte i jobbene sine og nettforum kan legge ned. Venter i spenning... 4
SmallTalk Skrevet 8. juni 2013 #46 Skrevet 8. juni 2013 Jeg tror jeg ville tatt avvenning fra samsoving og pupp i samme slengen. Det vil antageligvis bli mindre forvirrende og slitsomt enn det at det blir tatt i to runder. Og som du selv sier, så forbinder han jo kos med deg med pupp, og da er det vel like greit at han vender seg til at kos med deg ikke betyr pupp lenger? Jeg synes du skal kvitte deg med den dårlige samvittigheten din for at du nå skal slutte å gi han pupp og å begynne med at han skal sove i sin egen seng. Han er snart 2 år, og nå er han mer enn stor nok til å klare seg uten bade pupp og samsoving. Men, han vil nok bli litt sur til å begynne med, men selv om det sikkert blir litt hyl og skrik, så vil han neppe lide noen nød. Dette klarer du!
Gjest BettyBoop Skrevet 8. juni 2013 #47 Skrevet 8. juni 2013 Så de kanskje ca 30 min som brukes på dagtid på amming (ammint morgen og kveld tar vel max ti min hver gang) så tar det fra faren kos med barna? Hos oss har døgnet langt flere timer enn som så.Anonymous poster hash: c374c...a80 Uansett trist at det bare er mora som skal samsove mens mannen må nøye seg med sofaen når ungen helt sikkert har en fin barneseng som kan brukes. mannen er jo ikke en bikkje som skal kastes ut, for her sover ungen. 2
Gjest RockOn Skrevet 8. juni 2013 #48 Skrevet 8. juni 2013 men ikke fullamming? En ettåring skal vel ha annen mat i tillegg? Jeg forstår ikke helt hvor du fikk fullamming fra, da dette ikke er nevnt. Men nei, jeg fullammer selvfølgelig ikke mitt barn på 11 måneder, og de fleste fullammer jo ikke etter barnet er 6 måneder, da barnet da trenger mer næring.
Gjest BettyBoop Skrevet 8. juni 2013 #49 Skrevet 8. juni 2013 Jeg forstår ikke helt hvor du fikk fullamming fra, da dette ikke er nevnt. Men nei, jeg fullammer selvfølgelig ikke mitt barn på 11 måneder, og de fleste fullammer jo ikke etter barnet er 6 måneder, da barnet da trenger mer næring. vet ikke. bare antok at det var det du mente. Beklager misforståelsen
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #50 Skrevet 8. juni 2013 Vår unge spiste middag, brødskive, drakk h-melk og yoghurt da han var 10 mnd. Og sov i egen seng. Man trenger ikke lage seg problemer heller. Anonymous poster hash: 3991d...9a6 Nei, men H-melk til et barn under et år er vel litt vel drøyt... Så jeg vet ikke om du bør snakke så mye om å lage problemer for seg selv, da å gi et barn melk for tidlig kan skape ganske store problemer. Anonymous poster hash: bd93d...b34
Gjest BettyBoop Skrevet 8. juni 2013 #51 Skrevet 8. juni 2013 Nei, men H-melk til et barn under et år er vel litt vel drøyt... Så jeg vet ikke om du bør snakke så mye om å lage problemer for seg selv, da å gi et barn melk for tidlig kan skape ganske store problemer.Anonymous poster hash: bd93d...b34 ikke at jeg støtter å gi så småe unger kumelk, men i gamle dager gjorde de ofte det og vet du hva? utrolig men sant: Mange av disse er friske voksne idag!!
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #52 Skrevet 8. juni 2013 Barnet skal ikke ha morsmelk om natten pga. tennene. Anonymous poster hash: c8797...460 1
Gjest RockOn Skrevet 8. juni 2013 #53 Skrevet 8. juni 2013 Barnet skal ikke ha morsmelk om natten pga. tennene.Anonymous poster hash: c8797...460 Da bør du oppdatere deg, for det er motbevist. Tannleger sier at morsmelk på natt ikke er skadelig for tennene.
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #54 Skrevet 8. juni 2013 ikke at jeg støtter å gi så småe unger kumelk, men i gamle dager gjorde de ofte det og vet du hva? utrolig men sant: Mange av disse er friske voksne idag!! Er du klar over hvor mye melke intoleranse det er blant voksne mennesker i dag? Det er en grunn til at de ber det vente, de har forsket på det. Proteiner i kumelk er større enn i morsmelk, så det er hardere for et barn å fordøye. Det kan ende med blødninger i tarmen. Anonymous poster hash: bd93d...b34 2
Gjest BettyBoop Skrevet 8. juni 2013 #55 Skrevet 8. juni 2013 (endret) Er du klar over hvor mye melke intoleranse det er blant voksne mennesker i dag? Det er en grunn til at de ber det vente, de har forsket på det. Proteiner i kumelk er større enn i morsmelk, så det er hardere for et barn å fordøye. Det kan ende med blødninger i tarmen.Anonymous poster hash: bd93d...b34 vet du hvorfor det er melkeintoleranse? 90% av verdens befolkning er faktisk det og det er fordi: DET ER IKKE MENINEN MENNESKER SKAL DRIKKE KUMELK!! Revnende likegyldig alder Endret 8. juni 2013 av BettyBoop 2
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #56 Skrevet 8. juni 2013 vet du hvorfor det er melkeintoleranse? 90% av verdens befolkning er faktisk det og det er fordi: DET ER IKKE MENINEN MENNESKER SKAL DRIKKE KUMELK!! Revnende likegyldig alder Nei, for barnets tarm ikke er fullt utviklet, derfor skal ikke de ha det...Anonymous poster hash: bd93d...b34
Stinelin Skrevet 8. juni 2013 #57 Skrevet 8. juni 2013 ikke at jeg støtter å gi så småe unger kumelk, men i gamle dager gjorde de ofte det og vet du hva? utrolig men sant: Mange av disse er friske voksne idag!! Tåpelig argument, men mye brukt. Mange er vokst opp med med foreldre som røykte konstent i huset og bilen også, og gjett hva? Mange av dem er helt friske! Og dermed er det greit..? Hva med å oppdatere seg på ny kunnskap og gjøre så godt man kan for at barna skal unngå å få plager senere? 5
Gjest BettyBoop Skrevet 8. juni 2013 #58 Skrevet 8. juni 2013 Nei, for barnets tarm ikke er fullt utviklet, derfor skal ikke de ha det...Anonymous poster hash: bd93d...b34 mennesker skal egentlig ikke ha det overhode. 90% av hele verdens befolkning forteller deg null og nix? 1
Gjest BettyBoop Skrevet 8. juni 2013 #59 Skrevet 8. juni 2013 Tåpelig argument, men mye brukt. Mange er vokst opp med med foreldre som røykte konstent i huset og bilen også, og gjett hva? Mange av dem er helt friske! Og dermed er det greit..? Hva med å oppdatere seg på ny kunnskap og gjøre så godt man kan for at barna skal unngå å få plager senere? fikk du med deg at jeg sa jeg ikke støttet at så små unger fikk kumelk? 1
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2013 #60 Skrevet 8. juni 2013 mennesker skal egentlig ikke ha det overhode. 90% av hele verdens befolkning forteller deg null og nix? Det er overhodet ikke et reelt tall. Derfor lot jeg det bare gli. Og fortsatt, det er pga umoden tarm at barnet ikke skal ha melk før ett år. Anonymous poster hash: bd93d...b34
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå