Gjest Anonym Skrevet 6. juni 2013 #1 Skrevet 6. juni 2013 Jeg har fått vite at jeg ikke har lenge igjen. Man tror ikke jeg får oppleve høsten engang. Jeg er ikke redd for å dø og selv om jeg bare er 40 år, så har livet vært tungt, så jeg syns på en måte det er litt godt også. Men jeg vil jo ikke skilles fra de jeg elsker !Det er det som er vondt og gjør alt så vanskelig. Litt redd for smerter også, men det hjelper legene meg med. Det er veldig ensomt dette her, uansett hvor mange som står rundt
QueenOfTheSidewalk Skrevet 6. juni 2013 #2 Skrevet 6. juni 2013 :klem: Trist er det, men de kommer til å huske de gode minnene Jeg husker selv etter min far, selv om det er veldig trist. Jeg ler av og til høyt av ting han sa, husker gode barndomsminner
Gjest Anonym Skrevet 6. juni 2013 #3 Skrevet 6. juni 2013 Ja jeg håper det og tusen takk for gode klemmer ! Jeg har heldigvis (sier jeg nå) ikke barn selv, for det hadde vært hjerteskjærende, men jeg har nieser og nevøer jeg er tett knyttet til. Jeg håper de finner trøst i alle de gode og morsomme minnene vi har ! Tror dere det er noe etterpå eller er det bare svart ? Jeg tror det er noen der. Noe lyst og varmt. Ja, det liker jeg å tenke på
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #4 Skrevet 6. juni 2013 Ja jeg håper det og tusen takk for gode klemmer ! Jeg har heldigvis (sier jeg nå) ikke barn selv, for det hadde vært hjerteskjærende, men jeg har nieser og nevøer jeg er tett knyttet til. Jeg håper de finner trøst i alle de gode og morsomme minnene vi har ! Tror dere det er noe etterpå eller er det bare svart ? Jeg tror det er noen der. Noe lyst og varmt. Ja, det liker jeg å tenke på Det er noe etterpå! Det sier jeg ikke bare for å trøste, men fordi jeg er overbevist om at det er sant:) <3 Anonym poster: 2fedd2fc232d1ee8bcb0adedd4599f5c 3
Gjest Anonym Skrevet 6. juni 2013 #5 Skrevet 6. juni 2013 Det tror jeg også ! Ei venninne sende melding nå å vil treffes i løpet av sommeren. Jeg har ikke fortalt alle at jeg nå vet hvorfor jeg er dårlig og blir bare værre. Jeg vil ikke at de jeg bryr meg om skal leve med den bomben jeg bærer. De får tidsnok vite hva som skjer. Må prøve å beskytte dem mest mulig. Jeg blir veldig trist når de snakker om fremtiden men jeg prøver å lide alene så lenge det går Det hjelper meg veldig å kunne tenke litt høyt her inne. Jeg har forståelse for at det er vanskelig å svare på det jeg skriver og forventer ikke annet enn at jeg kan få ha denne tråden å holde meg til. Det er så god trøst når jeg kjenner på hvor alene jeg er ! Så takk for det
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #6 Skrevet 6. juni 2013 nå er ikke jeg i noen lignende situasjon men jeg synes du burde dele det med familie og gode venner. fordi om jeg som venn eller familie medlem hadde lurt på hvorfor du ikke sa noe. det hadde gjort det utrolig mye vondere. og jeg kunne vært der mye mer enn jeg var. og muligheten til å ta skikkelig farvel er også y bedre enn at noen man er glad i bare blir borte... når det gjelder hva som skjer etter døden,så tror jeg det er noe mer der. jeg tror alle mennesker har en sjel. det er mer mellom himmel og jord enn vi aner. Anonym poster: 9098b3c1a27631fe5388642d0ddf8efd 5
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #7 Skrevet 6. juni 2013 Jeg har fått vite at jeg ikke har lenge igjen. Man tror ikke jeg får oppleve høsten engang. Jeg er ikke redd for å dø og selv om jeg bare er 40 år, så har livet vært tungt, så jeg syns på en måte det er litt godt også. Men jeg vil jo ikke skilles fra de jeg elsker !Det er det som er vondt og gjør alt så vanskelig. Litt redd for smerter også, men det hjelper legene meg med. Det er veldig ensomt dette her, uansett hvor mange som står rundt :hug: Anonym poster: 04ae689f30a6f9ffd34b753a05de80c3
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #8 Skrevet 6. juni 2013 jeg synes ikke du skal holde dette for deg selv for å skjerme andre... De trenger også å ta farvel med deg, og kommer kanskje til å føle en tomhet da du er borte hvis de ikke fikk ta del i det i din siste tid? Hva tror du? De færreste ser dette som en byrde, dette er jo vennene dine... Når du ikke lenger er her, så er det de som føler tomheten, men på det stedet du er, din energi, så er ikke du tom. Jeg er overbevist om at det er noe mer. Kroppen er syk. Kroppen dør, det er kun det fysiske. Det andre kan ikke bare forsvinne. I begravelser feller jeg noen tårer for at personen ikke er her lenger, og at vi ikke kan gjøre ting sammen mer... Men på samme tid sitter jeg der og føler at personen ikke er borte. Og jeg er ikke kristen heller... Anonym poster: b8660a994b9ef1c4f14105dc38f0e094 2
Sweet77 Skrevet 6. juni 2013 #9 Skrevet 6. juni 2013 Jeg ville også fortalt, TS, dersom det er kjærlighet som er motivet ditt og ikke det at du ikke orke. Etterpå må de takle sorgen alene. Nå kan de takle den sammen med deg Dele ting dere har gjort sammen, det får de ikke muligheten til om du ikke sier noe. Om du, for egen del, trenger å holde det for deg selv, så tror jeg de vil forstå. Men de vil likevel føle at de har gått glipp av noe, dette vil dreie seg om forståelse fra deres side, ikke takknemlighet. Så om tanken bak er at du vil det beste for dem, så ville jeg sagt det. 1
Lille Solstråle Skrevet 6. juni 2013 #10 Skrevet 6. juni 2013 :klem: :klem: x10000 Jeg tror det kommer noe etter døden. En til 2
Gjest Miranda2011 Skrevet 6. juni 2013 #11 Skrevet 6. juni 2013 Det tror jeg også ! Ei venninne sende melding nå å vil treffes i løpet av sommeren. Jeg har ikke fortalt alle at jeg nå vet hvorfor jeg er dårlig og blir bare værre. Jeg vil ikke at de jeg bryr meg om skal leve med den bomben jeg bærer. De får tidsnok vite hva som skjer. Må prøve å beskytte dem mest mulig. Jeg blir veldig trist når de snakker om fremtiden men jeg prøver å lide alene så lenge det går Det hjelper meg veldig å kunne tenke litt høyt her inne. Jeg har forståelse for at det er vanskelig å svare på det jeg skriver og forventer ikke annet enn at jeg kan få ha denne tråden å holde meg til. Det er så god trøst når jeg kjenner på hvor alene jeg er ! Så takk for det Føler veldig, veldig med deg. Jeg synes du skal fortelle det til de nærmeste, vil tro de veldig gjerne vil dele denne tiden med deg, 1
lancome. Skrevet 6. juni 2013 #12 Skrevet 6. juni 2013 :klem: Du burde fortelle dine nærmeste venner om det. Nyt tiden din med dem og heller se på det som noe positivt at de vet, enn at de må ''bære på byrden''. La dem hjelpe deg gjennom denne tiden og få nyte det dere har igjen. Uansett, jeg tror også sterkt på at det kommer noe etter døden, så det er ikke over. Tusen klemmer til deg Ts, du er sterk og bruk all tiden din med gode folk rundt deg! 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #13 Skrevet 6. juni 2013 Jeg har selv tenkt mye på døden. Er kristen så tror at alle som oppfører seg bra vil komme til paradiset og ha evig liv, men har også tenkt hva om dette ikke skjer? Da bare forsvinner vi da når vi dør. Da blir vi fortapt. Synes det er vondt å tenke på at vi alle skal dø, men tror det bare er noe vi må godta. Men jeg tenker i alle fall hver dag at jeg skal gripe dagen, og så får du også TS prøve å gjøre det samme. Anonym poster: 5ead5cc4f1602ec993d6b5f212073b18
Gjest Gjest Skrevet 6. juni 2013 #14 Skrevet 6. juni 2013 Hvor i landet er du? Kanskje det finnes grupper med andre i samme situasjon du kan snakke med?
Lille Solstråle Skrevet 6. juni 2013 #15 Skrevet 6. juni 2013 (endret) . Endret 17. april 2024 av Lille Solstråle 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #16 Skrevet 6. juni 2013 Vil bare gi deg en klem, og si at det er ikke slutt etter døden, man går over til den andre siden. Der lever man videre, i et paradis, "hjem", dette sier jeg fordi jeg har jevnlig åndelig kontakt, og vet sikrere enn andre hvordan det foregår. Når man dør, kommer man "hjem", der tilværelsen på jorden har vært en reise. Du vil se dine hjelpere og skytsengler igjen, og føle bare lys og varme. Litt vanskelig å forklare, men det er ikke slutten men starten på noe nytt, det er iallefall sånn jeg ser det, og har opplevd det. I kontakt med et medium, ble jeg også fortalt om mine kjære avdøde, som ofte kom innom meg og så til meg. Sjelen lever videre, kroppen er bare et slags verktøy, som om når vi kjører bil, da er bilen verktøyet (kroppen) og du som sitter inni, er sjela. Bilen kan skiftes ut, men du inni er deg selv. Håper dette hjalp litt. Sender gode tanker, lys og varme til deg. Anonym poster: 06767fc172ad63b677d9b48b1f66bebe 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #17 Skrevet 6. juni 2013 Klem til deg Anonym poster: 06767fc172ad63b677d9b48b1f66bebe
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #18 Skrevet 6. juni 2013 Jeg har selv tenkt mye på døden. Er kristen så tror at alle som oppfører seg bra vil komme til paradiset og ha evig liv, men har også tenkt hva om dette ikke skjer? Da bare forsvinner vi da når vi dør. Da blir vi fortapt. Synes det er vondt å tenke på at vi alle skal dø, men tror det bare er noe vi må godta. Men jeg tenker i alle fall hver dag at jeg skal gripe dagen, og så får du også TS prøve å gjøre det samme. Anonym poster: 5ead5cc4f1602ec993d6b5f212073b18 Jeg synes det er trist å blande in kristendom og himmel her... Kan du ikke skille det for en gangs skyld? TS; religion er ikke del av helheten. som anonymbruker skriver litt lenger, tror jeg også at vi møter igjen "våre" hvor vi skal. Og hvor vi skal, er hverken himmel eller helvete. Det er der vi har vår base. Det er der vi kommer til å møtes og snakke om hvordan akkurat dette livet var...Livet som vi kjenner det tror jeg bare er midlertidig Anonym poster: b8660a994b9ef1c4f14105dc38f0e094 1
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2013 #19 Skrevet 6. juni 2013 Vet ikke hva jeg skal si, men vil gi deg en stooor Anonym poster: a19323907fc1a266baf81a7aebaea842
Gjest Anonym Skrevet 6. juni 2013 #20 Skrevet 6. juni 2013 Tusen takk alle sammen for gode ord og klemmer ! Det varmer veldig. Ja kanskje det er best å være åpen ovenfor alle. Fortelle sannheten. Hmmmm jeg har tenkt at jeg beskytter. Har ikke tenkt på at jeg frarøver. Dette må jeg tenke mer på. Jeg tror på noe etter dette. En høyere kraft men ikke en dømmende Gud som kirken snakker om. Det er både spennende og kjempeskummelt på en gang !
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå