Gjest Hjelp..? Skrevet 10. april 2004 #1 Del Skrevet 10. april 2004 Hvordan fjerne fotvorter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2004 #2 Del Skrevet 10. april 2004 Kjøp eterisk sitronolje på apoteket. Bruk en q-tips eller lignende og smør dette på vorten(e) mens foten er fuktig ( f.eks etter dusjen) Gjør dette hver 2-3 dag. Jeg forsøkte både verucid og det nye frysemiddelet fra apoteket, men ingenting av det fungerte på meg. Gudsjelov kom jeg over det tipset om eterisk sitronolje.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 10. april 2004 #3 Del Skrevet 10. april 2004 Spør på apoteket! Jeg har brukt ett vortemiddel derfra med stort hell, men husker ikke nå hva det heter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 10. april 2004 #4 Del Skrevet 10. april 2004 Jeg har også prøvd det nye frysemiddelet fra apoteket, trodde jeg hadde funnet vidundermiddelet og gikk hjem og satte i gang! Det står på pakken at en til to behandlinger skal holde (gjenstridige vorter må angivelig behandles et par ganger, da en gang ikke alltid er nok) men etter 3 frysebehandlinger på en og samme fotvorte har jeg nå kapitulert og innsett at jeg kanskje må leve resten av livet med dritten! Nå er det rett før jeg ikke greier å trø på foten; det er som en tegnestift som sitter inni der!!! :evil: Middelet kostet over 200 kroner, så det ble en dyr og fullstendig forgjeves fornøyelse, for mitt vedkommende... Men nå skal jammen eterisk sitronolje prøves! ~Runa~, hvis det virker skal du få overrakt en eller annen fredspris! Forresten så prøvde jeg - av alle ting - bananskrell på fotvorten til vår eldste sønn for noen år siden, etter tips fra en nabo. Trykket innsiden av bananskrellet godt inn i fotvorten, og gned det rundt... Satte på plaster etterpå, bare for at det ikke skulle grise i sokkene hans. Banan lager jo voldsomt stygge flekker, f.eks. når babyer gulper etter å ha spist banan - da blir det brune flekker som er veldig vonde å få bort. Så det er ikke rart det tok knekken på fotvorten! Jeg har ikke prøvd dette knepet på min egen fotvorte, men skal jammen ned og skrelle en banan nå med en gang!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2004 #5 Del Skrevet 10. april 2004 Den er grei, Væren. Jeg venter i spenning Det frysegreiene på apoteket fungerte ikke i det hele tatt på meg heller etter mange forsøk. Lykke til med sitronolja da;-) Her er forresten noen andre tips: http://www.anis.no/arkivkort/512.asp Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 10. april 2004 #6 Del Skrevet 10. april 2004 Verucid var et jeg brukte, det fungerte fint for meg. Søstern og ett par venninner av meg har hatt stort helle med potetskrell på vortene, eller å klemme ut litt saft fra poteten. En annen bekjent av meg har derimot en fotvorte under den ene foten som det er umulig å få bort. Den hadde vært så lenge at den faktisk har grodd inn til beinet, så selv om hun har vært og opperert og skrapet inn til beinet ble den ikke vekk... Men det var vist en grusom vond opplevelse selv med bedøvelse og det hele, og vorten er vist mer eller mindre plagsom hele tiden... *grøss* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 10. april 2004 #7 Del Skrevet 10. april 2004 Inn til beinet!!! Er det mulig!!! :o Mannen min har fjernet en fotvorte kirurgisk for noen år siden, og legen grøsset, den var skikkelig dyp og ekkel. Men det var så vidt Hr. Sau kunne gå på foten, så det var ikke noe valg. Fotvorter er noe møkk! Forstår ikke hvorfor det skal finnes så mange unødvendige plager i verden! *ned og skrelle banan* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 10. april 2004 #8 Del Skrevet 10. april 2004 Au au au..Inn til beinet? :o Det må da ha gjort grusomt vondt! Men hva kommer egentlig vorter av? Jeg vet selvfølgelig hvordan man blir smittet og slikt, men kan det ha med en "ubalanse" eller hva man skal kalle det i kroppen? Det må vel komme av noe mer enn kun smitte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 10. april 2004 #9 Del Skrevet 10. april 2004 Alt jeg vet - hvis det er riktig da - er at vorter skyldes virus. Og at de kan forsvinne av seg selv etter en viss tid... Min far forteller om en gang for mange, mange år siden da to kamerater av ham gjorde en handel med en vorte; det var riktignok en vorte på hånden, men likevel: Han ene var drittlei hele vorta, selvfølgelig, og han andre slo frampå og tilbød seg å kjøpe den. Vorta ble solgt for 10 øre, og etter et par uker forsvant faktisk vorta! Og han som kjøpte den, han fikk vorte på sin hånd! Historien er faktisk sann, og den er jo i allefall litt MRSM, da... Skulle ønske min fotvorte ville vandre av sted til en annen fot!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 10. april 2004 #10 Del Skrevet 10. april 2004 Jeg var i tenårene plaget med fotvorter. Jeg husker vi brukte verucid, ja. Men de verste ble skåret bort. Dette gjør fastlegen - vår huslege i gamle dager. Vondt ja, men effektivt. Sauen - du kan ikke gå rundt sånn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 10. april 2004 #11 Del Skrevet 10. april 2004 Du vet, med alle mine plager (!) er en fotvorte en beskjeden ting! Nå har jeg klaget meg så mye til fastlegen min de siste to årene, både pga. dårlig pust og dårlig mage, så nå orker jeg ikke ta opp mer med han! Knærne mine er helt elendige, så de står faktisk i kø foran fotvorten!!! Det smeller og knekker og verker og gjør utrolig vondt i knærne mine! :-( Må sikkert operere menisken en gang. Men jeg har det egentlig ganske bra, da! Det er jo småproblemer, tross alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusenfryd Skrevet 10. april 2004 #12 Del Skrevet 10. april 2004 Gå på en tegnestift er ikke en småplage, du... dessuten trenger man ikke amputere ved knærne når man har fotvorter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarante Skrevet 10. april 2004 #13 Del Skrevet 10. april 2004 Jeg prøvde forskjellige midler fra apoteket, men det hjalp ikke. Derfor måtte jeg til legen for å fryse dem bort, etter det har jeg ikke hatt fotvorter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 10. april 2004 #14 Del Skrevet 10. april 2004 Var det fryktelig ubehagelig å fryse vortene bort hos legen, Amarante? Må kanskje vurdere dette, ettersom blomsten sier jeg ikke "kan gå rundt sånn"!!! Og å skjææææære dem bort er helt utenkelig!!! :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarante Skrevet 10. april 2004 #15 Del Skrevet 10. april 2004 Det er en del år siden jeg gjorde det, men husker det så vidt. Det er kjempekaldt, så kaldt at det føles varmt syns jeg. Også skjærer legen vekk litt av vorten etterpå, men dette er ikke vondt, ikke så vidt jeg kan huske. Jeg var vel en 10-12 år når jeg gjorde det, og kan ikke huske at det gjorde spesielt vondt. Bare godt å bli kvitt det! Tror det må gjøres i flere omganger..er ikke helt sikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarante Skrevet 10. april 2004 #16 Del Skrevet 10. april 2004 Det er en del år siden jeg gjorde det, men husker det så vidt. Det er kjempekaldt, så kaldt at det føles varmt syns jeg. Også skjærer legen vekk litt av vorten etterpå, men dette er ikke vondt, ikke så vidt jeg kan huske. Jeg var vel en 10-12 år når jeg gjorde det, og kan ikke huske at det gjorde spesielt vondt. Bare godt å bli kvitt det! Tror det må gjøres i flere omganger..er ikke helt sikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 10. april 2004 #17 Del Skrevet 10. april 2004 OK. Det hørtes jo ikke så grusomt ut! Hvis det hadde vært aldeles forferdelig, ville du vel ha husket det i den alderen! Og jeg som har født 3 barn, bør vel greie å overleve? Jeg har egentlig en fotvorte på hver fot, men den venstre er klart verst! Kanskje jeg bør gjøre alvor av det... :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amarante Skrevet 10. april 2004 #18 Del Skrevet 10. april 2004 Hvis du har født tre barn tror jeg dette skal gå bra! Jeg tror jeg hadde husket det om det hadde gjort kjempevondt. Men det kommer så klart an på personen hvordan det oppleves. Lykke til hvis du bestemmer deg for en løsning, det går sikkert kjempebra!! :enig_animasjon: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Væren Skrevet 10. april 2004 #19 Del Skrevet 10. april 2004 Jepp, Amarante! Må ta knekken på de udyra snart, før de tar knekken på meg! Takk til trådstarter som fikk sparket meg i ræva! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 11. april 2004 #20 Del Skrevet 11. april 2004 Verucid, vorteplaster og gjentatte fotbad med påfølgende skraping har tatt knekken på mine fotvorter. Nå har jeg heldigvis ikke hatt noen på mange år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå