Gå til innhold

Pus er borte


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Berolige meg noen...

Vi har kattedør, og vår 2 år gamle hunkatt (kastrert og chippet) går inn og ut som hun selv vil. Hun er sjelden ute i mer enn 2-3 timer av gangen (muligens er hun ute lenger på natta når vi sover...). Tror ikke hun pleier å bevege seg veldig langt unna, for som oftest kommer hun hvis vi roper på henne.

Sist jeg så henne var i går kveld, for 24 timer siden. Hun gikk litt inn og ut utover kvelden, og jeg mener hun var ute akkurat da jeg gikk og la meg. Siden har jeg ikke sett henne, og hun har heller ikke vært inne og spist (urørt matskål) mens vi har vært på jobb/skole i formiddag.

Og hun har enda ikke dukket opp... :(

Jeg har allerede rukket å etterlyse henne på dyrebar.no, og laget noen plakater for opphenging. Noen har jeg allerede hengt opp på skolen vi sogner til.

Har vært ute og ropt på henne + kjørt en runde i nærområdet, men jeg tviler egentlig litt på at hun er i nærområdet - da ville hun ha kommet hjem.

Enten må hun være inne et sted (noen har tatt henne inn, hun er innestengt etc), eller hun er påkjørt eller hun har rotet seg så langt bort at hun ikke finner hjem igjen.

Eller kan hun bare ha funnet ut at det er greit å være ute et helt døgn uten mat, frivillig??

Er så bekymret at jeg er rent kvalm... :(

Anonym poster: 9123979c6fad0e0f46f428ea22cbc663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Min kattejente som er sterilisert har vært borte i 3-4 døgn på det meste. Hun kommer nok tilbake.

Anonym poster: d610e2b2dd18ff70c6c06da4e74a8be3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hun pleier jo ikke å være borte på denne måten... :( Jeg vil så gjerne tro at hun bare har tatt seg en lengre luftetur, men det har aldri skjedd før. Hører jo mange si at kattene gjerne kan være borte i over et døgn og i flere dager, jeg krysser fingrene for at også min nå har funnet ut at det er greit.

Kommer til å sove som på nåler i natt, lytte etter den velkjente flappingen fra kattedøren...

Anonym poster: 9123979c6fad0e0f46f428ea22cbc663

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffameg, sånt er IKKE koselig. Det virker som du gjør alt du kan, og det er bra. Jeg tror ikke jeg kan gjøre stort annet her enn å berolige deg med min solskinnshistorie:

Da jeg var 11 år rømte min nydelige halvannet år gamle hunkatt fra leiligheten til mine besteforeldre mens de passet henne noen uker en sommer. Vi gjorde som deg, hang opp lapper, lette overalt i nabolaget, jeg ringte til og med Reiseradioen. Vi hadde gitt opp håpet etter nesten to uker, og dro på hytta på fjellet. Mamma og pappa hadde allerede begynt å snakke om at jeg kunne få ny kattunge. Plutselig ringte telefonen, da hadde noen funnet henne sprell levende (om enn noe utsultet) i hagen. Hun hadde da vært ute i 12 dager helt alene. Vi kom oss faderlig fort ned fra det fjellet, for å si det sånn! Nå er hun 15 og et halvt år gammel, og lever en aldeles slapp pensjonisttilværelse.

Lykke til og klem til deg!

Anonym poster: 77002ca6c02a134154379a5e1bc87358

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det helt med ro, hun er sikkert bare ute på tur! :) Min katt pleier egentlig aldri å være ute mer enn 4-5 timer, men avogtil så er hun ute i nesten 30 timer. Ser for meg at hun spankulerer rundt om kring i nærområdet, lukter på nye steder, sover litt i skyggen, jakter mus osv. Tror ikke du har noe å uroe deg for. Pus kommer sikkert inn igjen ganske snart :hjerte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende hun bare er ute på tur :) Hun er ung og i fjor var hun kanskje mer engstelig for å gå langt, mens hun i år er nysgjerrig på omverdenen. Katten jeg hadde holdt seg stort sett hjemme på tomta hele vinterhalvåret, men om våren tok han seg lengre og kortere turer. Den ene gangen var han borte fra mai til september! Jeg var helt sikker på at han var borte for godt, men plutselig, etter at vi hadde flyttet, sto han på døra hos de nye leieboerne <3 Dette var en kastrert hankatt.

Anonym poster: 7dd5efdcca981ef0ba9af510ceb2da2f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk, takk, takk. :)

Hun er litt forsiktig av seg, tror jeg, men det kan jo hende at hun har fått litt mer selvtillitt...

Jeg må være borte med jobben i absolutt hele morgen, fra 7.30 til 21.00, gjett om jeg kommer til å være spent når jeg kommer hjem... Bare eldstejenta skal være noe hjemme sent på ettermiddagen. Stakkar, hun kommer til å ringe meg hvert kvarter dersom pus ikke dukker opp.

Savner henne noe vanvittig allerede, dette opptar hele meg absolutt hele tiden, jeg er helt ubrukelig... :sprettoy:

Anonym poster: 9123979c6fad0e0f46f428ea22cbc663

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene mine katter har vært borte har de vært innelåst i naboens garasje. Så anbefaler å snakke litt med garasjene i nabolaget for å sjekke etter respons, bruk litt tid også for katten kan være redd.

Anonym poster: 1838ed7d8abb437a7380fc46ca4d2206

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hug:

Skjønner akkurat hvordan du har det! Jeg er litt hønemor for kattene mine og blir veldig bekymret dersom de er lenge borte. I fjor høst forsvant den ene katten min. Jeg kjørte turer i nabolaget, satte opp annonse på facebook på lokalsiden for tapte kjæledyr, annonse ble det i avisen også. Var kjempe fortvilet. Da det var gått 9 dager sto jeg i yttergangen og kledde på meg, her kommer hun bare helt plutselig inn katteluken. Som om ingenting har hendt! Hun var nok bare på langtur, eller så var hun uheldig og ble innesperret en plass.

Du skal se hun kommer inn igjen, hun er nok bare ute og jakter :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende hun bare er ute på tur :) Hun er ung og i fjor var hun kanskje mer engstelig for å gå langt, mens hun i år er nysgjerrig på omverdenen. Katten jeg hadde holdt seg stort sett hjemme på tomta hele vinterhalvåret, men om våren tok han seg lengre og kortere turer. Den ene gangen var han borte fra mai til september! Jeg var helt sikker på at han var borte for godt, men plutselig, etter at vi hadde flyttet, sto han på døra hos de nye leieboerne <3 Dette var en kastrert hankatt.

Anonym poster: 7dd5efdcca981ef0ba9af510ceb2da2f

Dette er et veldig godt poeng. Det er veldig stor forskjell på en katt på ett og to år, og sommeren er jo høysesong for lange oppdagelsesferder. Her hjemme hos svigers var hankatten på 10 år ute i hele natt. På vinteren tar han knapt en runde rundt huset, før han kommer inn og snufser. Han er en kjempepingle, men selv han vil utforske. Heldigvis har katter vanvittig stedsans, så pus kan ha gått seg en skikkelig langtur, men er likevel i stand til å finne veien hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper så inderlig dere har rett... Hun er fortsatt borte. :(

I dag henger jeg opp lapper i hele nærmiljøet, legger lapper i postkasser i hele borettslaget (ber om garasjesjekk), har delt etterlysning på Facebook... Vet ikke hva mer jeg kan gjøre. :(



Anonymous poster hash: 91239...663
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sett inn en annonse på dyrbar.no, sett inn annonse i lokalavisa (slik fikk jeg min katt tilbake) og ring den lokale dyrebekyttelsen i tilfelle de hører noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er det ingen vits i å lete mer - min kjære katt er påkjørt og drept bare noen steinkast unna huset vårt. En dame ringte meg i ettermiddag, hun hadde sett en plakat og koblet katten mot en katt hun så liggende i veikanten onsdag formiddag. Hun ble altså påkjørt mellom klokka 00 og 07 natt til onsdag. Jeg ringte vaktmester i borettslaget som ligger inntil, og han kunne bekrefte. Så nå er pus lokalisert og begravet i hagen.

Det er så utrolig vondt, jeg bare gråter. Barna vet det ikke enda, de er hos besteforeldrene i helga. Jeg må vel ringe dem i morgen.

:cry:



Anonymous poster hash: 91239...663
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Armule

En av våre puser er også veldig forsiktig av seg, og blir lett skremt/redd. Hun var borte i fem dager, hvor hun tidligere hadde vært borte maks et par timer. Samme dag som vi hang opp lapper og la i postkasser kom hun tilbake.

Aller mest sannsynlig gikk hun seg bort. Kanskje fulgte hun etter en fugl, en sommerfugl eller annet dyr, og plutselig mistet oversikten over hvor hun var.

Du skal nok se at det ordner seg, bare ha litt tålmodighet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest badeand1

En av våre puser er også veldig forsiktig av seg, og blir lett skremt/redd. Hun var borte i fem dager, hvor hun tidligere hadde vært borte maks et par timer. Samme dag som vi hang opp lapper og la i postkasser kom hun tilbake.

Aller mest sannsynlig gikk hun seg bort. Kanskje fulgte hun etter en fugl, en sommerfugl eller annet dyr, og plutselig mistet oversikten over hvor hun var.

Du skal nok se at det ordner seg, bare ha litt tålmodighet :)

Les siste innlegg av ts.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Da er det ingen vits i å lete mer - min kjære katt er påkjørt og drept bare noen steinkast unna huset vårt. En dame ringte meg i ettermiddag, hun hadde sett en plakat og koblet katten mot en katt hun så liggende i veikanten onsdag formiddag. Hun ble altså påkjørt mellom klokka 00 og 07 natt til onsdag. Jeg ringte vaktmester i borettslaget som ligger inntil, og han kunne bekrefte. Så nå er pus lokalisert og begravet i hagen. Det er så utrolig vondt, jeg bare gråter. Barna vet det ikke enda, de er hos besteforeldrene i helga. Jeg må vel ringe dem i morgen. :cry: Anonymous poster hash: 91239...663

Så trist å lese! Men det er bedre å vite, enn å gå å være usikker, å redd for at hun har det vondt. Mange klemmer til deg TS!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huffda! Dette var trist lesing :( Alltid trist å miste et kjærkomment kjæledyr! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...