Gå til innhold

Gode sko til å gå på asfalt


Gjest Blondie65

Anbefalte innlegg

Gjest Blondie65

I dag har jeg vært ute og gått med Asics skoene og i går var jeg ute og gikk med Addidas skoene. Halve turen i går var asfalt. Hele turen i dag var asfalt.

For første gang på 3 uker har jeg ikke vondt i korsryggen - smertene er helt borte.

Jeg kan da konkludere med følgende:

Sko uten demping på asfalt fungerer ikke for meg for turbruk. Det er ikke bare det at det fungerer dårlig - det fungerer ikke. Dette vet jeg fordi jeg nå har gått i udempede og dårlig dempede sko i tre uker og pådratt meg så vondt i ryggen at det truet hele treningsopplegget.

De skoene jeg har brukt tidligere var elendig tilpasset min høye vrist og gjorde nok at jeg gikk feil - dette kombinert med dårlig eller ingen demping har gjort meg vondt.

Av dette kan jeg i allefall trekke følgende slutning: man må selv finne ut hvilke sko som passer ens fot. Jeg takker for tipsene her angående Løplabbet og PM angående annen butikk hvor jeg endte opp. Det blir nok aldri igjen kjøpt Nike sko eller handlet sko på G-sport for mitt vedkommende, andres erfaring med Asics gjorde at jeg prøvde disse først :).

Til vanlig går jeg i udempede sko. Det er når jeg trener jeg bruker de dempede skoene.

Takk for hjelp og inspirasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...