Gå til innhold

er thaidamer noe å "satse" på?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

hello

har nettopp kommet hjem fra et 2 ukers opphold i thailand, hvor de siste dagene ble tilbringet på phi phi island og ble derfor en del festing på slutten. La da merke til at asiatiske jenter/damer er veldig hyggelige og absolutt ikke sjenerte. Kunne lett fått meg litt "action", hvis jeg gikk inn for det, men siden jeg driver på med en annen jente her i norge, så hadde det blitt feil.

Men tilbake til poenget, har aldri hatt noe spesiell "fetisj" for asiatiske kvinner, men etter å ha sett så mange søte og flotte thai jenter, så har nå min forståelse økt for at en del norske menn velger thaidamer ovenfor norske kvinner. Men ikke missforstå, jeg elsker norske kvinner, men regner med at de fleste forstår poenget mitt.

Derfor lurer jeg litt på om det er noen menn her inne som har direkte erfaringer med jenter fra thailand? Er de til å stole på og er de virkelig så søte og snille som de kan fremstå? Fikk også inntrykk av at thai jenter er veldig interesserte i vestlige gutter, også sånn seksuelt, siden menn fra thailand ofte er veldig korte og små. Og vi vet jo at kvinner ser veldig mye på høyden og den generelle størrelsen til mannen, slik at de kan føle seg trygge osv., men det er jo selvsagt en annen diskusjon.

Jeg vet jo også at mange av dem er "horer", selv om de kanskje ikke fremstår som det i starten. Har jo også hørt at å selge seg selv ikke blir sett på som umoralsk i thailand og blit akesptert av familiene osv.!?

Føler at etter dette relativt korte oppholdet i thailand, så har jeg blitt litt mere en normalt fasinert av kvinner fra thailand. Det jo også en grunn til at det kalles smilets land og det er jo veldig hyggelig med såpass imøtekommende mennesker.

Anonym poster: c08f07512eb167be18bb78ab44ead13b

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er kvinne, men har vært i Thailand selv, og kjenner flere menn som har erfaring med thaijenter, og det jeg ser fra sidelinja er at de er like forskjellige som andre jenter.

Det som gjelder generelt i Thailand er at de har mannsunderskudd, så enhver dust kan få seg dame der. Familieverdier står også sterkt, og de har ikke så mye sosial nød, så for mange av thaijentene er det ikke noe stort poeng å komme seg til Norge, de vil bare ha en snill og stabil ektemann de kan få barn og bygge familie med. Mange av dem er oppriktige nok, og det er ikke slik at de er spesielt på jakt etter vestlige menn, så lenge han er trofast og ikke drikker og slår.

Men du finner selvfølgelig også golddiggers i Thailand, en del jenter har venninner som bor i Norge fra før, og det er mange av dem som er gift med en norsk mann i tre år, får opphold og takker for seg. De fleste thaimassasjestedene i Oslo drives av thaijenter som har giftet seg hit. Plukker du opp de peneste jentene på bordeller og barer er faren større for at du blir lurt, treffer du "vanlige" jenter kan de være veldig ålreite.

At det å være prostituert blir ansett som greit i Thailand er litt glorifisert propaganda fra sexturister, men siden det er et buddhistisk land har de ikke like streng seksualmoral, så det påvirker noe, men det er ikke sånn at det å bli hore er et helt legitimt yrkesvalg heller.

Anonym poster: 95e4adcf29815f264dddc682f1f8f533

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Thailand er det et fenomen som kan tolkes som er form for prostitusjon. Unge kvinner henger på turiststeder og oppsøker hvite menn. De er litt pågående, og i noen tilfeller har de sex med mennene. Tilbake forventer de å bli påspandert mat og finere gaver. Man trenger vel ikke være så veldig kynisk for å si at slike kvinner fins over det meste av verden, men i Thailand er det litt mer organisert.

Disse kvinnene blir visstnok uglesett av resten av lokalbefolkningen.

Jeg har vært i Thailand selv på et par ukers ferie uten å ha noen nærmere kontakt med kvinner der, selv om det sikkert hadde vært lett å få til. Mitt inntrykk var at de var pågående og kontaktsøkende for på en eller annen måte å tjene penger på turistene. I prinsippet ser jeg ikke noe galt i det, men det er litt synd at mange turister tror de blir genuint kjent med lokale jenter, og så viser det seg at jentene bare er ute etter økonomiske fordeler.

Vestlige turister, kanskje særlig de mannlige av oss, må huske på at selv om Thailand regnes som et nyindustrialisert land og ikke lenger et uland, så er det fremdeles langt lavere gjennomsnittsinntekt enn i vest-Europa.

Anonym poster: bdb8ff20f43067978440612ce80da8d1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Jeg er 35 år og har vært gift i 6 år med dame fra Thailand. Traff henne på en datingside og besøkte henne etter en god stund. Hun jobbet som prosessingeniør og tjente greit. Har aldri vært prostituert, og hun har en stor vennekrets med bare et fåtall som er prostituerte. Thailand er tross alt mer enn bare Pattaya.

Bedre dame får du ikke hvis du liker å bli vartet opp.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått endel fortellinger fra min onkel, han selv klarte ikke å "utnytte" damene der nede,men som han sa, det var mye fint å se på, så han skjønte at det var mange som dro med seg dame hjem. De du kan komme borti er at de hele tiden ber om penger, enten til dem selv, eller andre "syke" slektninger.

Hvis man kan finne seg noen derifra med kjærlighet så kjør på, finner du dem bare med penger så mener jeg du er forkastelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den ‎05‎.‎06‎.‎2013 at 12.00, AnonymBruker skrev:

hello

 

har nettopp kommet hjem fra et 2 ukers opphold i thailand, hvor de siste dagene ble tilbringet på phi phi island og ble derfor en del festing på slutten. La da merke til at asiatiske jenter/damer er veldig hyggelige og absolutt ikke sjenerte. Kunne lett fått meg litt "action", hvis jeg gikk inn for det, men siden jeg driver på med en annen jente her i norge, så hadde det blitt feil.

 

Men tilbake til poenget, har aldri hatt noe spesiell "fetisj" for asiatiske kvinner, men etter å ha sett så mange søte og flotte thai jenter, så har nå min forståelse økt for at en del norske menn velger thaidamer ovenfor norske kvinner. Men ikke missforstå, jeg elsker norske kvinner, men regner med at de fleste forstår poenget mitt.

 

Derfor lurer jeg litt på om det er noen menn her inne som har direkte erfaringer med jenter fra thailand? Er de til å stole på og er de virkelig så søte og snille som de kan fremstå? Fikk også inntrykk av at thai jenter er veldig interesserte i vestlige gutter, også sånn seksuelt, siden menn fra thailand ofte er veldig korte og små. Og vi vet jo at kvinner ser veldig mye på høyden og den generelle størrelsen til mannen, slik at de kan føle seg trygge osv., men det er jo selvsagt en annen diskusjon.

 

Jeg vet jo også at mange av dem er "horer", selv om de kanskje ikke fremstår som det i starten. Har jo også hørt at å selge seg selv ikke blir sett på som umoralsk i thailand og blit akesptert av familiene osv.!?

 

Føler at etter dette relativt korte oppholdet i thailand, så har jeg blitt litt mere en normalt fasinert av kvinner fra thailand. Det jo også en grunn til at det kalles smilets land og det er jo veldig hyggelig med såpass imøtekommende mennesker.

 

Anonym poster: c08f07512eb167be18bb78ab44ead13b

Jeg tror egentlig spørsmålet er om du er noe å satse på. I så fall vil jeg si nei.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Fikk klar beskjed av en som kjenner veldig godt til Thailand. Fikk klar beskjed om  å holde meg langt vekk fra thaimenn. Det er ikke hyggelige, er notorisk utro osv. Nå har jeg aldri hatt noen preferanser for thaimenn, men det er jo greit å vite. Dog, det finnes selvfølgelig unntak der også. 

Anonymkode: ae416...2b4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting man må ha i bakhodet når man involverer seg med ei thaidame er det økonomiske aspektene og forpliktelsene du pådrar deg. I thailand er det noe som heter "dowry" som innebærer at du betaler en pengesum til foreldrene til damen du er med men det er ikke en engangssum. Du må betale hver måned. Hvor mye beror på damen og familien sin sosiale status og utdannelse. 

Da de ikke har et velferdssystem i Thailand er det forventet at datteren skal betale en slags pensjon til foreldrene. http://www.livingthai.org/how-much-should-you-pay-for-a-thai-dowry.html

Også, om du involverer deg med ei dame fra thailand så er giftemål det eneste de er ute etter med mindre vedkommende er prostituert. 

Du må også vite at thai damer absolutt ikke er så søte og underdanige som stereotypene skal ha det til. Det er ofte de som er sjefen i huset og mange kan være veldig krevende. Det anbefales derfor på thai dating sider at du skaffer en jobb til kona di så hu har noe annet å sysle med enn bare deg.

Men ja, det er mange forpliktelser, dette er bare noen av de. i thailand har de en helt annen kultur enn den vestlige. Du må også belage deg på at jentas familie vil være mennesker du vil tilbringe mye tid sammen med. 

Personlig ville jeg heller valgt ei dame fra filippinenen eller indonesia om jeg absolutt skulle ha meg ei asiatisk dame. Der er det ikke de samme økonomiske forpliktelsene og de er ofte mer selvstendige og uavhengige. Lojalitet og kjærlighet er også noe de har fått inn med morsmelka. 

  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, WubWub skrev:

En ting man må ha i bakhodet når man involverer seg med ei thaidame er det økonomiske aspektene og forpliktelsene du pådrar deg. I thailand er det noe som heter "dowry" som innebærer at du betaler en pengesum til foreldrene til damen du er med men det er ikke en engangssum. Du må betale hver måned. Hvor mye beror på damen og familien sin sosiale status og utdannelse. 

Da de ikke har et velferdssystem i Thailand er det forventet at datteren skal betale en slags pensjon til foreldrene. http://www.livingthai.org/how-much-should-you-pay-for-a-thai-dowry.html

Også, om du involverer deg med ei dame fra thailand så er giftemål det eneste de er ute etter med mindre vedkommende er prostituert. 

Du må også vite at thai damer absolutt ikke er så søte og underdanige som stereotypene skal ha det til. Det er ofte de som er sjefen i huset og mange kan være veldig krevende. Det anbefales derfor på thai dating sider at du skaffer en jobb til kona di så hu har noe annet å sysle med enn bare deg.

Men ja, det er mange forpliktelser, dette er bare noen av de. i thailand har de en helt annen kultur enn den vestlige. Du må også belage deg på at jentas familie vil være mennesker du vil tilbringe mye tid sammen med. 

Personlig ville jeg heller valgt ei dame fra filippinenen eller indonesia om jeg absolutt skulle ha meg ei asiatisk dame. Der er det ikke de samme økonomiske forpliktelsene og de er ofte mer selvstendige og uavhengige. Lojalitet og kjærlighet er også noe de har fått inn med morsmelka. 

  

Takk for det😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, WubWub skrev:

En ting man må ha i bakhodet når man involverer seg med ei thaidame er det økonomiske aspektene og forpliktelsene du pådrar deg. I thailand er det noe som heter "dowry" som innebærer at du betaler en pengesum til foreldrene til damen du er med men det er ikke en engangssum. Du må betale hver måned. Hvor mye beror på damen og familien sin sosiale status og utdannelse. 

Da de ikke har et velferdssystem i Thailand er det forventet at datteren skal betale en slags pensjon til foreldrene. http://www.livingthai.org/how-much-should-you-pay-for-a-thai-dowry.html

Også, om du involverer deg med ei dame fra thailand så er giftemål det eneste de er ute etter med mindre vedkommende er prostituert. 

Du må også vite at thai damer absolutt ikke er så søte og underdanige som stereotypene skal ha det til. Det er ofte de som er sjefen i huset og mange kan være veldig krevende. Det anbefales derfor på thai dating sider at du skaffer en jobb til kona di så hu har noe annet å sysle med enn bare deg.

Men ja, det er mange forpliktelser, dette er bare noen av de. i thailand har de en helt annen kultur enn den vestlige. Du må også belage deg på at jentas familie vil være mennesker du vil tilbringe mye tid sammen med. 

Personlig ville jeg heller valgt ei dame fra filippinenen eller indonesia om jeg absolutt skulle ha meg ei asiatisk dame. Der er det ikke de samme økonomiske forpliktelsene og de er ofte mer selvstendige og uavhengige. Lojalitet og kjærlighet er også noe de har fått inn med morsmelka. 

  

Fetteren min er gift med ei fra Filippinene. De møttes her i Norge etter hun ble skilt fra en annen fyr. Hun fremstår også som blid søt og hyggelig, men kjenner virkelig ingen som er en sånn krutt tønne som hun. Det hun og fetteren min krangler om er den summen med penger hun sender til familien hver mnd. De har måttet slutte å dra til Filippinene pga at når de er der er det forventet at Fetteren min betaler absolutt alt. Han har ingen god økonomi så han blir jo nesten ruinert. Nå jobber kona hans altså så det er hennes penger som blir sendt hver mnd men da må han betale alt anne av lån , regninger osv.  Så er nok ikke bare i Thailand at dette er utbredt. 

Anonymkode: 0a633...fd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gikk en dokumentar på TVNorge som het "Et lite stykke Thailand", om noen norske menn som hadde giftet seg med Thaidamer. Kanskje den finnes fortsatt på nett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det kommer nok litt an på hvilken sammenheng du treffer dem i, det er jo ikke til å stikke under en stol at mange av kvinnene som henger på feststedene med turister kan være prostituerte eller på annen måte "selge" seg for fordeler. Stikker man på et mer vanlig, lokalt utested utenfor turistfellene så kan det nok være større muligheter å treffe noen som er genuine. Evt. i jobb/studie/organisasjonssammenheng. 

Personlig ville jeg nok vært tilbakeholden med å involvere meg for mye i noen typiske thailandske "partyjenter" da det kan være vanskelig å vite hvor genuine de er. Miljøer som har en stor grad av prostitusjon, våpen og rus ønsker jeg egentlig å holde meg langt unna. 

Anonymkode: 18f3f...26a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ehm... nei... Hva mener du, at du tar deg en 1-års ferie i Thailand, og kanskje møter den ekte kjærligheten der nede? Du risikerer at hun bare vil komme seg til rike Norge, og få en annen levestandard enn det hun har i Thailand. De er ofte fattige der nede, og de selger seg som "koner" til rike (og gjerne småfeite, utrente, småstygge og ekle Norske, middelaldrende, menn)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...