Gå til innhold

mistrives stakkarsen?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

jeg har en kanin på ca ett år.. jeg har hatt han ute om sommeren og inne om vinteren. inneburet er ca 1*60 og forholdsvis god plass har han jo... men ute huset han er et paradis for han., ville jeg trodd.. her har han et inne hus, masse høy og 3*3 meter og løpe fritt rundt på.. han har en stein her inne, mulighet på både sol og skygge,en trestamme og et lite skjulested han kan gjemme seg i... sku tro det var paradis... men han sitter bare stillr hele tiden... løper lite rundt og rundt.. ligger bare mest enten under høyet (en dag trodde jeg han var borte) eller inne i et hjørne... han ser jo så stakkarslig ut... prøve rå kose han men da løper han bare rundt plutselig, koser jeg han nede på bakken er han med men løfter jeg han opp klorer han og vil ned...

synes så synd på han...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

men jeg kan jo ikke kjøpe en kanin til heller da....:( uff han vil jo ikke på noen måte få det noe bedre om jeg gir han bort eller noe slikt... han har det jo som plommen i egget i det buret sitt der nede...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er slettes ikke sikkert at han mistrives, du må huske på at kaniner er nattdyr og mye mindre aktive om dagen enn om kvelden. Men det er ikke noe gøy å se på at de bare sitter der nei... Se gjerne til ham etter at det er blitt mørkt, så kanskje jeg har et poeng og du får litt ro i sjelen.

Kjøp gjerne en kaninsele, slik at du kan ha ham med på en liten tur i hagen. Kaniner kan lett kjede seg i buret, om det er aldri så mye "paradis" blir de vel litt "lei" av det. Men de er nysgjerrige av natur og elsker å utforske nye områder.

Har hatt over tjue kaniner gjennom årene selv. Min erfaring er at de kjeder seg litt om dagene dersom de ikke aktiviseres som beskrevet ovenfor. Dette gjelder også selv om de er flere enn en. Spiser han godt og ser frisk ut tror jeg ikke det er grunn til bekymring

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...