Guybrush Skrevet 2. juni 2013 #41 Skrevet 2. juni 2013 Så klart, man har jo jordnære og reflekterte folk med ambisjoner. Også har man de som maser om ambisjoner for fasadens skyld. Det er vel de reflekterte menneskene som finner "meningen med livet" sitt og blir tilfredse, og de andre som blir litt triste of rastløse etterhvert som ambisjonene oppfylles mens tomrommet blir større. Tror dessverre at det kommer til å bli flere og flere av sistenevnte (men det er nok en helt annen samfunnsdebatt ) Men for all del, ambisjoner er sunt å ha. Men jeg bare liker ikke ordet. Minner meg om ordet streber. Synes det ofte kan være negativt ladet. Jeg går nok selv under ordet ambisiøs, saken er bare at jeg bryr meg ikke om fasade og lite om materialistiske ting (men teknologi er jo gøy da). Det viktigste for meg er å utvikle meg selv. Til sist så tror jeg nok at folk flest har ambisjoner, bare ikke så spektakulære som noens. Er enig med deg ang. det siste der, tanken bak handlingen har jo alt å si, i så og si det meste man foretar seg! Ja jeg erfarer at svært mange legger noe negativt i ordet "ambisiøs". Slenger det rundt seg som et skjellsord. Litt som når man kjemper for at skoleflinke også skal få tilrettelagt undervisning i grunnskolen. Da får man skjellsordet "eliteskole!" slengt mot seg. Lurer hvorfor det er blitt slik. At det å være skoleflink og det å gjøre det bra utdannings og jobbmessig ofte kobles med noe negativt.
AnonymBruker Skrevet 2. juni 2013 #42 Skrevet 2. juni 2013 Åj, trodde det bare var kvinner som lette etter menn med ambisjoner. Er enig med deg Petra, og tror egentlig at de som skriver at de søker en partner med ambisjoner har en annen forståelse av begrepet enn deg og meg. Mann25 Anonym poster: 2a39235fbd5ba282e95d235aa5780db3
Steinar40 Skrevet 3. juni 2013 #43 Skrevet 3. juni 2013 Ja jeg erfarer at svært mange legger noe negativt i ordet "ambisiøs". Slenger det rundt seg som et skjellsord. Litt som når man kjemper for at skoleflinke også skal få tilrettelagt undervisning i grunnskolen. Da får man skjellsordet "eliteskole!" slengt mot seg. Lurer hvorfor det er blitt slik. At det å være skoleflink og det å gjøre det bra utdannings og jobbmessig ofte kobles med noe negativt. Fordi mange har komplekser når det gjelder å se at andre er flinkere (eller har mer penger) enn dem selv.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå