Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter å ha snust litt rundt på nettdatingsider og ikke minst her inne på KG, skjønner jeg at ambisjoner er viktig å ha.

Jeg funderer litt på dette - er man virkelig ikke verdt noe hvis man ikke har ambisjoner? Jeg, for eksempel, har en jobb jeg trives i og tjener så jeg klarer meg. Jeg har leilighet og bil, men jeg har ingen ambisjoner om å klatre oppover i bedriften.

I fritiden har jeg en hobby som tar litt tid, men ikke noe som krever veldig mye av meg, og jeg er begunstiget med null konkurranseinstinkt. Jeg higer ikke etter å klatre opp på de høyeste fjelltoppene, jeg trives mye bedre i skogen en ettermiddag.

Hva mener du - må en potensiell partner ha store ambisjoner for at du skal bli interessert?

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Gjest Reza08
Skrevet

Så lenge de er fornøyd med livet de har, trenger de ikke nødvendigvis å ha den mest omfattende stillingen i systemet. Viktigheten av personlig velvære er essensielt.

Skrevet

Nettopp. Men mange mener at det er en lite tiltrekkende egenskap. Som jeg leste her inne i forrige uke - en som er fornøyd med å være middelmådig er ikke attraktiv. Har registrert dette flere ganger også. Man skal ha høye mål i livet.

Jeg ser for meg alenetilværelsen resten av livet, siden jeg fortsatt ikke vet hva jeg skal bli når jeg blir stor :)

• Liker 1
Gjest Reza08
Skrevet

Nettopp. Men mange mener at det er en lite tiltrekkende egenskap. Som jeg leste her inne i forrige uke - en som er fornøyd med å være middelmådig er ikke attraktiv. Har registrert dette flere ganger også. Man skal ha høye mål i livet.

Jeg ser for meg alenetilværelsen resten av livet, siden jeg fortsatt ikke vet hva jeg skal bli når jeg blir stor :)

Personlig er ikke dette noe hinder. Om dama sitter i kassa på Rema 1000, eller om hun er advokat spiller ingen stor rolle. Så lenge hun er fornøyd med seg selv, og verdsetter meg som partner, skal dette gå helt fint.

Plutselig en dag sitter nok du også med en kjernekar som du trives med. Tror ikke alle har den holdningen om at man skal ha den og den stillingen for å være attraktiv. Du har mye tid på deg til å finne ut av hvilken jobb du vil ha. Mange er innom flere jobber av ulike slag gjennom sin karriere. Dette kan være interessant.

Gjest JakeGreen
Skrevet

Like barn leker best?

Jeg er interessert i en jente som liker meg for den jeg er og har ingen interesse av å tilpasse meg et ideal eller bli en annen for å tiltrekke meg mer fitte.

Personlig bryr jeg meg ikke om en kvinne er ambisiøs i sitt profesjonelle liv, men jeg vil ha en kvinne som greier å ta vare på seg selv, som har sitt eget liv, som interesserer seg for livet og har lyst å fortsette å utvikle seg som person, hva nå enn det er for henne.

Jeg hadde ikke kunne vært sammen med en jente som kun var interessert i å se såpeserier, Paradise Hotel, lese sminkeblogger og var fornøyd med det.

Vær deg selv du og vær stolt av den du er, så finner du noen som passer for nettopp deg, før eller senere.

:)

Skrevet

Jeg syns det er viktig med ambisjoner når man er ung, men etter hvert så man oppnår en tilværelse man er fornøyd med, så ser jeg ikke poenget med å hele tiden skulle fortsette å klatre.

Som student med lite å rutte med har jeg en god del ambisjoner, men når jeg kommer dit du er, med leilighet/hus, bil og en kjekk jobb, kommer jeg nok til å slå meg til ro med det :)

Gjest Svampebob1
Skrevet

Etter å ha snust litt rundt på nettdatingsider og ikke minst her inne på KG, skjønner jeg at ambisjoner er viktig å ha.

Jeg funderer litt på dette - er man virkelig ikke verdt noe hvis man ikke har ambisjoner? Jeg, for eksempel, har en jobb jeg trives i og tjener så jeg klarer meg. Jeg har leilighet og bil, men jeg har ingen ambisjoner om å klatre oppover i bedriften.

I fritiden har jeg en hobby som tar litt tid, men ikke noe som krever veldig mye av meg, og jeg er begunstiget med null konkurranseinstinkt. Jeg higer ikke etter å klatre opp på de høyeste fjelltoppene, jeg trives mye bedre i skogen en ettermiddag.

Hva mener du - må en potensiell partner ha store ambisjoner for at du skal bli interessert?

Nei, men hun må gjerne være interessert i å bli med meg til Afrika og lignende :-P.

• Liker 1
Skrevet

Men hva slags ambisjoner "skal" man ha når man er ung? Skal man ha en klar målsetning om hva man skal bli? Jeg visste det ikke da, og jeg vet det ikke nå ;)

Jeg har en venninne som var nær å gå inn i dype depresjoner, fordi hun hadde nådd alle målene sine i en alder av 30, og hun mente hun ikke hadde mer å leve for. Jeg synes dette høres utrolig slitsomt ut, også for en partner..

Skrevet

Nei, men hun må gjerne være interessert i å bli med meg til Afrika og lignende :-P.

Men dette er jo også en ambisjon? Jeg har for øvrig lyst til å reise til Thailand og leke med elefanter, men tror ikke ønsket er så sterkt at det kan kalles en ambisjon... ;)
Gjest Svampebob1
Skrevet

Men dette er jo også en ambisjon? Jeg har for øvrig lyst til å reise til Thailand og leke med elefanter, men tror ikke ønsket er så sterkt at det kan kalles en ambisjon... ;)

Nja... Dette er ferie, eventyr og avkobling for meg. Og så har jeg vel lyst å ut og oppleve verden, så det kan nok regnes for en ambisjon :-).

Har vært i Afrika alt, asså, men tenker å ta turen dit igjen :-)

Skrevet

Nja... Dette er ferie, eventyr og avkobling for meg. Og så har jeg vel lyst å ut og oppleve verden, så det kan nok regnes for en ambisjon :-).

Har vært i Afrika alt, asså, men tenker å ta turen dit igjen :-)

Ja, jeg tenkte på typen "ambisjoner om å reise ut og se verden"
Gjest Svampebob1
Skrevet

Ja, jeg tenkte på typen "ambisjoner om å reise ut og se verden"

I mine øyne så er en ambisjon noe som gjør at man vil utvikle seg og lære noe nytt.

Man lærer utrolig mye ved å besøke andre kulturer og verdensdeler.

• Liker 2
Skrevet

Ja, det skjønner jeg :) Men er dette et must for deg når du skal velge deg en partner?

Skrevet

Er helt enig med svampebob, for meg er det viktig at mannen er glad i å reise og oppleve nye kulturer. Kanskje man ikke kan kalle det ambisjoner, men interesser som er veldige viktige å dele. Må jo ha en jeg kan leve det livet jeg vil leve med.

AnonymBruker
Skrevet

Veldig OT, men ettersom jeg bor i Thailand: elefantene som brukes til turistattraksjoner blir regelrett torturert fra de er små for å holde kontroll over dem. De blir stygt mishandlet. Det er ikke noe som heter å leke med elefanter, ønsker du å se elefanter dra til en nasjonalpark eller rescue center. Sorry for avsporingen.

Anonym poster: cae41a36a9507a9c6b156bd4d1481321

• Liker 5
Skrevet (endret)

Selv om det finnes mange unntak tror jeg den generelle trenden er at dette først og fremst er noe kvinner ser etter hos menn. Store ambisjoner innenfor karriere er mer avtennende for meg, men da tenker jeg mer på hvor mye man satser etter utdannelsen, og ikke nødvendigvis utdannelsen/yrkesvalget i seg selv. En mastergrad innen økonomi er ikke nødvendigvis et tegn på at man har ambisjoner om man trives i en godt betalt 8-4 jobb etterpå uten ønske om å klatre i gradene eller kjempe om toppstillingene.

Endret av Eriks
Skrevet

Veldig OT, men ettersom jeg bor i Thailand: elefantene som brukes til turistattraksjoner blir regelrett torturert fra de er små for å holde kontroll over dem. De blir stygt mishandlet. Det er ikke noe som heter å leke med elefanter, ønsker du å se elefanter dra til en nasjonalpark eller rescue center. Sorry for avsporingen.

Anonym poster: cae41a36a9507a9c6b156bd4d1481321

Du trenger ikke ta meg for en idiot selv om jeg ikke har ambisjoner. Jeg er fullstendig klar over dette, og jo - man kan dra til et redningssenter for elefanter og være frivillig. Som her, for eksempel: elephantnaturepark.org.
Skrevet (endret)

Er helt enig med svampebob, for meg er det viktig at mannen er glad i å reise og oppleve nye kulturer. Kanskje man ikke kan kalle det ambisjoner, men interesser som er veldige viktige å dele. Må jo ha en jeg kan leve det livet jeg vil leve med.

Ja, det er jeg enig i, selvfølgelig. Men dette er, som du sier, interesser og ikke ambisjoner.

Ambisjoner er når man har som mål å oppleve "hele verden". Hvis du skjønner. :)

Endret av Petra75
Skrevet (endret)

.

Endret av Kusmi
  • Liker 1
Gjest Raindrops
Skrevet

Folk som maser om ambisjoner hele tiden virker egentlig bare litt lite reflekterte. Jeg mener at de aller fleste har ambisjoner på et eller annet nivå, selv om det kanskje ikke er de "rette" ambisjonene for enkelte, og de dermed tolker det dithen at vedkommende ikke har ambisjoner i det hele tatt.

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...