Gå til innhold

Dyr i leilighet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En innekatt må vel også drite inne? For jeg har ingen interesse av å ha kattedass inne i leiligheten. Både uhygenisk og lukter fælt. Kan ikke slippe ut katta for å gå på do når det er brosteiner på et stort område rundt, i tillegg til trafikk..

Anonym poster: f4c23fc0bcbad38f0a20d57ad3d51979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor mye det lukter av en kattedass, det avhenger jo av hvor flink man selv er å fjerne bæsj og sånt. Å så er det normalt mindre lukt av de med tak på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg ? Det er absurd det du sier, og utifra det så virker det som du vil ha minst mulig å gjøre for dyret ditt . Jeg har to fantastiske innekatter å det lukter absolutt ingenting . Jeg har gjester ofte å de merker ingenting . Jeg tømmer doen ofte og har luktfilter samt en god kattesand . Uhygienisk ? Kanskje du skal vurdere engang til om du skal skaffe deg et dyr ?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bengal som innekatt? Da er det bedre med ragdoll eller hellig birma. Disse er såpass rolige at de er flotte som innekatter.

Eller britisk korthår. De er slappe sofakatter, særlig den kastrerte hanutgaven. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kattedasser lukter ikke bæsj, men de lukter selvfølgelig kattepiss hvis du ikke rengjør den ofte, hvilket man skal. Gnagerbur lukter ikke akkurat blomster de heller hvis de ikke blir rengjort jevnlig. Hamstere driter i matskåla og sover i dassen, katter er renslige skapninger. For øvrig har jeg hørt at deguser er kule og sosiale gnagere. Min erfaring med gnagere tilsier at det er en sjelden egenskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke innekatt? Bengalere er f.eks flotte innekatter, sosiale, lekne, glad og aktive.

Anonym poster: 8a1dd1ba18b8d7d38f4dafa958f90230

Ville ikke falt meg inn å anbefale Bengal som innekatt... Med mindre man har STOR plass og masse tid til lek og aktivisering. Britisk Korthår derimot :) Søte, rare, late bamser... Har to stk i leilighet og det går bare fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller britisk korthår. De er slappe sofakatter, særlig den kastrerte hanutgaven. :P

Haha, så ikke denne får etterpå. Men ja, er enig med deg :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En innekatt må vel også drite inne? For jeg har ingen interesse av å ha kattedass inne i leiligheten. Både uhygenisk og lukter fælt. Kan ikke slippe ut katta for å gå på do når det er brosteiner på et stort område rundt, i tillegg til trafikk..

Anonym poster: f4c23fc0bcbad38f0a20d57ad3d51979

Doen lukter hvis du ikke rengjør skikkelig... Men er du flink til å gjøre rent så slipper du dette :) Men uansett så tror jeg kanskje rotter etc er et bra alternativ for deg :) Men husk at de også krever sitt, selv om de er små ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil. Mange som har fisk i bolle, og mange av fiskene overlever lenge. De kan bli syke selv om de er i et vanlig akvarium.

Her ligger stikkordet. De overlever lenge, men det er overhodet ikke optimalt eller bra for de.

En bolle er liten, og får meget fort ustabile verdier. Det samler seg opp stoffer som ikke er bra for fisken veldig fort. I tillegg er mange av fiskene som er klassisk bolle-fisk fisker som i naturen blir både gamle og store i riktig miljø.

Ta feks gullfisk. Visste du at den kan bli nesten 40 cm lang og over 20 år gammel? Og at den normalt trives best sammen med fisker av samme art? Har du noen sinne hørt om en så lang og gammel gullfisk i bolle? Nei, det er fordi det ikke er optimale forhold for den, og den vil etter ganske kort tid (ift hvor gammel den kan bli) dø. Er det da riktig å stappe den gullfisken alene opp i en bolle den til slutt vil få veksthem og dø av?...

I tillegg er ikke bolle anbefalt til noen, langt mindre en uerfaren akvarist. Dette er fordi, som jeg nevnte tidligere, man grusomt fort får ustabile verdier i en bolle, eller lite akvarium Normalt er det ikke anbefalt akvarium under hundre liter til en nybegynner, for 100 liter og oppover er det mindre sjangs for å bygge opp farlige verdier fort, lettere å holde rent osv. Jeg har akvarium på alle størrelser fra 50 liter (som jeg bruker til sykdom eller yngel) til 550 liter, og det er mye mer jobb med de små enn de store.

Anonym poster: 87d1b7a0d745f2efe42e6d7c5c8de17e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En innekatt må vel også drite inne? For jeg har ingen interesse av å ha kattedass inne i leiligheten. Både uhygenisk og lukter fælt. Kan ikke slippe ut katta for å gå på do når det er brosteiner på et stort område rundt, i tillegg til trafikk..

Anonym poster: f4c23fc0bcbad38f0a20d57ad3d51979

Alle dyr som lever inne må også gå på do inne, og hvor nøye du er avgjør evt lukt. Gnagerbur lukter ikke blomster de heller...

Anonym poster: dadfeaec55b78e3fa5685576a0b07dd5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...