Tina_O Skrevet 6. september 2013 #161 Del Skrevet 6. september 2013 JO - la oss kickstarte!! Jeg begynner i jobb om 2 uker, og fra da av skal jeg trene regelmessig. Blir mye nytt å sette seg inn i på jobb, så jeg vil nok trenge både avkobling og energiboost! Tør ikke måle meg idag.. Jeg gjør det heller om ei uke! Fått litt mage igjen, men musklene bygges godt, for nå er vesletassen nokså aktiv og ca 8,5 kg. Jeg har fått tydelige muskler i armene, så dette blir bra Flink du er, Tina! Synd bekkenet ditt krangler enda, men det går seg nok til - sakte MEN sikkert Også så bra at foreldra dine stiller opp som barnevakt, Asanti! Fokus på styrke høres lurt ut! MATFOKUS: Knekkebrød med moderat pålegg Kun brød i helgen (Mannen lager surdeigsbrød med spelt og masse deilige frø) Rent kjøtt Mer salat, rotgrønnsaker og bær Kutte ned på pasta, potet og ris Jeg reagerer på kokt/stekt tomat og blir oppblåst. SKIKKELIG oppblåst. La være å spise tomatsauser etc. Godis kun på lørdag. Skal på fest imorgen, men er sjåfør Billig og sunt! Muskler er bra! Syns det er lekkert med damer med litt muskler jeg asså;-) Krever å bære rundt på småttisene, ja... Vesla mi er 9 kg, og jeg dro på meg senebetennelse fordi jeg ikke var bevisst. Ok igjen nå da. Men nå må jeg begynne å passe ryggen når jeg driver og løfter på bilstolen. Men - trilling i oppoverbakke gir god treningseffekt når barna er tunge da, hehe. Merka det på fjelltur i går, svei både her og der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 9. september 2013 Forfatter #162 Del Skrevet 9. september 2013 Ja, litt muskler på damer er fint! Helt enig Dytte vogn er brabra trening, ja. Blir sliten bare jeg tenker på det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 9. september 2013 #163 Del Skrevet 9. september 2013 Lykke til med ny stram og sprek uke, damer!! Gi jernet nå! Ok helg her, litt utskeielser matmessig på lørdag, mer enn jeg strengt tatt trenger, men ikke snop:-D Fikk meg en bra sykkeltur med venner i går - sommerdag her med 22 grader og sol, så det var fantastisk! Vekta på stedet hvil, men det skulle bare mangle etter mengdene villsvinstek med tilbehør jeg heiv innpå, hoho:-D Veldig motivert for uka! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 15. september 2013 #164 Del Skrevet 15. september 2013 Åssen har det gått med treningen denne uka da damer? Lykke til med ny uke :-D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 15. september 2013 #165 Del Skrevet 15. september 2013 Det gikk dårlig. Fikk gått noe turer, men formen har vært dårlig og nå har forkjølelsen satt seg. Dumme samboer som kom hjem på friuke for å smitte meg. Håper dere er flinkere enn emg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 15. september 2013 Forfatter #166 Del Skrevet 15. september 2013 Jeg har slitt mye med magen i det siste. Prøver derfor ut et lite snev av lav-karbo-diett. Såvidt pasta, potet og ris, samt rent kjøtt og diverse grønnsaker. Det å steke i smør, drikke fløte etc er ikke noe for meg.. Uansett, det virker som om ting funker allerede! Ingen tid til dedikert trening i det siste, men har vært mer aktiv iallfall. Starter i jobb på onsdag, da merker jeg det nok etterhvert, ja! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pyntestøv Skrevet 16. september 2013 #167 Del Skrevet 16. september 2013 Nuttapia - prøv å stek i kokosolje, utrolig allsidig og bra olje jeg oppdaget da jeg spiste lavkarbo Skal finne frem en artikkel om alle fordelene med den oljen. Denne uka prøver jeg meg på elixia for første gang siden før fødselen. Nå skal det strammes opp. Veier ca 65 nå og midjemålet er på 71. Ca 5 kilo igjen og 5 cm til rundt midja og jeg har nådd målet mitt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 16. september 2013 #168 Del Skrevet 16. september 2013 Det gikk dårlig. Fikk gått noe turer, men formen har vært dårlig og nå har forkjølelsen satt seg. Dumme samboer som kom hjem på friuke for å smitte meg. Håper dere er flinkere enn emg. Men du har jo fått gått noen turer da, og det er myye bedre enn ingenting:-D God bedring, Asanti!Jeg har slitt mye med magen i det siste. Prøver derfor ut et lite snev av lav-karbo-diett. Såvidt pasta, potet og ris, samt rent kjøtt og diverse grønnsaker. Det å steke i smør, drikke fløte etc er ikke noe for meg.. Uansett, det virker som om ting funker allerede! Ingen tid til dedikert trening i det siste, men har vært mer aktiv iallfall. Starter i jobb på onsdag, da merker jeg det nok etterhvert, ja! Kutte ned på pastaen og risen funka på magen min og, ikke nødvendig å pøse på med masse fett:-) Håper du får orden på magen din igjen. Har vært flink med kosten i det siste jeg og, og magen er myye bedre. Du, har fått dilla på noen knekkebrød som jeg lager selv. De lages med bl.a. Nøtter og mandler og smaker såååå godt. Mannen har også skikkelig dilla. Her er oppskrift hvis du vil prøve: http://fotballfrue.no/2011/09/22/knekkebrod-ala-caroline/ Jeg putter i det jeg har i skapet. Linfrø, gresskarfrø og kli bukes også. Namnam! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 16. september 2013 #169 Del Skrevet 16. september 2013 Takk Tina. Jeg spiser stortsett bare kjøtt/fisk og grønnsaker til middag. Så går det i knekkebrød, noen ganger brød og rundstykker til frokost,lunsj og kvelds. Her er laktoseallergien blomstert for fult igjen etter å vært gravid. Hadde jo klart å vokst den av meg. Så nå her jeg rimelig matlei for mye av det jeg har lyst på kan jeg ikke spise, og det hjelper jo ikke at jeg er så mye alene. Men en rett jeg har dilla på er laks, grønnsaker, krydder, litt soyaolje og en klatt smør i ovenen. Enkelt og veldig godt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 16. september 2013 Forfatter #170 Del Skrevet 16. september 2013 Samme rett har jeg spist to ganger denne uka, Asanti Nammenam! Her er og laktoseintoleransen et faktum igjen. Jeg kunne spise hva jeg ville da Ed var i magen, men nå går det heller dårlig.. Men er glad for at det er både laktosefri rømme, melk, matyoghurt og fløte. Skal sjekke ut de knekkebrøda, Tina. Sambo lager deilige spelt- og rugbrød hver helg. Jeg vil heller spise knekkebrød hele uka, og da er det mer digg med hjemmelaga! Kokosolje må jeg få kjøpt! Finnes sikkert på Meny? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 16. september 2013 #171 Del Skrevet 16. september 2013 (endret) Det har gått ganske dårlig med treningen selv om jeg har vært mye i aktivitet, gått turer osv. Planen er å begynne å trene på treningssenteret på dagtid denne uka, for nå er tassen stor nok til at jeg tør å ha han i barnepassen. Jeg føler iallefall han er litt mer robust nå som han nærmer seg 6 måneder, og jeg har innsett at trening på kvelden er et håpløst prosjekt, iallefall akkurat nå som kjære vanligvis ikke er hjemme fra jobb før i 7-tiden. Matmessig har det også vært så-som-så, men jeg vet av erfaring at så fort jeg får treningen på plass så faller også kostholdet på plass av seg selv, så nå må jeg bare komme i gang. Ukens plan er derfor å trene på treningssenter i morgen og torsdag. De har barnepassen åpen fra 10 til 12, så da må jeg bare komme meg ut på morgenen Edit: ammetåke Endret 16. september 2013 av Frøken Vims Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frøken Vims Skrevet 16. september 2013 #172 Del Skrevet 16. september 2013 Samme rett har jeg spist to ganger denne uka, Asanti Nammenam! Her er og laktoseintoleransen et faktum igjen. Jeg kunne spise hva jeg ville da Ed var i magen, men nå går det heller dårlig.. Men er glad for at det er både laktosefri rømme, melk, matyoghurt og fløte. Skal sjekke ut de knekkebrøda, Tina. Sambo lager deilige spelt- og rugbrød hver helg. Jeg vil heller spise knekkebrød hele uka, og da er det mer digg med hjemmelaga! Kokosolje må jeg få kjøpt! Finnes sikkert på Meny? Du får iallefall kokosolje på helsekosten, ellers så har jeg bestilt fra iherb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 16. september 2013 Forfatter #173 Del Skrevet 16. september 2013 Du får iallefall kokosolje på helsekosten, ellers så har jeg bestilt fra iherb Takk Har samme planer som deg Vims! Nemlig å trene på senter. Men her blir det på kveldstid. Det er sånn billig-senter, så er inen barnepass. Ser frem til å sette igang! Kun 199 i mnd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 18. september 2013 #174 Del Skrevet 18. september 2013 Wee! Mannen er bortreist, men dattera til mannen ringte og ville passe vesla i dag - så da blir det sykkeltur på ho mor i finværet!! Og i går var vi ute og gikk trilletur tilsammen i nesten 4 timer, så føler jeg er inne i en god trenigsperiode nå. Er flink med styrkeøvelsene og, så jeg er støl overalt;-) Men vekta er på stedet hvil, selv om jeg er relativt flink med kostholdet. Tror det skyldes at jeg er nærme matchvekta nå, og at jeg bygger muskler. Begynner og bli stramt her og der;-) Men skulle gjerne ha gått ned litt til. Får bare være tålmodig, fortsatt nesten 2 mnd til bryllupet da:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
^^Belle^^ Skrevet 18. september 2013 #175 Del Skrevet 18. september 2013 Her går det litt så som så. Dvs, vekta går stadig nedover selv om jeg spiser som en hest, men jeg klarer bare en trening i uken. Da blir det dobbeltime, først med intervallspinning og så deilig pilates etterpå. Jeg fullammer fremdeles, M vil ikke ha noe som helst annet enn pupp, og som en baby på 9+ kg som hun er kan dere vel tenke dere hvor mye jeg ammer. Nå er nettene gode om jeg får 3 timer sammenhengende liksom. Så ja, kommer meg ikke på trening fordi jeg er så sliten. Må prioritere å sove når M sover, jeg skal jo ha energi til å ta meg av A også! Har lange trilleturer når jeg orker det, blir et par i uken, men jeg klarer bare ikke å være fornøyd med "bare" det. Prøver å være streng med meg selv - all trening er tross alt bedre enn ingen trening - men... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina_O Skrevet 19. september 2013 #176 Del Skrevet 19. september 2013 Her går det litt så som så. Dvs, vekta går stadig nedover selv om jeg spiser som en hest, men jeg klarer bare en trening i uken. Da blir det dobbeltime, først med intervallspinning og så deilig pilates etterpå. Jeg fullammer fremdeles, M vil ikke ha noe som helst annet enn pupp, og som en baby på 9+ kg som hun er kan dere vel tenke dere hvor mye jeg ammer. Nå er nettene gode om jeg får 3 timer sammenhengende liksom. Så ja, kommer meg ikke på trening fordi jeg er så sliten. Må prioritere å sove når M sover, jeg skal jo ha energi til å ta meg av A også! Har lange trilleturer når jeg orker det, blir et par i uken, men jeg klarer bare ikke å være fornøyd med "bare" det. Prøver å være streng med meg selv - all trening er tross alt bedre enn ingen trening - men... Trilleturer er jo absolutt trening det og, Belle, så synes du absolutt skal klappe deg selv på skuldra. Vet hvordan det er å være våken hele natta, frister ikke akkurt til aktivitet... Jeg orka ikke trilleturer en gang, jeg, da vi hadde en våke-kave-periode i juni/juli.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 19. september 2013 #177 Del Skrevet 19. september 2013 Vet ikke hvorfor, men har jeg tenkte at trilletur er jo som vanlig tur. Men hallo, du skyver jo på vogn + baby så det veier jo sitt. Hvor i verden er det jeg har vært med hode og tankene mine? Værtfall så er det noe jeg virkelig burde ha utnyttet mer. Hele byen jeg bor i er en stor oppoverbakke så å med mindre jeg skal gå til naboen så må jeg dytte vogna opp bakker eller hold igjen nedover. Så når jeg blir frisk igjen så må jeg komme meg ut. Vi har jo en helt nyyyyydelig høst her nord for dere som ikke har fått det med seg. Men vekta holder seg stabil, fortsatt 4 kg til start. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 6. oktober 2013 #178 Del Skrevet 6. oktober 2013 Satser på å komme meg på en god trilletur imorgen oppover fjellet her. Uansett hvordan været er! Nå MÅ det skje noe med formen min. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nuttapia Skrevet 6. oktober 2013 Forfatter #179 Del Skrevet 6. oktober 2013 Her er det også stillstand!! Økonomien må falle på plass i ordentlige rutiner (siden jeg nettopp har begynt å jobbe), så blir det treningssenter. Jeg skal også gå ute med Ed. Men søren altså..! Jeg finner ikke bæresælen/-selen (?!) til Ed.. Men nå kan han jo også sitte i bæremeis, så den må vi prøve Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest asanti Skrevet 7. oktober 2013 #180 Del Skrevet 7. oktober 2013 Overskyet og dårlig vær. Meeen det finnes jo bare dårlige klær? Er nok veldig kjekt å kunne bruke bæremeis nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå