Gå til innhold

Stram og glad mamma-trening!

Nuttapia

Anbefalte innlegg

Her ble det styrketrening i går, noe som gjorde godt for både kropp og sjel. Kroppen har godt av trening og sjela har godt av å komme seg litt ut på egenhånd. Det var utrolig deilig med to timer egentid, og så er det jo så koselig å komme hjem igjen til hjerteknuseren etterpå :hjerte:

Ifht karbohydrater og proteiner kommer man langt med sunn fornuft når det gjelder karbohydrater: holde seg unna raske karbohydrater som hvitt mel og sukker, spis grove kornprodukter.

Jeg er en selverklært lavkarbomotstander siden jeg mener det er høl i hue å kutte ut poteter og grovbrød fordi man har lagt på seg av for mye cola og sjokolade. Så det så! :fnise: (gjelder for friske mennesker)

Ifht proteiner så metter matvarer med mye proteiner godt, så det kan være lurt å innføre matvarer med mye proteiner i kosten. Sånn kan man bli mett på mindre kalorier :)

Matvarer med mye proteiner er feks kylling, kjøtt, egg, mager kesam, skyr, og cottage cheese.

Ellers må man jo lytte til kroppen ifht hva man tåler, det finnes det jo ingen fasit på :)

Som kosemat går det mye i frukt og bær med kesam, og cottage cheese med eplesyltetøy, hasselnøtter og kanel om dagen.

Ellers jobber jeg med å jage vekk sukkermonsteret, og det har vist seg å være en hard kamp.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest asanti

Kjempebra Nuttapia! :)

Status for meg idag 7.Juni er;

Vekt: 58,1kg (-ca1kg)

Midje: 77cm (-1cm)

Mage/hofte: 88cm (-4cm!)

Lår: 55cm (0cm)

Jeg er kjempefornøyd! Fin bursdagsgave å få morgen. Idag blir jeg 24 år. :)

Når det gjelder kosthold så tåler jeg veldig dårlig svinekjøtt og mye mendger av der minner om matallergi i tarmer så er ikke rart magen har vært dårlig denne uken siden vi spiste så mye svinekjøtt til grillmat i forrige uke.

Og når jeg har dårlig matlyst henter jeg mye inspirasjon fra lavkarbo, er så mye spennende rene oppskrifter som man ellers ikke vant med fra oppveksten.

Prøver å finne ut hva jeg ønsker meg til middag fra mamma idag, noen som har forslag? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder kosthold så tåler jeg veldig dårlig svinekjøtt og mye mendger av der minner om matallergi i tarmer så er ikke rart magen har vært dårlig denne uken siden vi s

piste så mye svinekjøtt til grillmat i forrige uke.

Og når jeg har dårlig matlyst henter jeg mye inspirasjon fra lavkarbo, er så mye spennende rene oppskrifter som man ellers ikke vant med fra oppveksten.

Prøver å finne ut hva jeg ønsker meg til middag fra mamma idag, noen som har forslag? :)

Tapas!! Med spekemat, oster og masse digg! Nam nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Tapas!! Med spekemat, oster og masse digg! Nam nam!

Det blir lasange. :) De var ikke så begeistret for tapas. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker og bukker!! Tror resultatet kommer av at jeg har kutta ut kveldsmat de siste dagene :nigo: og jammen sover jeg jo bedre også, så det er bra!

Veldig bra jobba du også, Asanti! Fin bursdagsgave! Gratulerer med dagen din :hoppendeglad::blomst::gave:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder kosthold så tåler jeg veldig dårlig svinekjøtt og mye mendger av der minner om matallergi i tarmer så er ikke rart magen har vært dårlig denne uken siden vi spiste så mye svinekjøtt til grillmat i forrige uke.

Grattis med dagen! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest asanti

Takk for gratulasjoner! Veldig hyggelig. :klemmer:

Nå skal jeg få unna dagens oppryddning for så å ta en halvtimes effektiv pilates! :) Lillesnuppa sovnet med en gang hun traff puta. :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlig!

Ble plutselig konsert og øl på meg igår kveld! Det er et stykke hjem, men jeg gikk! Kan man føre opp slike nattaktiviteter på treningslista? :fnise: Jeg gjør det, jeg!

Blir aktiv i hele dag også; klippe plen (den er stor..), tusle og trille på tassen nede der jeg var igår. Det er arrangementer hele helgen, også så fint vær agitt!!

Hva skal dere a? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Det høres ut som en perfekt helg. :) og ja, å gå hjem fra byen er jo en trimtur? :ler:

Jeg skal bake kake å invitere folk på besøk sånn at jeg kan få gleden av å bake den og de kan spise den. ;)

Også skal jeg trene mer pilates. Merket godt at jeg er blitt sterkere og fått bedre holdning så jeg ser slankere ut. Deilig! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt teller! :-D

Vi var i bryllup i går, og mellom middag og kaffe gikk vi ut og trilla i skogen, full fart og kappgåing med mannen;-) Fornøyd begge to;-)

I dag ble det treningsstudio med intervaller og styrke - begynner å merke resultater. Strong mama;-) Men er fortsatt for dårlig når det gjelder kosten... I morgen er det mandag, ny uke og ny start:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Synes du er ordentlig flink jeg Tina. :)

Ble visst treningsfri på meg igår og idag ble det litt mage og rumpeøvelser på badet. Men de kjennes. Aiai. :)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du er ordentlig flink jeg Tina. :)

Ble visst treningsfri på meg igår og idag ble det litt mage og rumpeøvelser på badet. Men de kjennes. Aiai. :)!

Jeg har trent styrke og annen trening i alle år, men har alltid ledd litt av hjemme-øvelsene, fordi jeg har trodd de var husmorøvelser uten effekt. Men er skikkelig positivt overrasket over hvor effektivt man kan trene hjemme. Bare fantasien som setter grenser. Hurra for hjemmeøvelser!

De har vært gull etter at vesla kom til verden, har til og med et skjema som ligger ved tv-en, der jeg krysser av øvelser etterhvert. Jeg og vesla trener, mens gubben ligger på sofaen - hoho!

Endret av Tina_O
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Jeg har trent styrke og annen trening i alle år, men har alltid ledd litt av hjemme-øvelsene, fordi jeg har trodd de var husmorøvelser uten effekt. Men er skikkelig positivt overrasket over hvor effektivt man kan trene hjemme. Bare fantasien som setter grenser. Hurra for hjemmeøvelser!

De har vært gull etter at vesla kom til verden, har til og med et skjema som ligger ved tv-en, der jeg krysser av øvelser etterhvert. Jeg og vesla trener, mens gubben ligger på sofaen - hoho!

Jeg har aldri hatt så gode resultater som nå. Jeg fant en ordentlig god instruksjonsvideo på youtube som funker for meg. Og jeg merker at jeg gjør det riktig for første gang i mitt liv og jeg gjør bare de øvelsene jeg mestrer til nå. :)

Kanskje jeg må trene med snuppa jeg også. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Slenger meg på jeg også!

Før graviditeten kan man si at jeg var i ok form. Hadde ikke trent noe særlig og satt mye stille pga en masteroppgave, jeg veide ca. 60 kg. Som gravid var jeg svært aktiv, jobbet tre månder som feltarkeolog og mesteparten av tiden ble brukt til å traske i skog og på fjell. Jeg begynte også å trene regelmessig og gjorde dette fram til uke 34 (tror jeg). Hadde en fysisk krevende jobb fram til jeg gikk ut i permisjon.

Jeg har sluppet billig unna graviditetskiloene, da jeg etter fødsel (13.03) bare hadde igjen 5 kg. I dag er jeg under startvekten så for meg har jeg ikke noe mål mtp vekta.

Enn så lenge har jeg kun to mål med treningen min:

1. Jeg skal løpe Trysilrypa (13 km) til høsten og har lyst til å klare dette uten å slepe tunga langs bakken.

2. Jeg vi ha tilbake magemusklene mine!

For å nå mål nr. 1 har jeg planlagt å gradvis øke distansen på joggeturene mine. Jeg starter med en runde på 5 km og når jeg klarer å løpe den uten stopp vil jeg gradvis legge på flere km. I tillegg er jeg nødt til å trene bakkedrag, så jeg ser for meg at det blir et par turer opp mot Byåsen og Estenstadhytta i løpet av sommeren. For magemuskelene sin del håper jeg de kommer snikende for jeg hater å ta situps.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Myrvandrer! Så moro med flere engasjerte og motiverende glade folk :danse:

Fine mål! Heldige du som ikke har disse sjokolade-kiloene som henger igjen :fnise:

--

Idag har jeg trillet rundt omkring i byen, ikke så mye mer trening enn det. Spist laks og pasta med masse grønnsaker til middag. Orket nesten ikke halvparten. Sikkert pga varmen. Tror det blir et stort innhugg i den deilige vannmelonen som ligger og frister i kjøleskapet etterpå :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen, Myrvandrer!!

Jeg har aldri hatt så gode resultater som nå. Jeg fant en ordentlig god instruksjonsvideo på youtube som funker for meg. Og jeg merker at jeg gjør det riktig for første gang i mitt liv og jeg gjør bare de øvelsene jeg mestrer til nå. :)

Kanskje jeg må trene med snuppa jeg også. :)

Ta med snuppa di - tipper hun vil elske det! Vesla mi digger det, ler når vi holder på:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest asanti

Velkommen Myrvandrer. :)

Velkommen, Myrvandrer!!

Ta med snuppa di - tipper hun vil elske det! Vesla mi digger det, ler når vi holder på:-)

Hvordan trene man med di små? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest asanti

Nå har jeg trent pilates igjen og jeg merker forbedring på de øvelsene jeg gjør. Da blir jeg motivert til å klare mer. :) siden lørdag har jeg spist et kakestykke hver dag. Men nå klarer jeg ikke mer å kaka får møte søpla. Sånn går det når man øver til dåp. :ler:

Middagen i dag var lammekoteletter, deilig smørdampet nykål og en god sennepsaus til. Aaah nykål er så godt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen Myrvandrer. :)

Hvordan trene man med di små? :)

Søk på youtube, så får du masse tips:-) favoritten her er "knebøy" med vesla i armene, det slår alltid an, selv om hun gråter før vi begynner. hvis vesla er i veldig godt humør, så kan hun også ligge på matta ved siden av ogmse på at keg holder på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens skryt:

Idag har jeg klippet plenen - stooor plen..

Også gikk sambo og jeg superspeed-trilletur på 1 time. Solbrent er jeg blitt også! Huffoghuff, imorgen må jeg smøre meg..

Kyllingsalat til middag og to knekkebrød med egg på til kvelds. Samt deilig smoothie med diverse skogsbær, eplejuice og vannmelon :sikle:

Imorgen blir det nok ei økt med ei venninne! Og hun er klar for rask vandring hun også.

Kjenner at jeg ikke tåler så mye, da hoftene gjør vondt etter ei lita stund. Nå trener jeg magen samtidig som jeg går; inn med magen, frem med hofta. Bedre holdning, og bedre forbrenning! Ønsker meg iallfall LITT markert mage innen året er omme. Helst igår.. ;)

Har funnet ut at det er aller best å ha måle-dagen på fredager istedetfor mandager, for i helgen blir det alltid litt ekstra, og da får man mulighet til å brenne det av iløpet av uka.. Hehe :laugh:

Uhh, natta nå! :hjerte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...