Gå til innhold

Plassering av p-plaster

Fremhevede innlegg

Gjest Allergikeren
Skrevet

Hvor på kroppen setter dere p-plasteret? Nå siste uken har jeg måttet skifte plaster tre-fire ganger, i tillegg til den ordinære skiftedagen. De løsner i hjørnene etter to-fire dager, og i dag må jeg skifte IGJEN, ser det ut til, enda jeg satte på nytt I GÅR! -.- Jeg har hatt det på lårene, på rumpa, og det siste nå er på sida av magen. På armene syns jeg også at det løsner ofte. Det hjelper heller ikke at vi av og til har besøk av ei niese på seks år som ikke er redd for å spørre om ting hun ser. Hun har allerede sett plasteret to ganger. Jeg er ikke flau, men det er noen år før hun får vite hvorfor tante har på seg plaster hele tiden, kan man si. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg hadde mitt på siden av over armen, ganske langt oppe. det løsnet jo litt i kantene, men ikke mer enn at jeg kunne hadet på hele uken, unntaket var de periodene jeg svømte mye, da måtte det byttes mye oftere pga det falt av.

ang niesen din, kan ikke du bare si at plasteret gir deg et hormon tilskudd? og at det er vannskelig å forklare det på noen annen måte? ;)

Gjest FrkHarepus
Skrevet

Jeg hadde som regel plasteret nedenfor og til siden for navlen. Byttet side hver uke. Opplevde også at det løsnet litt i kantene, men tror ikke det gjør noe. Tror ikke det er meningen at du skal skifte til et helt nytt plaster flere ganger i uken, så sant det ikke har falt helt av...... Vær nøye på at huden er helt tørr når du setter det på, at du ikke har smurt deg med krem, og hold gjerne hånden over plasteret noen minutter etter at du har satt det på.

Gjest Allergikeren
Skrevet

Det står i pakningsvedlegget at man bør feste på nytt eller skifte hvis det "løsner, løftes i kantene eller faller av". Når jeg skiftet nå sist var de to aktuelle hjørnene nesten ikke klebrige heller. Ikke at det er tidenes krise om jeg skulle bli gravid og sånt, men jeg blir så fort usikker på hvor mye som er greit at det løsner.

Skrevet

mitt plaster pleide å løsne i alle kanter, (ca 0,5 cm) rundt hele plasteret. skiftet det ikke før skifte dagen, eller hvis mer en 1/3 av plasteret var løst. det gikk helt fint.

Skrevet

Når jeg brukte p-plaster hadde jeg det nede på magen ved trusekanten. Var aldri plaget med at plasteret løsnet, men klarte å bli gravid likevel. Så nå har jeg vært nødt å bytte prevensjon, noe jeg synes er veldig dumt ettersom jeg likte plasteret veldig godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...