Gjest Trengerhjelp Skrevet 29. mai 2013 #1 Skrevet 29. mai 2013 Sitter her, og er egentlig helt alene. Er bare 22 år og har lenge igjen av livet. Livet mitt har egentlig vært helt ålreit, men 2013 har vært et skikkelig dritt år. Jeg er en gutt, og har vanskelig nok for å åpne meg, men jeg sitter egentlig bare og skjelver og gråter, og vet ikke helt hva jeg skal gjøre... Jeg er student, har lite nok penger fra før av, men jeg trenger sårt hjelp eller noen å snakke med, før jeg gjør noe dumt....
Gjest Faerunpedia Skrevet 29. mai 2013 #2 Skrevet 29. mai 2013 Hvis du er student ta kontakt med helsetjenesten på universitetet, de tilbyr gratis psykologhjelp. Eller ta kontakt med fastlegen din, han/hun kan henvise deg videre slik at du får snakket med noen.
Gjest Snyltefluen Skrevet 29. mai 2013 #3 Skrevet 29. mai 2013 Hva er det som har skjedd, egentlig? Du er jo anonym her, så det er bare å snakke, vi lytter, vi.
Gjest Trengerhjelp Skrevet 29. mai 2013 #4 Skrevet 29. mai 2013 Ts her, vel kort fortalt, i løpet av drøye 3 mnd, så dumpet kjæresten meg, hunden døde, jeg har nerveskader i høyre arm ( studerer 3d og animasjon, så trenger hånden). Familiemedlem døde, pappa er blind på et øye, og har fått en infeksjon på det andre. Dette er rett og slett for mye. Takk for raskt svar, men jeg går på privat skole, og der har vi ikke det tilbudet om hjelp. Må vel kontakte fastlegen, hadde jeg egentlig ikke tenkt særlig over.
Gjest Snyltefluen Skrevet 29. mai 2013 #5 Skrevet 29. mai 2013 Dette var litt mye på en gang, ja. Uff. Er nerveskadene i hånden forbigående eller permanente?
Gjest Trengerhjelp Skrevet 29. mai 2013 #6 Skrevet 29. mai 2013 Med mye flaks, så tror jeg nerveskadene kan bedres, men legen tvilte sterkt på at jeg kan jobbe med den, så må vel finne noe annet å gjøre.
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2013 #7 Skrevet 29. mai 2013 3d og animasjon? Det er datagreier er det ikke? Venstrehånden din er frisk? Nå vet jeg ikke om dette er noe du trenger to friske hender til, men vurder å tren opp venstrehånden. Sett deg ned, og spill spill 2-3 timer dagen. En helsikes frustrasjon i starten, men det er mulig å trene opp "feil" hånd til et brukbart nivå. Var selv på det nivået at jeg faktisk ikke kunne spise med venstre hånd uten å stappe maten i nesa, men fikk for meg at jeg ville bli mer "likehendt". Jeg bor alene, så om jeg hadde brekt høyre arm så hadde jeg fått et problem. Som sagt, så gjort. Dataspill, dusjing, matlaging, alt jeg gjorde hjemme ble gjort med høyre hånd surret fast mot midjen. Nå er det nær likt å bruke høyre og venstre for min del, med unntak av ting som går svært raskt.
Gjest Trengerhjelp Skrevet 29. mai 2013 #8 Skrevet 29. mai 2013 Det var faktisk ikke en dum ide, blir jo sikkert en morsom opplevelse å bruke bare venstrehånden å ! :D
joso Skrevet 29. mai 2013 #9 Skrevet 29. mai 2013 Kontakt helsevesenet og beskriv det du har beskrevet her. Kan være god nytte om du får noen å prate med. Kanskje det finnes en psykisk helsetjeneste i kommunen.. Det er ikke rart at du føler deg nede nå. Godt tegn at du ser at du kan trenge litt hjelp!
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2013 #10 Skrevet 29. mai 2013 Det var faktisk ikke en dum ide, blir jo sikkert en morsom opplevelse å bruke bare venstrehånden å ! :D Det er en blandet fornøyelse Spilte endel WoW før, og tror aldri jeg har farmet mer enn jeg gjorde i den perioden
Gjest Trengerhjelp Skrevet 29. mai 2013 #11 Skrevet 29. mai 2013 Det er en blandet fornøyelse Spilte endel WoW før, og tror aldri jeg har farmet mer enn jeg gjorde i den perioden Spiller litt selv enda, men det er mest fordi jeg ikke har stort annet å gjøre for tiden
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2013 #12 Skrevet 29. mai 2013 Spiller litt selv enda, men det er mest fordi jeg ikke har stort annet å gjøre for tiden Da lager du deg en ny toon. Foreslår hunter, med skinning som hovedgren, og navn "Lefty" eller noe slikt. Den spiller du utelukkende med venstrehånda. Obs, det anbefales å kun drikke fra glass som tåler en flytur om dette skal testes ut :D
Gjest Trengerhjelp Skrevet 29. mai 2013 #13 Skrevet 29. mai 2013 Da lager du deg en ny toon. Foreslår hunter, med skinning som hovedgren, og navn "Lefty" eller noe slikt. Den spiller du utelukkende med venstrehånda. Obs, det anbefales å kun drikke fra glass som tåler en flytur om dette skal testes ut :D Hehe takk for tipset! Da har jeg ihvertfall litt tidsfordriv
Gjest Gjest Skrevet 29. mai 2013 #14 Skrevet 29. mai 2013 Hehe takk for tipset! Da har jeg ihvertfall litt tidsfordriv Ingen årsak :D Men kom deg ut i sola dann og vann, og ikke end opp med å få det for deg at du skal komme deg opp på level 90 med venstre
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #15 Skrevet 29. mai 2013 dumt du har det slik, TS! Som det har blitt sagt tidligere, du snakker og vi lytter!! Anonym poster: 3bc29227dca9e88dc961b27cf74df269
Gjest Trengerhjelp Skrevet 29. mai 2013 #16 Skrevet 29. mai 2013 dumt du har det slik, TS! Som det har blitt sagt tidligere, du snakker og vi lytter!! Anonym poster: 3bc29227dca9e88dc961b27cf74df269 Takk for det, vet ikke helt hva annet jeg skal si. Er jo veldig lite sosial av meg, da jeg sjeldent tør og prate med noen, er vel litt derfor jeg poster her anonymt også. Om dere ikke vet det allerede, så takk for at dere svarer, setter veldig mye pris på det, uansett hvor lite det er
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #17 Skrevet 29. mai 2013 Fint at du fikk tips om hånden, men jeg vil anbefale deg å ta en tur til lege. Du trenger å snakke ut. Ofte blir det veldig mye bedre etter bare å få utløp for alt det triste. Anonym poster: 667b50fc4860fb0033393e977311d2da
Ferny Skrevet 29. mai 2013 #18 Skrevet 29. mai 2013 Huff, mye kjipt på en gang! Og kjedelig om du virkelig ønsker å fullføre den utdanningen. På den lyse siden - du er faktisk bare 22 år gammel. Du kan fortsatt begynne på en ny (og lang) utdannelse innenfor andre spennende (!!) områder uten at det er noe stress eller uvanlig i det. Opp med hodet!
Gjest Trengerhjelp Skrevet 29. mai 2013 #19 Skrevet 29. mai 2013 Fint at du fikk tips om hånden, men jeg vil anbefale deg å ta en tur til lege. Du trenger å snakke ut. Ofte blir det veldig mye bedre etter bare å få utløp for alt det triste. Anonym poster: 667b50fc4860fb0033393e977311d2da Takk for rådet, skal absolutt ta meg en tur til legen, sitter jo såklart i eksamen perioden nå, men må definitivt prøve og sette av tid til det. Husker ikke om jeg har mannlig eller kvinnelig lege, er så mye lettere å åpne seg for kvinner
Gjest Trengerhjelp Skrevet 29. mai 2013 #20 Skrevet 29. mai 2013 Kom over et par sanger nå, og plutselig kommer tårene ut av det blå. Huff, føler seg skikkelig mandig når man har tårer nedover kinnene Skriver bare litt, hjelper faktisk å skrive det ned
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå