Gå til innhold

Sogn studentby


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har fått tilbud om leilighet i Sogn Studentby. Er ikke veldig kjent i Oslo, men ser jo at dette ikke er midt i sentrumsgryta. Er det allikevel "lettvint" å komme seg til sentrum? Hvor lang tid vil det sånn anslagsvis ta?

Forhåpentligvis kommer jeg inn på jusstudiet, og det juridiske fakultetet ligger i Karl Johans gate. Bør jeg allikevel godta leiligheten?

Anonym poster: 7ece9cda9a48dcb69af53119548f0161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det går greit å komme seg frem. Du er heldig som har fått studentbolig, og du burde takke ja. Så kan du eventuelt søke internflytting nærmere sentrum. Er mye enklere å få den studentboligen man vil om man først har en fot innafor :)

Anonym poster: c9d7e94cfad2d74713202853fb780e0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går greit å komme seg frem. Du er heldig som har fått studentbolig, og du burde takke ja. Så kan du eventuelt søke internflytting nærmere sentrum. Er mye enklere å få den studentboligen man vil om man først har en fot innafor :)

Anonym poster: c9d7e94cfad2d74713202853fb780e0d

Så godt å høre! Takk for svar. :)

Anonym poster: 7ece9cda9a48dcb69af53119548f0161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar 9 minutter med banen fra Ullevål Stadion til Nationaltheateret, pluss gangtid på hver side av selve reisen. Sogn er nokså sentralt.

Anonym poster: 5ab910554803883d7e32e9c3051a42a8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar 9 minutter med banen fra Ullevål Stadion til Nationaltheateret, pluss gangtid på hver side av selve reisen. Sogn er nokså sentralt.

Anonym poster: 5ab910554803883d7e32e9c3051a42a8

Så flott! Tusen takk. :) Nå er jeg glad!

Anonym poster: 7ece9cda9a48dcb69af53119548f0161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått tilbud om leilighet i Sogn Studentby. Er ikke veldig kjent i Oslo, men ser jo at dette ikke er midt i sentrumsgryta. Er det allikevel "lettvint" å komme seg til sentrum? Hvor lang tid vil det sånn anslagsvis ta?

Forhåpentligvis kommer jeg inn på jusstudiet, og det juridiske fakultetet ligger i Karl Johans gate. Bør jeg allikevel godta leiligheten?

Anonym poster: 7ece9cda9a48dcb69af53119548f0161

Ikke så verst avstand, og jeg ville absolutt slått til. Sogn Studentby er en eldre studentby, men den har blitt pusset opp de siste årene, og det er et fint sted å bo. Du går til Ullevaal Stadion og tar T-banen, det er cirka fem minutters gange. Tre T-banelinjer som går fra Nationaltheatret til Ullevaal Stadion.

Må bare fortelle noe når det gjelder jusstudiet: Selve fakultetet ligger som du sier egentlig nede på Karl Johan, men studentene holder stort sett til i bygget Domus Nova på St. Olavs Plass. Det er der de fleste sitter og leser (en del av de eldre studentene sitter andre steder, men brorparten av jusstudentene er her), og mye av kursundervisningen foregår også her. Dette er toppen fem minutter nordover fra fakultetsbygningene på Karl Johan, men altså ikke nede på Karl Johan.

Anonym poster: 30450bc95c22d6714f72d31a6ce070a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke så verst avstand, og jeg ville absolutt slått til. Sogn Studentby er en eldre studentby, men den har blitt pusset opp de siste årene, og det er et fint sted å bo. Du går til Ullevaal Stadion og tar T-banen, det er cirka fem minutters gange. Tre T-banelinjer som går fra Nationaltheatret til Ullevaal Stadion.

Må bare fortelle noe når det gjelder jusstudiet: Selve fakultetet ligger som du sier egentlig nede på Karl Johan, men studentene holder stort sett til i bygget Domus Nova på St. Olavs Plass. Det er der de fleste sitter og leser (en del av de eldre studentene sitter andre steder, men brorparten av jusstudentene er her), og mye av kursundervisningen foregår også her. Dette er toppen fem minutter nordover fra fakultetsbygningene på Karl Johan, men altså ikke nede på Karl Johan.

Anonym poster: 30450bc95c22d6714f72d31a6ce070a2

Er ikke i tvil; jeg slår til! Tusen takk for et utdypende svar. :)

Anonym poster: 7ece9cda9a48dcb69af53119548f0161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke i tvil; jeg slår til! Tusen takk for et utdypende svar. :)

Anonym poster: 7ece9cda9a48dcb69af53119548f0161

Bare hyggelig. Velkommen til studiet dersom det blir jusstudier på deg, og gratulerer med bolig :)

Anonym poster: 30450bc95c22d6714f72d31a6ce070a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare hyggelig. Velkommen til studiet dersom det blir jusstudier på deg, og gratulerer med bolig :)

Anonym poster: 30450bc95c22d6714f72d31a6ce070a2

Takk og takk. :)

Anonym poster: 7ece9cda9a48dcb69af53119548f0161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det forresten noen som har erfaring med Sogn studentby? Nå har jeg blitt tildelt en av de nye leilighetene, men kanskje noen vet noe om disse? Hvordan er badet for eksempel? Jeg har fått singelleilighet.

Anonym poster: 7ece9cda9a48dcb69af53119548f0161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standarden i de nye singelleilighetene er høy til studentbolig å være. Badet er fint, nytt og flislagt, med toalett, vask, dusj med to innstillinger (vanlig/massasje), varmekabler i gulvet og et lite skap til diverse nødvendigheter (tar utgangspunkt i min bygning, regner med at det er forholdsvis likt i alle de nye bygningene). Leilighetene er ikke så store, så badet er ikke sånn kjemperomslig, men det er ikke så lite at man blir klaustrofobisk heller.

Kjøkkenet har godt med skapplass, og nok benkeplass til at det fint går an å kokkelere dersom man holder en viss orden. Kjøleskapet har forholdsvis god plass, men fryseren er litt liten. Man har en fin og ny komfyr med fire kokeplater.

Sogn er et fint og sentralt sted å bo. Som andre har sagt, tar det kort tid å gå ned til Ullevaal Stadion, og dersom man er i det ekstra late hjørnet, stopper 22- og 25-bussen (N18 natt til lørdag/søndag) rett utenfor studentbyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Standarden i de nye singelleilighetene er høy til studentbolig å være. Badet er fint, nytt og flislagt, med toalett, vask, dusj med to innstillinger (vanlig/massasje), varmekabler i gulvet og et lite skap til diverse nødvendigheter (tar utgangspunkt i min bygning, regner med at det er forholdsvis likt i alle de nye bygningene). Leilighetene er ikke så store, så badet er ikke sånn kjemperomslig, men det er ikke så lite at man blir klaustrofobisk heller.

Kjøkkenet har godt med skapplass, og nok benkeplass til at det fint går an å kokkelere dersom man holder en viss orden. Kjøleskapet har forholdsvis god plass, men fryseren er litt liten. Man har en fin og ny komfyr med fire kokeplater.

Sogn er et fint og sentralt sted å bo. Som andre har sagt, tar det kort tid å gå ned til Ullevaal Stadion, og dersom man er i det ekstra late hjørnet, stopper 22- og 25-bussen (N18 natt til lørdag/søndag) rett utenfor studentbyen.

Tusen hjertelig takk for et utdypende svar!

Det står at kontraktsperioden er fra 16.7. -31.7.2013, men det må da være en enkel måte å endre dette på?!

Anonym poster: 7ece9cda9a48dcb69af53119548f0161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sånn at når du får overtakelseskontrakt fra SiO, så varer den bare ut måneden, så når du godtar tilbudet nå, vil du få ny kontrakt rimelig kjapt, som gjelder for 1 år. Kontrakten må fornyes hvert år, og man får varsel på mail når det nærmer seg :)

Sogn er kjempefint, og de nye leilighetene er veldig fine. Jeg har ikke sett noe til massasjeinnstilling i dusjen i de første nybyggene, men kanskje det er forskjellig fra bygg til bygg, eller mellom leilighetstypene? Det er kjempefin utsikt fra de byggene som er vendt nedover, hvertfall. Finfin standard, heis (lucky bastards) og generelt veldig ålreit. Jeg trives veldig godt på Sogn - vi har egen matbutikk, flere vaskerier, grøntarealer (som er skikkelig fine om sommeren når man kan grille og sole seg der), kort vei til buss og t-bane, postkontor, apotek ++ på Ullevål; generelt et veldig, veldig fint sted. Jeg blir her til jeg blir kasta ut, for å si det sånn :fnise:

Det kommer til å bli kjempebra, gratulerer! :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er sånn at når du får overtakelseskontrakt fra SiO, så varer den bare ut måneden, så når du godtar tilbudet nå, vil du få ny kontrakt rimelig kjapt, som gjelder for 1 år. Kontrakten må fornyes hvert år, og man får varsel på mail når det nærmer seg :)

Sogn er kjempefint, og de nye leilighetene er veldig fine. Jeg har ikke sett noe til massasjeinnstilling i dusjen i de første nybyggene, men kanskje det er forskjellig fra bygg til bygg, eller mellom leilighetstypene? Det er kjempefin utsikt fra de byggene som er vendt nedover, hvertfall. Finfin standard, heis (lucky bastards) og generelt veldig ålreit. Jeg trives veldig godt på Sogn - vi har egen matbutikk, flere vaskerier, grøntarealer (som er skikkelig fine om sommeren når man kan grille og sole seg der), kort vei til buss og t-bane, postkontor, apotek ++ på Ullevål; generelt et veldig, veldig fint sted. Jeg blir her til jeg blir kasta ut, for å si det sånn :fnise:

Det kommer til å bli kjempebra, gratulerer! :laugh:

Tusen, tusen takk! Dere har bidratt til å oppklare en hel masse! Kjenner jeg gleder meg veldig. :D Nå har jeg signert og lastet opp kontrakten. Depositum gjenstår. Det står at jeg må oppgi KID-nummer, men hvor i huleste finner jeg det?

Anonym poster: 7ece9cda9a48dcb69af53119548f0161

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg savner Sogn!!!

Anonym poster: 5335e39b666f6e4765bd81a99a338c86

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bo der er nesten luksus når det gjelder nærhet! Oslo er stort, og nesten uansett hvor man bor må man regne med å bruke litt tid til sentrum eller andre deler av sentrum. Sogn ligger i gangavstand til universitetet. En buss som går til Majorstuen ligger stopper rett ved. Det tar ca. 10 minutter å gå til t-banen, og derfra går 3 linjer mot sentrum, det vil si minst hvert 5. minutt. Også er det nært marka. Sogn studentby har de mest moderne studentleilighetene nå for tiden.

Anonym poster: 216a66e412c8dadd584928afe57f30ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tusen, tusen takk! Dere har bidratt til å oppklare en hel masse! Kjenner jeg gleder meg veldig. :D Nå har jeg signert og lastet opp kontrakten. Depositum gjenstår. Det står at jeg må oppgi KID-nummer, men hvor i huleste finner jeg det?

Anonym poster: 7ece9cda9a48dcb69af53119548f0161

Hm. Du logger deg på sio.no, går på "Min bolig", og så "Depositum" til høyre, under "Min økonomi". Der står det "Depositum" under beskrivelse (ved siden av dato) og det går an å trykke på ordet - da får du opp KID-nr og kontonr. Det var hvertfall det jeg gjorde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bo der er nesten luksus når det gjelder nærhet! Oslo er stort, og nesten uansett hvor man bor må man regne med å bruke litt tid til sentrum eller andre deler av sentrum. Sogn ligger i gangavstand til universitetet. En buss som går til Majorstuen ligger stopper rett ved. Det tar ca. 10 minutter å gå til t-banen, og derfra går 3 linjer mot sentrum, det vil si minst hvert 5. minutt. Også er det nært marka. Sogn studentby har de mest moderne studentleilighetene nå for tiden.

Anonym poster: 216a66e412c8dadd584928afe57f30ec

Mhm. Sogn er et ypperlig sted å bo. 10 min med banen, så er du på Oslo S - 1 min til Forskningsparken og 2 til Blindern, og samtidig kan du gå til Sognsvann og skogen herfra på kort tid. Men bruker du 10 min på å gå til t-banen, da bor du øverst i studentbyen :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bodde på Sogn i 5 år, først i hybel og så i parleilighet. Fint sted, jeg savner det. Eneste minuset er at SiO kan være himla rotete og dårlig organiserte. Men selve studentbyen er super! Flere busslinjer i nærheten, endel butikker på Ullevål stadion, nært marka og turmuligheter og så videre. :)

Anonym poster: ebaf59966df4b14e6aa27c0675b6051e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg skulle studert jus, hadde jeg takket ja til Sogn og så søkt meg videre til Tullinløkka eller Pilestredet (eller noen andre studentboliger i nærheten) - da bor du i en gangavstand på fem minutter til de fleste av jusbygningene i sentrum!

I motsetning til de andre her synes jeg ikke at Sogn studentby er særlig sentralt. Ikke at det er så veldig øde heller (det føles mye mer øde oppe på Kringsjå, blant annet fordi t-banen går sjeldnere derfra). Men det er for eksempel fem kilometer fra Sogn til Karl Johan, og det er jo langt i forhold til det å bo på St.hanshaugen (som veldig mange av mine medstudenter gjorde), sentrum, Uranienborg, Majorstuen, Frogner... eller Grünerløkka, Ila, Torshov og Sagene, for den del!

Det kommer jo veldig an på hva man foretrekker, selvfølgelig. Sogn studentby virker jo som en ganske fredelig plass, og det må være deilig å ha alle disse grønne plenene rett utenfor døren :) Selv ville jeg ha gangavstand til alt og valgte derfor å bo i grensen mellom St.hanshaugen, Frogner og sentrum (5 minutter ned til Karl Johans gate og Hegdehaugsveien) da jeg studerte i Oslo, og trivdes godt med det. Da følte jeg, som den bygdeinflytteren jeg er, at jeg virkelig bodde i Oslo ;)

Anonym poster: 30b89514ee940dd8baa85b05c3f4f95a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...