CreatureCanis Skrevet 8. april 2004 #1 Del Skrevet 8. april 2004 Jeg har ett lite akvarium her hjemme.. ca 20liter. Noen som vet hva for fisker som kan trives i så små omgivelser? Før har jeg bare hatt Guppyer og Kampfisker men nå er jeg stemt på og kansje ha noe annet oppi der. Har spurt litt rundt på zoobutikkene her men jeg har ikke intrykket at at de jentene som jobber der har noe særlig peiling alltid, noe har kansje men.. jeg spør her bare sånn for og se om andre har noe og si. Og så det er sagt.. jeg vil ikke ha vanlig Gullfisk. Synst ikke de er noe pene.. Mvh CcX Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvar Skrevet 8. april 2004 #2 Del Skrevet 8. april 2004 Jeg hadde et lite på 25 liter før. Det som er vikig er at man ikke kan ha for mange fisk oppe. Jo mindre de er jo fler kan man vel ha. Tror man regner en liter vann pr cm fisk. Det skulle tilsi at jeg da kunne ha 5 fisker som er 5 cm (??). Jeg hadde guppyer og platyer i. Hadde nok fler enn jeg burde, men det var liksom kjedelig med så få fisk. Du burde lete på nettet etter en nettside som beskriver fiskeraser. Der står det sikkert noe om hvor store akvarier man bør ha. Ellers så ville jeg nok sateset på guppy og platty - lette og greie fisker med fine farger. Det lille akvariet begrenser utvalget litt. Det er ikke store plassen å svømme på Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest agurk Skrevet 8. april 2004 #3 Del Skrevet 8. april 2004 Neon tetra er greie fisk i små akvarium. Kan du kjøpe ti (er små!) av så stimer de rundt inni der og lager litt farge og liv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 9. april 2004 #4 Del Skrevet 9. april 2004 Ta deg en tur på dette formuet: http://www.diskusjonsforum.no/akvariet/index.php? Der finner du massevis av info og masse hyggelige og hjelpsomme mennesker! Har selv vært aktiv der siden jeg starte opp akvariet mitt og har lært masse nyttig. Her er en fin oversikt over mange forskjellige fisker: http://home.online.no/~hotterho/ Ellers kan jeg si at det er ikke så veldig mye du kan ha i et så lite akvarium og det kan være vanskelig å holde vannkvaliteten stabil. Så hvis du virkelig er opptatt av dette hadde det vært smart å fått tak i noe større. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
CreatureCanis Skrevet 9. april 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 9. april 2004 Hei. Takker for svar. Ja jeg er klar over at det kan være problematisk og ha en liten tank og at det ikke er mye jeg kan ha oppi der. Men slik tingene er nå så har jeg verken plass eller penger til og skaffe meg noe større.. Og det er jo litt synd for jeg synst akvarier er bare sååå behagelige.. ett alle tiders avslappnings moment liksom. *glede seg til hun kan flytte for seg selv.. da skal hun spare til diiiiger tank da* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Englepusen Skrevet 9. april 2004 #6 Del Skrevet 9. april 2004 Kjenner problemstillingen.. Har selv et akvarie på 160l og et på 30l. Men jeg har et par fisker som blir stooore så jeg har veldig lyst på noe større, og da snakker vi 300l og oppover...! Men så var det det med plass da..skal jeg få plass til enda et akvarie må vi kvitte oss med noen møbler.. Det er forresten en egen kjøp og salg del i det forumet jeg nevnte. Der kan du være heldig og få deg et billig akvarium. Selv ga jeg 950 for det 160l`eren min. Har man et stort akvarium har man så mange muligheter med hensyn til fisk, og det er jo litt artig. Nå begrenser et par av fiskene mine mine valgmuligheter da. Kjøpte ved en "feiltagelse" to Knivfisk som er rovfisk og kan bli 1m. Fisk som er under 5 cm er småsnacks for disse karene! Det har gått med en del fisk etterhvert ja. Var jeg deg ville jeg satset på en liten stim av noen småfisk av ett eller annet slag. Det fins jo masse forskjellige tetraer som egner seg til det. Vil du ha noe mer spesielt kan du jo prøve deg på Kuhliiål, øksefisk eller kulefisk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå