Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Nysgjerrig? Ok.

Jeg synes at det er ganske innlysende pga det at sex er en ganske personlig og fantastisk ting man deler med en person man er glad i. Når du spør meg hvorfor det hadde vært fint å kjenne en person før man knuller dem, så får jeg et bilde av en kvinne som har hatt sex med ekstremt mange folk. Sier nå ikke at du har hatt det, men jeg hadde håpet at sex ikke er blitt SÅ meningsløst.

Men skjønner også at folk er forskjellige og at det kan være spennende å ha sex med en man ikke kjenner. Min personlige mening er at det er litt trist å ha sex med flere personer man såvidt har snakket med/kjent.

Jeg synes ikke det er trist iallfall, det er gøy og man lever livet!

Anonym poster: 77927546b41f9161e24b02cafd111098

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes ikke det er trist iallfall, det er gøy og man lever livet!

Anonym poster: 77927546b41f9161e24b02cafd111098

Fint for deg da.

Gjest Kalkunen
Skrevet (endret)

"En rekke" faktisk? Jeg klarer å se at du har skrevet en god del også er det et par til som tilsynelatende deler din holdning. De fleste andre ber henne følge det hun føler er rett og hennes konklusjon er å ikke gjøre som deg. Hvorfor? Fordi mennesker er forskjellige og ingen er som deg Kalkunen.

Jeg må virkelig gå deg på nervene siden du til stadighet henger deg opp i hva jeg skriver her inne :) Er det slik at du hater alle som oppfører seg annerledes enn deg? Har du problemer relatert til at du har blitt avvist tidligere av jenter som ikke har samme syn på sex som deg?

Erfaringsmessig er de aller aller fleste ikke lik deg. Flertallet ønsker tilsynelatende en eller annen kobling før de har sex med en person. De vil vite at de utstår personen, at de klarer å prate sammen, og kunne potensielt funnet på andre ting enn kun sex. Vi snakker ikke om at man må se den andre som en partner, men at man har en gjensidig respekt og liker personen slik at man slipper vemmelsen av å hatt sex med noen man etterhvert skjønner er en idiot. Spesielt aktuelt blir dette om prvansjon svikter (både kondomer og ppiller kan feile) og jenta ender opp gravid.

Du tegner ytterpunkter og generaliserer noe helt vannvittig. Min erfaring er at svært få ser for seg at første gangen blir så himla fantastisk. Og likevel har jeg selv erfart og de jeg har pratet med det om som har hatt samme holdning til sex som meg selv hatt svært gode erfaringer. Overraskende gode. Forskjellen har stort sett handlet om god kommunikasjon og kjemi. Noe du ikke har med en random person du såvidt har sagt hei til og hilst på ute på byen.

Av alle jenter jeg har vært med som har hatt usikkerhet og vært tilbakeholdne har dårlige erfaringer de første gangene vært en gjenganger. Vel og merke min personlige empiri men likevel er det rimelig logisk.

Jeg anbefaler enhver som ikke har en generell holdning til at sex er sex uavhengig av personen man har det med om å følge det de føler er rett og fokusere på å ha partnere de kjenner og som de vet de kommuniserer godt med. Jeg har aldri i mitt liv hørt folk ha negative sexopplevelser med en slik holdning.

Du anbefaler å gi blaffen, ta det første og beste og at en dårlig opplevelse er bedre enn ingen opplevelse. Vel jeg har hørt flere og ser da også enkelte nevne i denne tråden at dette har gitt de svært dårlige opplevelser og merket dem senere i livet.

Litt OT: Jeg har aldri hengt meg noe opp i deg som enkeltbruker, og bryr meg egentlig ikke stort annet enn at de svarene du ofte avgir er noe jeg sier meg uenig i. Blant annet fordi du alltid skal demonstrere nyanser og refleksjoner der du aldri tillater absolutter, noe jeg ser på som ganske umodent, siden absolutter vil bli stilt til deg, enten du liker det eller ikke. Og jeg vet av erfaring at kvinner elsker refleksjonsevne og moderate nyanserte meninger i menn, samtidig som de sjeldent innehar disse kvalitetene selv, og uansett hvor mange godsider du viser, vil de alltid dra fram de negative og fokusere på alle dine feil og holde deg til nettopp absolutter. Da foretrekker jeg at menn våger å være den som forteller den egosentriske, selvforherligende og selverklerte feilfrie fordømmende bitchen å fucke off, uten at hun går i taket av sjokk, fordi hun forventer at han skal være mer "dannet" enn det, enn at de ender opp med å tro at det lønner seg å være han som tror han skal slippe unna kvinners pekefinger og provokasjoner, bare fordi han forfekter sine meninger på en mer sjarmerende måte og dermed er tvunget til å ta til seg en hver konfrontasjon kvinner egger til ved å undertrykke å gå rundt de ordene han egentlig vil slenge i tryne til henne, for å skvære opp. Så hvis du har følt at jeg har gått etter deg bestemt, så handler det ikke om noe mer enn at meningene dine gir meg assiasjoner til alt som avler fram frustrasjon og utbrenthet hos menn på sikt, og dessuten har jeg vel sitert deg i toppen 3-4 ulike diskusjoner, som ikke er speiselt mye.

Jeg sa heller ikke at hun skulle hoppe på det første og beste. Jeg sa hun skulle slutte å være redd å ha behov for alt for mye kontroll med den hun hopper i sengs med. Jeg tviler veldig på at det handler om at hun har et behov for å danne seg et bilde av personen å ha et en liten oppbygd relasjon til vedkommende, da hun sier hun har holdt på og datet en stund med dem og kjenner dem brukbart. De fleste får tatt jomfrudommen mye tidligere, så selv om du liker å tro at folk har et behov for å bli kjent først å bygge et bånd, sier statistikk og fakta noe helt annet. Du kan ikke bli mer klar enn når du er 23, og det er ikke noen fordel være bundet av egene infantile behov for trygghet og komfor når man ska oppleve noe nytt uansett.

Det blir ikke lettere for henne når hun blir 24, ikke når hun blir 25, og heller ikke når hun er 40. Hun risikerer derimot at første gang blir så stort, pga det lange påvente, at hun risikerer å treffe bakken om hun skulle blitt utsatt for en player hun faller for og diverse. Du kan bruke så mye tid du bare vil på å bli kjent, men du kan aldri garantere at du forstår den andres hensikter. Og tro meg, jeg har selv stått på lenge bare på ren trass for å ligge med jenter som prøver å utsette sex og bruker det som forhandlingskort til å få meg til å bli. Hun risikerer bare en større emosjonell smell dessto lengere hun venter og forventer noe eventyraktig og magisk. Jenter brenner seg ofte på egne illusjoner. Illusjoner du er med på å opprettholde.

Endret av Kalkunen
Gjest Lillesiren
Skrevet

Litt OT: Jeg har aldri hengt meg noe opp i deg som enkeltbruker, og bryr meg egentlig ikke stort annet enn at de svarene du ofte avgir er noe jeg sier meg uenig i.

1) Blant annet fordi du alltid skal demonstrere nyanser og refleksjoner der du aldri tillater absolutter, noe jeg ser på som ganske umodent, siden absolutter vil bli stilt til deg, enten du liker det eller ikke.

2) Og jeg vet av erfaring at kvinner elsker refleksjonsevne og moderate nyanserte meninger i menn, samtidig som de sjeldent innehar disse kvalitetene selv, og uansett hvor mange godsider du viser, vil de alltid dra fram de negative og fokusere på alle dine feil og holde deg til nettopp absolutter. Da foretrekker jeg at menn våger å være den som forteller den egosentriske, selvforherligende og selverklerte feilfrie fordømmende bitchen å fucke off, uten at hun går i taket av sjokk, fordi hun forventer at han skal være mer "dannet" enn det, enn at de ender opp med å tro at det lønner seg å være han som tror han skal slippe unna kvinners pekefinger og provokasjoner, bare fordi han forfekter sine meninger på en mer sjarmerende måte og dermed er tvunget til å ta til seg en hver konfrontasjon kvinner egger til ved å undertrykke å gå rundt de ordene han egentlig vil slenge i tryne til henne, for å skvære opp. Så hvis du har følt at jeg har gått etter deg bestemt, så handler det ikke om noe mer enn at meningene dine gir meg assiasjoner til alt som avler fram frustrasjon og utbrenthet hos menn på sikt, og dessuten har jeg vel sitert deg i toppen 3-4 ulike diskusjoner, som ikke er speiselt mye.

Jeg sa heller ikke at hun skulle hoppe på det første og beste. Jeg sa hun skulle slutte å være redd å ha behov for alt for mye kontroll med den hun hopper i sengs med. Jeg tviler veldig på at det handler om at hun har et behov for å danne seg et bilde av personen å ha et en liten oppbygd relasjon til vedkommende, da hun sier hun har holdt på og datet en stund med dem og kjenner dem brukbart. De fleste får tatt jomfrudommen mye tidligere, så selv om du liker å tro at folk har et behov for å bli kjent først å bygge et bånd, sier statistikk og fakta noe helt annet. Du kan ikke bli mer klar enn når du er 23, og det er ikke noen fordel være bundet av egene infantile behov for trygghet og komfor når man ska oppleve noe nytt uansett.

Det blir ikke lettere for henne når hun blir 24, ikke når hun blir 25, og heller ikke når hun er 40. Hun risikerer derimot at første gang blir så stort, pga det lange påvente, at hun risikerer å treffe bakken om hun skulle blitt utsatt for en player hun faller for og diverse. Du kan bruke så mye tid du bare vil på å bli kjent, men du kan aldri garantere at du forstår den andres hensikter. Og tro meg, jeg har selv stått på lenge bare på ren trass for å ligge med jenter som prøver å utsette sex og bruker det som forhandlingskort til å få meg til å bli. Hun risikerer bare en større emosjonell smell dessto lengere hun venter og forventer noe eventyraktig og magisk. Jenter brenner seg ofte på egne illusjoner. Illusjoner du er med på å opprettholde.

OT 2:

1) En som er reflektert og nyansert er...umoden :klo:?

2) Du må slutte å projisere dine egne erfaringer over på andre.

• Liker 1
Skrevet

Litt OT: Jeg har aldri hengt meg noe opp i deg som enkeltbruker, og bryr meg egentlig ikke stort annet enn at de svarene du ofte avgir er noe jeg sier meg uenig i. Blant annet fordi du alltid skal demonstrere nyanser og refleksjoner der du aldri tillater absolutter, noe jeg ser på som ganske umodent, siden absolutter vil bli stilt til deg, enten du liker det eller ikke. Og jeg vet av erfaring at kvinner elsker refleksjonsevne og moderate nyanserte meninger i menn, samtidig som de sjeldent innehar disse kvalitetene selv, og uansett hvor mange godsider du viser, vil de alltid dra fram de negative og fokusere på alle dine feil og holde deg til nettopp absolutter. Da foretrekker jeg at menn våger å være den som forteller den egosentriske, selvforherligende og selverklerte feilfrie fordømmende bitchen å fucke off, uten at hun går i taket av sjokk, fordi hun forventer at han skal være mer "dannet" enn det, enn at de ender opp med å tro at det lønner seg å være han som tror han skal slippe unna kvinners pekefinger og provokasjoner, bare fordi han forfekter sine meninger på en mer sjarmerende måte og dermed er tvunget til å ta til seg en hver konfrontasjon kvinner egger til ved å undertrykke å gå rundt de ordene han egentlig vil slenge i tryne til henne, for å skvære opp. Så hvis du har følt at jeg har gått etter deg bestemt, så handler det ikke om noe mer enn at meningene dine gir meg assiasjoner til alt som avler fram frustrasjon og utbrenthet hos menn på sikt, og dessuten har jeg vel sitert deg i toppen 3-4 ulike diskusjoner, som ikke er speiselt mye.

Løsningen er svært enkel, la være å jakte på kvinnfolk du synes har forferdelig personlighet. Man har et flott verktøy for å avdekke slikt, det kalles kommunikasjon.

Og nei, jeg føler ikke at du har plukket ut meg spesifikt, jeg bare legger merke til at du er særdeles glad i å stemple meg som noe som visstnok betyr at jeg er en evig friendzonekar som er alene og stakkarslig og aldri er interessant for kvinnfolkene :) Noe som blir litt morsomt. Og som tyder på at du personfokuserer når du til stadighet slenger ut Ad Hominem.

Skrevet

Sa aldri at man må være i et forhold for å ha sex. Og man kan jo som singel gå på date med den samme jenta/gutten flere ganger og bli kjent med dem bedre.

Jeg dater ingen for øyeblikket, og ser ikke noe feil i tilfeldig sex. Nå er det ikke sånn at jeg drar med meg en random fyr hver gang jeg er på byen, men etter å ha hatt meg med en jeg kjenner uten at det skjedde noe mer så jeg alle ufordelene med det. Uforpliktene er ofte mindre problematisk.

Følelser =/= forelskelse

For meg er kommunikasjon (ikke nødvendigvis verbalt) alfa og omega for god sex. Å oppnå skikkelig god sex med en one night stand anser jeg derfor som å vinne i lotto. Sannsynligheten er der men den er svært liten.

Jeg har hatt god sex med folk jeg ikke kjenner, og dårlig sex med folk jeg kjenner. Og selvfølgelig omvendt.

Skrevet

Jeg dater ingen for øyeblikket, og ser ikke noe feil i tilfeldig sex. Nå er det ikke sånn at jeg drar med meg en random fyr hver gang jeg er på byen, men etter å ha hatt meg med en jeg kjenner uten at det skjedde noe mer så jeg alle ufordelene med det. Uforpliktene er ofte mindre problematisk.

Jeg har hatt god sex med folk jeg ikke kjenner, og dårlig sex med folk jeg kjenner. Og selvfølgelig omvendt.

Kan jeg få lov til å spørre hvor gammel du er og hvor mange du har hatt sex med?

Skrevet

Kan jeg få lov til å spørre hvor gammel du er og hvor mange du har hatt sex med?

25 har hatt sex med 12. Ser ikke hvor dette er vesentlig. Selvom jeg ikke ser problemet med tilfeldig sex betyr ikke det at jeg har det hele tiden

Skrevet

Nysgjerrig? Ok.

Jeg synes at det er ganske innlysende pga det at sex er en ganske personlig og fantastisk ting man deler med en person man er glad i. Når du spør meg hvorfor det hadde vært fint å kjenne en person før man knuller dem, så får jeg et bilde av en kvinne som har hatt sex med ekstremt mange folk. Sier nå ikke at du har hatt det, men jeg hadde håpet at sex ikke er blitt SÅ meningsløst.

Men skjønner også at folk er forskjellige og at det kan være spennende å ha sex med en man ikke kjenner. Min personlige mening er at det er litt trist å ha sex med flere personer man såvidt har snakket med/kjent.

Jeg har ikke noe i mot ONS, men siden jeg er ganske kresen på gutter har jeg sikkert ikke vært med flere enn deg.

...men jeg hadde håpet at sex ikke er blitt SÅ meningsløst.

Jeg tror sex alltid har vært meningsløst. Ser ikke akkurat for meg at vikingtiden var en sexdans på roser... :P

• Liker 1
Gjest Riskjeks
Skrevet

Sex = meningsløst? Det tror jeg de fleste er uenige med deg i. Hvorfor har du sex, hvis det føles meningsløst?

Tror mange/de fleste holder sex for å være noe av det beste i livet.

• Liker 1
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Jeg syns du kan bruke alderen din til din fordel her. Veldig mange som debuterer som ung gjør det på impuls og ofte i fylla. For mange er den første gangen noe man bare må gjennom.

Du som har litt mer livserfaring og er mer oppegående enn en 14-17-åring, har muligheten til å gjøre din første gang til en fin opplevelse.

Sex betyr forskjellige ting for forskjellige folk, men den første gangen vi du alltid huske. Jeg tror du vil få det bedre om du venter til du finner en du kan stole på og som kan ta hensyn til at det er din første gang.

Jeg ville absolutt fortalt at du var jomfru, hvis ikke kan du risikere at han bare peiser på. Ingen vits i at det sal gjøre vondere enn det er.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...