Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde sex med en fyr jeg ikke kjente noe særlig fordi jeg ville kvitte meg med jomfrudommen min og var veeeeeldig seksuelt frustrert, angrer ikke 1 sekund!

Har fortsatt kontakt med han den dag i dag og vi er FWB :)

Anonym poster: 77927546b41f9161e24b02cafd111098

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, jeg må vel bare hoppe i det. Skjønner det, er bare så skummelt!

Bare så det et sagt, at noen gir deg råd her inne betyr ikke at det er gode råd.

• Liker 5
Skrevet (endret)

Jeg tror ikke du kommer til å angre om du bare "tar en fyr" (med mindre du blir gravid, så vær forsiktig). Og du trenger ikke si at du er jomfru, spesielt ikke om det er en random fyr.

Om du vil gjøre det for å få det gjort, uten romantiske følelser, drikk deg full, dra på fest og dra med deg en fyr hjem eller dra til han. Det er ikke like skummelt, siden du takket være alkoholen har lagt de fleste hemningene hjemme. Dessuten, om det går dårlig, kan du bare skylde på at du er full ;)

Glidemiddel er en god idè!

Hvorfor?

For et ekstremt trist spørsmål.

Er du seriøs? Du synes ikke at det er en fin ting å kjenne en person du skal ha sex med? S E X?

Endret av Sparks
  • Liker 2
Skrevet

Takk for oppmuntrende svar, til de svarene som var oppmuntrende ;)

Jeg føler meg litt mer trygg nå, på at jeg godt kan vente. Sex er spesielt for meg, og jeg

vil ikke gjøre det med hvem som helst!

Ts

Gjest Reza08
Skrevet

Ingen fasitsvar på når man skal debutere seksuelt med partner. Dette er svært individuelt. Varierer stort fra person til person. Noen debuterer i tidlig alder, mens andre debuterer som voksne. Er ingen skam at du ikke har hatt sex med noen i en alder av 23. Kan heller sees på som et pluss. Virker som du er litt selektiv i forhold til hvem du har deg med. Viktig at dette er noe du vil. En dag vil du helt sikkert komme over en mann som passer for deg.

Gjest JakeGreen
Skrevet

Takk for oppmuntrende svar, til de svarene som var oppmuntrende ;)

Jeg føler meg litt mer trygg nå, på at jeg godt kan vente. Sex er spesielt for meg, og jeg

vil ikke gjøre det med hvem som helst!

Ts

Aldri la noen andre definere hvem du er og hvordan du skal leve livet ditt, selv om det sosiale presset til tider kan være stort. Det gjelder ikke bare sex, men andre områder av livet også.

Jeg har uendelig mye mer respekt for noen som står for den de er og definerer sin egen virkelighet, selv om det går på tvers av samfunnets forventninger og andres meninger.

Sånn sett har jeg mindre respekt for de som er konforme og kanskje gjør ting bare fordi det er forventet av de og for å passe inn, selv om jeg prøver å ikke dømme de heller. Det sosiale presset kan til tider være ganske stort.

Jeg ser at en del i tråden har et mer liberalt syn på sex enn deg. Det har jeg også, men jeg forstår at andre ikke er som meg og har ingen ønsker om å påtvinge andre mine syn i så måte.

:)

Skrevet

For et ekstremt trist spørsmål.

Er du seriøs? Du synes ikke at det er en fin ting å kjenne en person du skal ha sex med? S E X?

Takk for svaret! Det var oppklarende.

Hvorfor skal det være innlysende for meg hvorfor du mener det du mener? Jeg sier ikke at det du mener er galt, men jeg er nysgjerrig på hvorfor du mener det.

For å svare på ditt spørsmål; både ja og nei. Det er ofte fint med kjennskapet for romantikkens skyld, men det er ofte også ganske spennende med en person man ikke kjenner! :)

Gjest JakeGreen
Skrevet

Se og lær av George Costanza. Seriøst.

:)

Skrevet

Takk for svaret! Det var oppklarende.

Hvorfor skal det være innlysende for meg hvorfor du mener det du mener? Jeg sier ikke at det du mener er galt, men jeg er nysgjerrig på hvorfor du mener det.

For å svare på ditt spørsmål; både ja og nei. Det er ofte fint med kjennskapet for romantikkens skyld, men det er ofte også ganske spennende med en person man ikke kjenner! :)

Nysgjerrig? Ok.

Jeg synes at det er ganske innlysende pga det at sex er en ganske personlig og fantastisk ting man deler med en person man er glad i. Når du spør meg hvorfor det hadde vært fint å kjenne en person før man knuller dem, så får jeg et bilde av en kvinne som har hatt sex med ekstremt mange folk. Sier nå ikke at du har hatt det, men jeg hadde håpet at sex ikke er blitt SÅ meningsløst.

Men skjønner også at folk er forskjellige og at det kan være spennende å ha sex med en man ikke kjenner. Min personlige mening er at det er litt trist å ha sex med flere personer man såvidt har snakket med/kjent.

Skrevet

Nysgjerrig? Ok.

Jeg synes at det er ganske innlysende pga det at sex er en ganske personlig og fantastisk ting man deler med en person man er glad i. Når du spør meg hvorfor det hadde vært fint å kjenne en person før man knuller dem, så får jeg et bilde av en kvinne som har hatt sex med ekstremt mange folk. Sier nå ikke at du har hatt det, men jeg hadde håpet at sex ikke er blitt SÅ meningsløst.

Men skjønner også at folk er forskjellige og at det kan være spennende å ha sex med en man ikke kjenner. Min personlige mening er at det er litt trist å ha sex med flere personer man såvidt har snakket med/kjent.

Så hvordan mener du da man som singel skal få sex?

Jeg er helt enig i at sex med fremmede er spennende og til tider helt fantastisk. Sex med følelser er mer sensuelt og får deg til å føle deg spesiell, også til tider helt fantatisk. Jeg hadde ikke klart å gå å vente på en som jeg får følelser for og at han får følelser tilbake (mangelvare det der), da hadde jeg jo måttet sluttet med sex over en lenger periode. Uaktuelt.

Skrevet

Sa aldri at man må være i et forhold for å ha sex. Og man kan jo som singel gå på date med den samme jenta/gutten flere ganger og bli kjent med dem bedre.

Skrevet

Jeg er helt enig i at sex med fremmede er spennende og til tider helt fantastisk. Sex med følelser er mer sensuelt og får deg til å føle deg spesiell, også til tider helt fantatisk. Jeg hadde ikke klart å gå å vente på en som jeg får følelser for og at han får følelser tilbake (mangelvare det der), da hadde jeg jo måttet sluttet med sex over en lenger periode. Uaktuelt.

Følelser =/= forelskelse

For meg er kommunikasjon (ikke nødvendigvis verbalt) alfa og omega for god sex. Å oppnå skikkelig god sex med en one night stand anser jeg derfor som å vinne i lotto. Sannsynligheten er der men den er svært liten.

AnonymBruker
Skrevet

Er redd for å skremme bort noen jeg liker hvis jeg sier jeg er jomfru.

Hva tenker dere?

Jeg tenker at den personen neppe hadde vært verdt å bruke tid på om det var negativt for han at du ikke har ligget med noen andre før. Og jeg tenker at det å ha ligget med en eller annen random person mest sannsynlig ikke gjør deg veldig mye mer erfaren i senga.

Anonym poster: 4916fb5d9a416fa6461d014c68c43cf2

Gjest Kalkunen
Skrevet (endret)

Bare så det et sagt, at noen gir deg råd her inne betyr ikke at det er gode råd.

Ah, her liner de hvite riddere seg opp igjen. Hehe, blir dere ikke lei av å være så forutsigbare og klisjeaktige?

Ser ts får en rekke positive tilbakemeldinger på at det bare er positivt, stå på, og you go girl, ingentinge å stresse med etc. Faktumet er vel at denne jenta er lei av å være jomfru og ønsker å få gjort noe med det? Da hjelper det ikke noe å støtte henne i at hun faktisk er en flink pike og holder seg ren og urørt som gagner deres egne behov og lyster for en cinderella som sparer seg til den rette...

Helt ærlig, hva godt gjør disse rådene henne egentlig, annet enn å øke deres eget selvoppblåste ego og behov for å bli ansett som så ordentlig av alle andre, å holde denne jenta i sjakk etter deres egne ideal og forventninger til det annet kjønn? Vent på den rette og bla bla bla? Når man er 23 og enda ikke har prøvd seg er det ikke rart man begynner å bli nysgjerrig, og dessto lenger hun venter på den rette, dessto større er sansynligheten for at hun priser seg selv ut av markedet og må ta til takke med en eller annen kløne som er like hypp på å få tømt seg å stikke dagen etter.

Seriøst, det er ikek sånn at man plutselig blir klar og at opplevelsen MÅ være av den fantastiske, eventyraktige sorten for at man ikke skal trenge krisehjelp etterpå, og det er unødvendig å forhelliggjøre et enkelt parringsrituale hun skulle ha fått overstått for lenge siden. Faktumet er at hadde ts tatt en sjanse og overvunnet hva enn frykt hun har for dette for noen år siden, hadde hun hatt et naturlig og godt forhold til sex i dag, selvtillit og erfaring nok til å ite hva hun ser etter og hva hun vil ha, til å kunne nyte et greit sexliv uten stress.

Sorry, men å bare hoppe ut i det er faktisk akkurat det hun trenger, og ikke good guy råd fra de som ikke har hennes interesser i fokus, men kun sitt eget ego, ideal og rykte.

Endret av Kalkunen
Gjest Kalkunen
Skrevet

Følelser =/= forelskelse

For meg er kommunikasjon (ikke nødvendigvis verbalt) alfa og omega for god sex. Å oppnå skikkelig god sex med en one night stand anser jeg derfor som å vinne i lotto. Sannsynligheten er der men den er svært liten.

Det samme gjelder for første gang. Å tro at man magisk bare klaffer helt og har feilfri og ikke-klønete sex som kun girl middelmådig tilfredstillelse første gang er å ta seg vann over hodet. Jeg tror de aller fleste har bedre av å oppleve dårlig sex, enn å ende opp med lure på hva de gikk glipp av.

Skrevet

Bedre å være jomfru enn å ha hatt seg med halve byen. Altfor mange lause folk. Vent til du finner noen du elsker!

Gjest Riskjeks
Skrevet

Sukk. Kvinner som skriver at de har hatt mange partnere, får pepper, og kvinner som skriver at de er jomfruer, får pepper. Folk blir aldri fornøyde, hva?

TS, du må IKKE "hoppe i det". Man må ikke være forelsket eller ønske et forhold med en person for å ha sex, men man bør absolutt vente til man finner en person man virkelig har LYST til å ha sex med, og som man er trygg på, og som behandler en pent og er en generelt bra person, den første gangen man har sex. Og være edru.

Skrevet

Det er helt sikkert forskjell på å være jomfru når man er 14-18 enn når man er 23. Hadde jeg vært 14-18 så hadde jeg abre gjort for å gjøre det. Hvis jeg var 23 så ville jeg gjort det med en jeg har blitt kjent med en lengre tid. Jeg hadde sikkert bestemt meg for at den jenta vil jeg miste dommen min til, men jeg hadde aldri planglagt at det skulle skje akkurat den dagen.

Tror jeg bare hadde vært med henne så mye som mulig, være på date med henne ofte, helst hjemme hos meg så jeg har litt kontroll på stemningen (jau jeg liker å ta kontroll, men er ingen kontrollfreak, er vel vanlig at menn fører? ^^)

Som oftest så er det ikke så mye som skal til. Ta med en du kunne tenkt å ha sex med hjem uten å forvente det. Ha det mørkt i stua med masse levende lys og ha på no dirty og romantisk musikk (tips: John legend ft ludacris- tonight). Ha no godt å drikke ved siden av og kansje no brownies med krem og bær ved siden. Mat hverandre? hold deg intimt til han, ligg/sitt inntil han og kos/stryk/kyss/tease.

Det ene kan føre til det andre =) men tror det er best å ik planlegge det, det skjer når det skjer <3

Det er ingen turnoff om du forteller en fyr at du er jomfru, fkatisk så tenner de fleste menn på sånt og blir xtra gira =P lykke til <3

Ble en litt lang svar fra meg, men ble bare revet med! =P

Skrevet

Ah, her liner de hvite riddere seg opp igjen. Hehe, blir dere ikke lei av å være så forutsigbare og klisjeaktige?

Ser ts får en rekke positive tilbakemeldinger på at det bare er positivt, stå på, og you go girl, ingentinge å stresse med etc. Faktumet er vel at denne jenta er lei av å være jomfru og ønsker å få gjort noe med det? Da hjelper det ikke noe å støtte henne i at hun faktisk er en flink pike og holder seg ren og urørt som gagner deres egne behov og lyster for en cinderella som sparer seg til den rette...

Helt ærlig, hva godt gjør disse rådene henne egentlig, annet enn å øke deres eget selvoppblåste ego og behov for å bli ansett som så ordentlig av alle andre, å holde denne jenta i sjakk etter deres egne ideal og forventninger til det annet kjønn? Vent på den rette og bla bla bla? Når man er 23 og enda ikke har prøvd seg er det ikke rart man begynner å bli nysgjerrig, og dessto lenger hun venter på den rette, dessto større er sansynligheten for at hun priser seg selv ut av markedet og må ta til takke med en eller annen kløne som er like hypp på å få tømt seg å stikke dagen etter.

Seriøst, det er ikek sånn at man plutselig blir klar og at opplevelsen MÅ være av den fantastiske, eventyraktige sorten for at man ikke skal trenge krisehjelp etterpå, og det er unødvendig å forhelliggjøre et enkelt parringsrituale hun skulle ha fått overstått for lenge siden. Faktumet er at hadde ts tatt en sjanse og overvunnet hva enn frykt hun har for dette for noen år siden, hadde hun hatt et naturlig og godt forhold til sex i dag, selvtillit og erfaring nok til å ite hva hun ser etter og hva hun vil ha, til å kunne nyte et greit sexliv uten stress.

Sorry, men å bare hoppe ut i det er faktisk akkurat det hun trenger, og ikke good guy råd fra de som ikke har hennes interesser i fokus, men kun sitt eget ego, ideal og rykte.

Det samme gjelder for første gang. Å tro at man magisk bare klaffer helt og har feilfri og ikke-klønete sex som kun girl middelmådig tilfredstillelse første gang er å ta seg vann over hodet. Jeg tror de aller fleste har bedre av å oppleve dårlig sex, enn å ende opp med lure på hva de gikk glipp av.

"En rekke" faktisk? Jeg klarer å se at du har skrevet en god del også er det et par til som tilsynelatende deler din holdning. De fleste andre ber henne følge det hun føler er rett og hennes konklusjon er å ikke gjøre som deg. Hvorfor? Fordi mennesker er forskjellige og ingen er som deg Kalkunen.

Jeg må virkelig gå deg på nervene siden du til stadighet henger deg opp i hva jeg skriver her inne :) Er det slik at du hater alle som oppfører seg annerledes enn deg? Har du problemer relatert til at du har blitt avvist tidligere av jenter som ikke har samme syn på sex som deg?

Erfaringsmessig er de aller aller fleste ikke lik deg. Flertallet ønsker tilsynelatende en eller annen kobling før de har sex med en person. De vil vite at de utstår personen, at de klarer å prate sammen, og kunne potensielt funnet på andre ting enn kun sex. Vi snakker ikke om at man må se den andre som en partner, men at man har en gjensidig respekt og liker personen slik at man slipper vemmelsen av å hatt sex med noen man etterhvert skjønner er en idiot. Spesielt aktuelt blir dette om prvansjon svikter (både kondomer og ppiller kan feile) og jenta ender opp gravid.

Du tegner ytterpunkter og generaliserer noe helt vannvittig. Min erfaring er at svært få ser for seg at første gangen blir så himla fantastisk. Og likevel har jeg selv erfart og de jeg har pratet med det om som har hatt samme holdning til sex som meg selv hatt svært gode erfaringer. Overraskende gode. Forskjellen har stort sett handlet om god kommunikasjon og kjemi. Noe du ikke har med en random person du såvidt har sagt hei til og hilst på ute på byen.

Av alle jenter jeg har vært med som har hatt usikkerhet og vært tilbakeholdne har dårlige erfaringer de første gangene vært en gjenganger. Vel og merke min personlige empiri men likevel er det rimelig logisk.

Jeg anbefaler enhver som ikke har en generell holdning til at sex er sex uavhengig av personen man har det med om å følge det de føler er rett og fokusere på å ha partnere de kjenner og som de vet de kommuniserer godt med. Jeg har aldri i mitt liv hørt folk ha negative sexopplevelser med en slik holdning.

Du anbefaler å gi blaffen, ta det første og beste og at en dårlig opplevelse er bedre enn ingen opplevelse. Vel jeg har hørt flere og ser da også enkelte nevne i denne tråden at dette har gitt de svært dårlige opplevelser og merket dem senere i livet.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...