AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #1 Skrevet 28. mai 2013 20 minutter igjen så skal jeg ta blodprøver. Sist stakk de fem ganger, jeg gråter, svetter og til tid og en annen har jeg besvimt. Jeg blir svimmel, kvalm, må kaste opp. Jeg kjenner følelsen alt nå.. Åhh, jeg hater den forbanna blodprøve dritten. Om noen har noen gode råd å komme meg nå blir jeg veldig veldig glad. Anonym poster: d1109404e917bc18d4bc2cea955fcf66
Gjest Morteno Skrevet 28. mai 2013 #2 Skrevet 28. mai 2013 Hva er det som er så skummelt med blodprøve, egentlig? Det gjør jo ikke akkurat vondt. Hvis du sitter der og tenker "faen faen faen faen" så er det jo du som gjør det ille. 1
Gjest C4r1n3 Skrevet 28. mai 2013 #3 Skrevet 28. mai 2013 (endret) Jeg forstår deg godt TS, jeg er nesten helt lik (kaldsvetter og blir stresset, men har aldri besvimt eller kastet opp). Jeg hater nåler og syns det er vondt å bli stukket - men så er armene mine blitt ganske "ødelagt" etter sykehusinnleggelser med blodprøver hver dag, så huden er blitt hard, blodårene er "harde" og er i tillegg tynne og ruller unna nålen hver gang. Jeg har ingen gode tips, annet enn å puste dypt og prøve å slappe av - stressing kan gjøre at blodårene trekker seg vekk og man ender med å måtte bli stukket flere ganger. Neste gang så kan du jo forsøke sånn "embla-krem" som bl.a barn bruker, tror du kan kjøpe det på apoteket. Endret 28. mai 2013 av C4r1n3
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #4 Skrevet 28. mai 2013 Føler med deg, TS. Jeg har rare blodårer som er vanskelig å "finne", så hver gang må de drive og stikke og stikke og rote og grave rundt med nåla før de etter mange forsøk på begge armer omsider får napp. Da er det flaks om jeg ikke har besvimt for lengst. Morteno: Hun har kanskje fobi for dette, det har jeg og da er det ikke så enkelt. Når jeg i tillegg er "velsignet" med vanskelige årer så gjør det ikke akkurat saken lettere (mulig fobien oppsto på grunn av det). Og jo, det gjør faktisk vondt på meg. Injeksjoner går greit, ett kjapt stikk og vips ferdig. Men blodprøver er noe annet. Nåla er tykk, det føles som de stikker laaaangt inn i margen, og ubehaget sprer seg i hele armen. Jeg fikser ikke den følelsen. I tillegg er den psykiske delen som gjør meg kvalm og svimmel og kaldsvett og forferdelig uvel. Og på meg, som sagt, så holder de på ekstra mye og lenge. Hater det! Er bare sjeleglad jeg er frisk og slipper å ta blodprøve ofte. Sorry TS dette hjalp vel ikke deg akkurat.. Men du er ikke alene om å ha det sånn i hvert fall. Pust dypt og rolig og tenk på at snart er det overstått. Er det eneste jeg kan. Nå er du vel forresten ferdig? Anonym poster: 43a5aa8ace7e78e03e7d647931a1c4ad
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #5 Skrevet 28. mai 2013 Nå er jeg ferdig ja:) Takker for svar, det satt jeg veldig pris på. Idag var det en fantastisk dame der! Et stikk og få sekunder så ferdig. Hun snakker var forståelsesfull og omtenksom. Jeg fikk sitte inne noen minutter etter prøven slik at hun så at alt var fint med meg til og med. Neste gang krysser jeg fingrene for at hun er der igjen. Helt topp! ts Anonym poster: d1109404e917bc18d4bc2cea955fcf66
AnonymBruker Skrevet 28. mai 2013 #6 Skrevet 28. mai 2013 Nå er jeg ferdig ja:) Takker for svar, det satt jeg veldig pris på. Idag var det en fantastisk dame der! Et stikk og få sekunder så ferdig. Hun snakker var forståelsesfull og omtenksom. Jeg fikk sitte inne noen minutter etter prøven slik at hun så at alt var fint med meg til og med. Neste gang krysser jeg fingrene for at hun er der igjen. Helt topp! ts Anonym poster: d1109404e917bc18d4bc2cea955fcf66 Ah, så bra! Ja det finnes heldigvis noen som passer godt i jobben sin. Skulle vært mulig å "bestille time" blant den delen av personalet også. Anonym poster: 43a5aa8ace7e78e03e7d647931a1c4ad
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå