Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2004 #1 Del Skrevet 8. april 2004 Er det noen her som har gått 3 semestersordning ved høgskoler?(altså at du bruker sommeren før skolestart til å lese fag som du mangler for ordinært opptak, som oftest matte og fysikk) Er det mye pes i det ekstra semesteret siden du skal gjennom nærmere et års pensum på noen korte sommeruker? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ethereal Skrevet 8. april 2004 #2 Del Skrevet 8. april 2004 Jeg har ikke tatt akkurat den typen tresemesterordning, men har tatt 30 vekttall på ett år, inkludert et kort sommersemester. Det gikk veldig bra karaktermessig, men vi ble alle så leie at vi bortimot var totalt likegyldige til resultatene til slutt. Vi fikk vel tre uker fri før semesteret igjen startet. Jeg kan anbefale det til den som er disiplinert og forberedt på hard innsats, men ikke ellers. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest the imp Skrevet 8. april 2004 #3 Del Skrevet 8. april 2004 tresemesterordning er et helvete. Har ikke tatt det selv, men jeg vurderte det. Da jeg fikk planen over undervisning slo jeg glatt fra meg tanken og priset meg lykkelig for at jeg hadde søkt en annen linje også ved samme høgskole. De som gikk tresemesterordning ved samme høgskole som meg hadde alt for mye å gjøre, og de fleste gjorde det særdeles dårlig. Strykprosenten blant tresemester-studentene var høy. Ordningen anbefales fra skolen sin side kun for de som er svært instillt på å jobbe. Med mindre du er forberedt på å jobbe ræva av deg og få svært lite ferie så vil jeg fraråde det. Hvilken skole er det du har søkt tresemesterordning på? *nysgjerrig* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2004 #4 Del Skrevet 8. april 2004 Har søkt på Høgskolen i Tromsø. Mangler 3mx for å komme inn på nautikkstudiet der. (For ikke å snakke om at det er noen år siden sist jeg hadde den type matte og fysikk da, så det skader nok ikke å friske opp kunnskapene litt uansett) Hvilken skole var det du søkte på? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2004 #5 Del Skrevet 8. april 2004 Hei :-) Jeg gikk tresemester ordningen i vestfold. Det var ganske tøft, med ca 10 timer hver dag med matte og fysikk, blir litt slitsomt.. Men så lenge man er innstilt på det, går det bra, men det krever litt selvdisiplin + dårlig vær.. (lettere da..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cajsa Skrevet 19. april 2004 #6 Del Skrevet 19. april 2004 Jeg har tatt 3-semester ordning ved Høgskolen i Oslo i forbindelse med ingeniørutdanning. Der tok jeg matte og fysikk. Det var fryktelig tøft. Mest på motivasjonssiden sommer nr. 2, der alle hadde ferie, mens jeg måtte sitte inne på skolebenken andre året på rad. Men det gikk, og jeg klarte meg med gode resultater. Anbefales hvis du er motivert - du sparer jo uansett ett helt å i forhold til å bruke et år på å ta fagene du mangler. Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2004 #7 Del Skrevet 20. april 2004 På Norges Landbrukshøyskole har vi et sommersemester. Det har vært ypperlig for meg å bruke til å "ta meg inn". Og så er det nødvendig for en del som har biologifag (for å få vekstsesongen osv) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå