*Bumblebee* Skrevet 26. mai 2013 #1 Skrevet 26. mai 2013 Jeg har så lyst på et godt mineralpudder, vil ha noe som er lett men som samtidig dekker/jevner ut.har hittil prøvd id sin (bare minerals) farge med.beige matte. er ikke fornøyd med det, det blir sykt ORANGE og klør på huden..ser ompa loompa ut, grøss! Det legger seg også i aalle linjer så jeg ser ti år eldre ut.finner ingen fargematch, må ha noe som er bruntonet og ikke orange! Sukk.. someone please help
Djungelvrål Skrevet 26. mai 2013 #2 Skrevet 26. mai 2013 Jeg har prøvd 4-5 forskjellige og ingen ser bra ut på meg. Det ser tørt ut og fremhever linjer. Ser "død" ut. Tror ingen tørre foundations kan måle seg med gode flytende. Men mange sverger til mineralpudder da....
Armitage Skrevet 26. mai 2013 #3 Skrevet 26. mai 2013 http://mineralhygienics.com/ Har hørt mye bra om MH ihvertfall. Men har ikke prøvd det selv.
Zinnia Skrevet 27. mai 2013 #4 Skrevet 27. mai 2013 Det er vel smak og behag, så man må vel nesten bare prøve seg frem. Jeg synes det er stor forskjell på hvilken primer jeg kombinerer med og, det hjelper med en lysreflekterende om du synes det ser flatt og tørt ut. Og alltid spray over med fuktspray til slutt :-) Når det gjelder pudder så elsket jeg den gamle intensive formulaen til Everyday Minerals, jeg har dessverre ikke funnet noe senere som er like bra, men synes kompaktfoundationen fra Glominerals er dugendes enn så lenge.
Gjest TinaT Skrevet 27. mai 2013 #5 Skrevet 27. mai 2013 Jeg bruker Bare Minerals kompakt-pudder som jeg påfører med svamp og synes det er helt fantastisk - er blitt helt avhengig av dette.
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #6 Skrevet 27. mai 2013 Lily Lolo er min store favoritt (har tidligere prøvd Tikei, Mineral Hygenics og Everyday Minerals). Prøvde meg fram til jeg fant vinneren. Den dekker ikke absolutt alt, men framhever ikke linjer, tørre partier, legger seg ikke "kakete" osv. Så jeg har brukt den fast i over 2 år nå. Anonym poster: 4ce80cf8ad8e8590436646fc703fc204 2
Gjest Nanne70 Skrevet 27. mai 2013 #7 Skrevet 27. mai 2013 Du må nesten bare prøve deg fram, de fleste merkene har prøvebokser til en billig penge. Hvis du opplever at beige nyanser blir for orange, kan du prøve nøytrale eller mer rosatonede nyanser. Jeg har prøvd flere merker, de jeg har likt best har vært Tikei og LA Minerals, men jeg har kommet fram til at jeg foretrekker flytende foundation, da jeg liker finishen bedre
*Bumblebee* Skrevet 27. mai 2013 Forfatter #8 Skrevet 27. mai 2013 Ok hvor kjøpet du lily lolo? Eg har kombihud, blir lett blank men den er samtidig tørr. Så må ha noe som matter ned, ellers ser det fort fælt ut.vil ha glød og ikke pudret look, men det er jo forskjell på glød og blank!
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #9 Skrevet 27. mai 2013 Nå har jeg nylig kjøpt en mineralfoundation fra YoungBlood....anbefales ikke!. Den var altfor 'skinnende', og den ser sikkert fin ut på de som har ren og pen hud fra før av, men har du uren hud eller linjer så virker den å fremheve det enda mer enn å dekke over og jevne ut. Anonym poster: 294b865ca2bf91c0668d3611e76346a3
nattsvermer Skrevet 27. mai 2013 #10 Skrevet 27. mai 2013 http://mineralhygienics.com/ Har hørt mye bra om MH ihvertfall. Men har ikke prøvd det selv. Jeg bruker denne og er storfornøyd!
AnonymBruker Skrevet 27. mai 2013 #11 Skrevet 27. mai 2013 Jeg bruker LA Minerals sitt. Er veldig fornøyd med fargeutvalget de har, den nøytrale passer perfekt til min hudtone. Men du MÅ ha Sigma sin F82 kost (gjelder alle mineralpudder) og huden må være litt fuktig av enten hudkrem eller primer ellers er den vanskelig å påføre (gjelder alle minerapudder). Mineralpudder bruker ofte litt tid på å smelte inn så om du ikke er helt fornøyd med en gang, vent ca 20 minutt og se om der er forskjell. Om ikke kan du prøve å spraye med en settingspray, som feks Jane Iredale sin. Blush/rouge er også nødvendig for å ikke se "død" ut! Anonym poster: 0699560c49e926da6d4a72237b0c5363 1
SkiZy Skrevet 27. mai 2013 #12 Skrevet 27. mai 2013 (endret) Har en god flytende DIOR foundation som ikke er mineral, men denne bruker jeg bare til fest/spesielle anledninger og etterpå blir det SOS. Mineralmerke er viktig for meg i både pudder og rouge, for daglig vil jeg at huden skal PUSTE og komme frem, ikke være stengt inne i foundation eller tykke ansiktskremer. Huden MÅ puste. Barefaced beauty er det beste jeg har funnet. Fargen var litt vanskelig å finne men det kommer seg. Har vært fast kunde i 3 år, så er meget fornøyd Det som er viktig for meg: 1. At huden får puste og ikke tetter porer. Naturlig som mulig. 2. Ergo slippe primer og den slags for at mineralpudderet skal sitte 3. Ikke inneholde bismuth (huden min vil bare ha det av seg (!) Reagerer med å bli blank, fettete og klørende. Da må jeg kompensere med primer eller setting powder, noe jeg ikke orker i det daglige for huden min har nok med fuktighetskrem dag og natt pluss mineralpudder nesten hver dag! Edit: Link Lykke til! Endret 27. mai 2013 av SkiZy
Gjest Gjest Skrevet 27. mai 2013 #13 Skrevet 27. mai 2013 Jeg vil si nei, det finnes ikke bra mineralpudder overhodet, men så liker jeg ikkke mineralsminke og vil helst at alle dere andre heller ikke skal gjøre det.
Gjest Daenerys Skrevet 27. mai 2013 #14 Skrevet 27. mai 2013 Tråden er ryddet for avsporinger. Daenerys, mod.
*Bumblebee* Skrevet 27. mai 2013 Forfatter #15 Skrevet 27. mai 2013 -gjest, kan jeg spørre hvorfor?? Begrunn gjerne slikt bastant svar er du snill
Honesty Skrevet 27. mai 2013 #16 Skrevet 27. mai 2013 Jeg har prøvd et titall forskjellige, og favorittene er helt klart Lily Lolo, en for meg ny oppdagelse, og Jane Iredale, både presset og løst. Lily Lolo fås i lyse, nøytrale farger, sitter utrolig bra på huden, blir ikke oransje, og koster litt over 100kr på Feelunique.com. Jeg er lys og nøytral (Bare Minerals Fairly Light er for mørk, og for gul/oransje, Fair er for rosa), og har fargen China Doll, som er den nest lyseste nøytrale. Blondie er ørlite mørkere, og ca på linje med Fairly Light.
Djungelvrål Skrevet 27. mai 2013 #17 Skrevet 27. mai 2013 Synes mineralfoundation er fint å bruke ørlite grann over flytende foundation som settingpowder. Da få man veldig jevn hud. Det beste jeg har prøvd i noensinne for å gi inntrykk av plettfri hud er dette finishingpudderet til Lilylolo. Må få bestilt det igjen snart. Får dukkehud: http://www.beautyplanet.no/Kvinne/Sminke/Ansikt/Pudder/Mineral_Finish_Powder/prd20885222.aspx
*Bumblebee* Skrevet 29. mai 2013 Forfatter #18 Skrevet 29. mai 2013 Takk for svar dere! Er meeget interessert i lily lolo pudderet, ser på feelunique nå.men hvilken farge bør jeg velge?? bruker selftan året rundt, så er forh.vis "brun" i ansiktet. (Uten selftan er jeg kritthvit med fregner)Bruker medium beige i id sitt, ok nyanse men det blir aaltfor orange.må ha mer bruntone i som ikke blir orange. Har sett på fargen som heter "warm honey", kan den funke tro?
AnonymBruker Skrevet 29. mai 2013 #19 Skrevet 29. mai 2013 Jeg har et art deco som jeg er veldig fornøyd med. Ikke er det orange, det dekker godt og fremhever ikke rynker og dritt (jeg er over 40) Om det har skadelige stoffer i seg eller er testet på dyr ANER jeg ikke, og kan ikke si det bryr meg så veldig heller Anonym poster: 27b65ee501dbc06c4013d1ba8aa0da96
*Bumblebee* Skrevet 29. mai 2013 Forfatter #20 Skrevet 29. mai 2013 Huff jeg ønsker helst å bruke ting som ikke er testet på dyr. Og jeg tåler ikke slike tilsetninsstoffer det bla a er i id,klør og får tørr hud av det :-/
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå