Gå til innhold

Påskelammet!

Gjest Embla s

Anbefalte innlegg

Gjest Embla s

Har kjøpt inn et nydelig lammelår i dag, og funderer litt på hva jeg skal gjøre med det. Hvilke tilbehør jeg skal ha, hvordan jeg skal tilberede det, etc.

(det beste tilbehøret har jeg forøvrig: Godt selskap og god vin! :) )

Noen som har noen gode tips?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Embla s
Du må bare ha fløtegratinerte poteter til... :wink:

Ja! Det er helt sikkert!! Jeg bruker de ferdig-greiene (de i papp). syns de er gode, og har handlet inn fire ulike typer (men spiste den med urter og potetskall til biff nå i kveld :oops: )

Eller bør jeg lage dette fra grunnen av?

Tenkte å spekke låret med hvitløksbåter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Det er helt sikkert!! Jeg bruker de ferdig-greiene (de i papp). syns de er gode, og har handlet inn fire ulike typer (men spiste den med urter og potetskall til biff nå i kveld :oops: )

Jeg synes de fra papp-pakkene er mye bedre enn hjemmelaget gratinerte poteter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:o fra papp :o Fra grunnen av snuppa :fy: ingenting annet gjelder... :fy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:oops: Mener du det, care (du er så streng :-( )

Har du en god oppskrift i ermet? :)

:ler: neida, papp er sikkert bra, jeg må jo tenke på at du har mye å gjøre...alt som kan lette på arbeidet er bra :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

:ler: neida, papp er sikkert bra, jeg må jo tenke på at du har mye å gjøre...alt som kan lette på arbeidet er bra :wink:

*puster lettet ut* :ler:

Men seriøst, Mills gratinerte poteter med skall og hvitløk er uanstendig gode!! (og uanstendig lette å lage :wink: )

Bruker heller tiden på viktigere ting, som å sminke meg og orden håret :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fader du har skjønt det. Er det en ting jeg aldri får tid til når jeg skal ha gjester, så er det å fixe meg. Fra nå av blir det bare papp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Lammelår spekket med hvitløk og gnidd inn med rosmarin og pepper, servert med fløtegratinerte poteter og ratatouille (et vanskelig ord for fransk grønnsaksrøre => påskemat! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s
Lammelår spekket med hvitløk og gnidd inn med rosmarin og pepper' date=' servert med fløtegratinerte poteter og ratatouille (et vanskelig ord for fransk grønnsaksrøre => påskemat! :)[/quote']

Tror du har helt rett, Dalwhinnie! Hørtes veldig bra ut.

Men den ratatouillen - hvordan gjør du det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lammelår spekket med hvitløk og gnidd inn med rosmarin og pepper' date=' servert med fløtegratinerte poteter og ratatouille (et vanskelig ord for fransk grønnsaksrøre => påskemat! :)[/quote']

¨

ENIG!

Det var også menyen til vår festmiddag i går, men vi hadde rosmarinpoteter til, dvs nypoteter med masse rosmarin og olivenolje helstekt i ovnen. Og i tillegg til ratatouillen hadde vi herlige asparges og min manns fløtesaus. NAM!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Dalwhinnie

Kutter løk og paprika i staver, fersk sopp og squash i passende biter og steker dette sammen med litt presset hvitløk i olje. Skal ikke bli brunt, så rør godt. Når grønnsakene har blitt blanke og litt mye, slenger du oppi enten hakkede hermetiske tomater eller friske som har hakket selv (ikke for oss vertinner som ogs vil rekke innom badet før gjestene kommer) og lar det surre sammen med friske eller tørkede urter et kvarters tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...