Gå til innhold

Hadde du sagt ifra?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dersom du kjørte på en katt slik at den døde, og du senere så at noen hadde hengt opp savnet-plakat med bilde av den katten på, hadde du tatt kontakt med eierne og fortalt at du hadde kjørt på katten?

Jeg lurer siden katten min har forsvunnet. Har hengt opp lapp, men ingen har tatt kontakt. Jeg vil heller vite det dersom det har skjedd noe slikt.

Anonym poster: 594d88cb469e971eccbe0b7ac54354e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

nei

Anonym poster: 5baae6aa4aa8a4b745e139d158406a04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spiderpig

Selvfølgelig.

Har selv mistet en katt i påkjørsel og er ubeskrivelig glad for at de som kjørte bak bilen stoppet og ringte meg. Bedre å vite at pus er borte for godt, enn å leve i uvitenhet..

Håper du finner pusen din. :klemmer:

Endret av Spiderpig
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nefertiti.

Jeg haddenok prøvd å finne eier med en gang ulykken hadde skjedd. Sjekket shipmerking hos dyrlegen ol. Hadde jeg funnet lapper senere, hadde jeg selvfølgelig ringt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om katten ikke var shippet hadde jeg hengt opp lapper om påkjørt katte ved nermeste postkassestativ og/eller nermeste butikk.

Anonym poster: a2f5c65cda5571986209b549e87d93c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt å lese at de fleste hadde sagt ifra eller prøvd å finne eieren.

Takk, håper katten kommer tilbak jeg og. Den har vært borte i over en uke nå, jeg skjønner ikke hva som kan ha skjedd.

Jeg har vanskelig for å tro at noen har kjørt på henne og ikke gidder å ta kontakt, så jeg tenker at hun må ha blitt tatt av rovdyr. Har ingen tro på at hun har vandret avsted og plutselig kommer tilbake heller, har kjent henne i veldig mange år og kjenner oppførselen hennes.

Savner henne :(

Anonym poster: 594d88cb469e971eccbe0b7ac54354e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vegvesen.no/Trafikkinformasjon/Reiseinformasjon/P%C3%A5kjorsel+av+dyr

Personen skal enten kontakte politiet eller eier dersom de kjører på et dyr og ikke kan hjelpe dyret. Jeg hadde ringt politiet dersom jeg ikke visste hvem eieren var. Kanskje du kan ringe dit og spørre om noen har meldt om en påkjørsel?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville sikkert følt meg skyldig om jeg hadde med et uhell drept noens katt. Det kunne gjort at jeg ikke ville ringe dem. Men hadde nok prøvd å gi beskjed på en måte. Kanskje sende sms fra skjult nr.?

Om jeg var katteeier ville nok jeg ha likt å vite at den var død, i stedet for å bekymre meg for at den var en plass og hadde det fælt...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg hadde sagt ifra. Det er få ting som er verre enn å vente i uvisshet. Hadde følt meg som en forferdelig person om jeg ikke hadde gjort det. Som noen sier over; om den ikke hadde hatt halsbånd, øremerke eller chip, hadde jeg hengt opp plakat i nærmeste butikk

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.vegvesen....¥kjorsel av dyr

Personen skal enten kontakte politiet eller eier dersom de kjører på et dyr og ikke kan hjelpe dyret. Jeg hadde ringt politiet dersom jeg ikke visste hvem eieren var. Kanskje du kan ringe dit og spørre om noen har meldt om en påkjørsel?

Tror du de synes det er ok at jeg "plager" dem med det? Vurderte å ringe dyreklinikker i nærheten og høre om de har fått inn noen katt..

Anonym poster: 594d88cb469e971eccbe0b7ac54354e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville sikkert følt meg skyldig om jeg hadde med et uhell drept noens katt. Det kunne gjort at jeg ikke ville ringe dem. Men hadde nok prøvd å gi beskjed på en måte. Kanskje sende sms fra skjult nr.?

Om jeg var katteeier ville nok jeg ha likt å vite at den var død, i stedet for å bekymre meg for at den var en plass og hadde det fælt...

Du skal i allefall vite det at jeg, som katteeier, hadde ikke blitt sint om du hadde kjørt på katten min ved uhell. Jeg hadde ønsket at du sa ifra til meg så en vet hva som har skjedd og kan sette punktum. Uhell skjer. Så sier man ifra..

Anonym poster: 594d88cb469e971eccbe0b7ac54354e5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart jeg hadde sagt ifra. Det er få ting som er verre enn å vente i uvisshet. Hadde følt meg som en forferdelig person om jeg ikke hadde gjort det. Som noen sier over; om den ikke hadde hatt halsbånd, øremerke eller chip, hadde jeg hengt opp plakat i nærmeste butikk

Her er det dessverre ingen butikk i nærheten, bor øde, men jeg håper at hvis noen har kjørt på henne så sier de ifra og at de ikke er redde for å si ifra. Hun hadde dessverre ikke chip (hadde tenkt å chippe, men ble ikke gjort i tide), men var kastrert og jeg har hengt opp lapper.

Anonym poster: 594d88cb469e971eccbe0b7ac54354e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg hengt opp lapper i nærområdet. Jeg syntes rett og slett det er respektløst og feigt å ikke gjøre det. Man må stå for hva man har gjort, selv om det er et uhell. Skjønner ikke at folk fokuserer på sine egne følelser når de tar livet av kjæledyret til noen andre. Det verste er å leve i uvisshet. Om det hadde skjedd noe med hunden min (Han står riktignok alltid i bånd) Men OM noe hadde skjedd, om han hadde rømt eller noe slikt, ville jeg mye heller fått beskjed om at han var død, enn å lete i ukevis med hjertet i halsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror du de synes det er ok at jeg "plager" dem med det? Vurderte å ringe dyreklinikker i nærheten og høre om de har fått inn noen katt..

Anonym poster: 594d88cb469e971eccbe0b7ac54354e5

Det står i linken som jeg postet at man er pliktig å kontakte eieren eller politiet dersom man kjører på et dyr. Da inngår det i politiets oppgaver, og det skader nok ikke å ringe for å høre. Jeg vet ikke hvilken by du bor i, men hver politistasjon har et sentralbord som du kan kontakte. Mener selvsagt ikke at du skal ringe nødnummeret ;)

Det er jo tross alt bedre å spørre enn å leve i uvisshet.

Håper du finner svar på hva som har skjedd :klem:

Endret av Samaysa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det står i linken som jeg postet at man er pliktig å kontakte eieren eller politiet dersom man kjører på et dyr. Da inngår det i politiets oppgaver, og det skader nok ikke å ringe for å høre. Jeg vet ikke hvilken by du bor i, men hver politistasjon har et sentralbord som du kan kontakte. Mener selvsagt ikke at du skal ringe nødnummeret ;)

Det er jo tross alt bedre å spørre enn å leve i uvisshet.

Håper du finner svar på hva som har skjedd :klem:

Takk for det. :) Håper hun vender tilbake.. er så tomt her når hun er borte. HAr lett og lett, i trær, prøvd å høre på kvelden, ropt og lokket, men ingen pus :( Jeg som håpet hun skulle bli gammel og grå.

Anonym poster: 594d88cb469e971eccbe0b7ac54354e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det hadde jeg gjort, av to grunner: Eieren fortjener å få vite hva som skjedde med katten slik at han/hun slipper å gå rundt å lure, samt at jeg hadde hatt problemer med å leve med meg selv om jeg hadde vært så feig at jeg ikke sa ifra.

Men det hadde nok vært ganske vanskelig å ta den telefonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...