Gjest Duftlys Skrevet 24. mai 2013 #1 Del Skrevet 24. mai 2013 Vurderer å selge bilen min. Jeg er ikke så veldig flink med tall og slike ting, derfor lurer jeg på om en kan få f.eks en bruktbilforhandler til å gjøre det for meg? Noen som har erfaringer med det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #2 Del Skrevet 24. mai 2013 Dersom bilen ikke er en gammel skranglekasse, så bør det være mulig å få en bruktforhandler til å gjøre det. Men da skal de nok ha noen kroner for det vil jeg tro. Skal selge bilen min jeg også og selv usikker på hva jeg skal gjøre, helt fjern når det gjelder slike ting og kan lett bli lurt Men jeg er heldig å har en veldig snill pappa som stiller opp på den fronten, evt. svigerfar. Så et annet alternativ kan jo da være å bruke noen du kjenner, familie/venner, som du stoler på til å hjelpe deg? Men har jeg forstått det riktig så er det jo ikke "verre" enn å ordne en kjøps kontrakt, melde fra til forsikringsselskapet og håpe på en seriøs kjøper Men hadde nok selv satset på hjelp. Det koster jo ingenting å bare høre med en bruktforhandler da Anonym poster: 7934f090ec4e591dedd72c3349483ee7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duftlys Skrevet 24. mai 2013 #3 Del Skrevet 24. mai 2013 Dersom bilen ikke er en gammel skranglekasse, så bør det være mulig å få en bruktforhandler til å gjøre det. Men da skal de nok ha noen kroner for det vil jeg tro. Skal selge bilen min jeg også og selv usikker på hva jeg skal gjøre, helt fjern når det gjelder slike ting og kan lett bli lurt Men jeg er heldig å har en veldig snill pappa som stiller opp på den fronten, evt. svigerfar. Så et annet alternativ kan jo da være å bruke noen du kjenner, familie/venner, som du stoler på til å hjelpe deg? Men har jeg forstått det riktig så er det jo ikke "verre" enn å ordne en kjøps kontrakt, melde fra til forsikringsselskapet og håpe på en seriøs kjøper Men hadde nok selv satset på hjelp. Det koster jo ingenting å bare høre med en bruktforhandler da Anonym poster: 7934f090ec4e591dedd72c3349483ee7 Det er en 2009-modell som har gått veldig lite. Jeg har eid den et år, og brukt den så lite at det lønner seg ikke for meg lenger å ha bil. Hadde det vært en gammal drittbil, hadde jeg bare solgt den "as is", men siden min er i så god stand som den er, vil jeg gjøre det skikkelig:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn88 Skrevet 24. mai 2013 #4 Del Skrevet 24. mai 2013 Å få en forhandler til å selge den koster deg sikkert minst 10% av prisen du ville fått av å selge privat Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 25. mai 2013 #5 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Er ikke noe spesielt hokuspokus med å selge en bil. Hva er det du egentlig er i tvil om? Det er jo bare å finne vognkorte og plotte inn tallene der på f.eks Finn.no og ta noen par bilder av utsiden og innsiden av bilen. Du kan jo også få en NAF-test, selv om det ikke er alle som bryr seg så mye om den. Men den er god å ha siden du får en nøytral beskrivelse av bilen. Jeg ville også ha skrevet grunnen til hvorfor du skal selge bilen. Jeg synes nå det er greit å vite hvorfor personen selger bilen sin. Endret 25. mai 2013 av -Leon- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 25. mai 2013 #6 Del Skrevet 25. mai 2013 Ja, det går an. Det er ikke alle som gjør det, men noen. Min mor fikk en bruktforhandler til å selge bilen da min far døde. (Jeg ville gjort det selv om jeg ikke hadde bodd så langt unna at det var praktisk umulig.) Bor du i nærheten av Oslo kan også Oslo Bilauksjon være et greit valg. Uansett kommer du nok til å "tape" på det i forhold til om du selger selv via Finn.no, ettersom både bilfirmaer og auksjonsfirmaer naturlig nok skal ha betalt for jobben. Tror nok min mor fikk 8-10 000 lavere pris enn om om hun hadde kunnet selge selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LittleJ Skrevet 25. mai 2013 #7 Del Skrevet 25. mai 2013 Er det så himla vanskelig å selge en bil selv da? Hvis noen skulle komme å si at det er sånn og det er sånn så derfor skal jeg få den 20.000 kr. billigere er det jo bare å la være å selge til det mennesket =) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duftlys Skrevet 25. mai 2013 #8 Del Skrevet 25. mai 2013 Grunnen til at jeg syns det er litt skummelt, er at jeg har NULL peil på det tekniske med bil, og er redd for trøbbel i etterkant av et salg. Gidder ikke å ha folk på nakken som kommer med mangler osv hvis det skulle være noe. Sorry tett spm, men er en NAF-test noe som dokumenterer at alt er som det skal med bilen/evt mangler? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 25. mai 2013 #9 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Grunnen til at jeg syns det er litt skummelt, er at jeg har NULL peil på det tekniske med bil, og er redd for trøbbel i etterkant av et salg. Gidder ikke å ha folk på nakken som kommer med mangler osv hvis det skulle være noe. Sorry tett spm, men er en NAF-test noe som dokumenterer at alt er som det skal med bilen/evt mangler? Da sier du til kjøper at du ikke kan så mye om biler, men at bilen har fungert uten noen problemer mens du har hatt den. Evt si at du selger bilen som den er. Det burde dekke det meste. Når jeg kjøpt en bil med en NAF-test så snakket jeg med han som sjekket bilen og han ga en antydning til hvor mye den er verd og om han fant noen tidlige skader osv. Du får også et skjema over hva de har sett etter, om jeg husker rett. Det skader vel ikke å bare forhøre seg med en forhandler, høre hvor mye de skal ha for å selge bilen og vurdere om det er verd det. Endret 25. mai 2013 av -Leon- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Duftlys Skrevet 25. mai 2013 #10 Del Skrevet 25. mai 2013 Da sier du til kjøper at du ikke kan så mye om biler, men at bilen har fungert uten noen problemer mens du har hatt den. Evt si at du selger bilen som den er. Det burde dekke det meste. Når jeg kjøpt en bil med en NAF-test så snakket jeg med han som sjekket bilen og han ga en antydning til hvor mye den er verd og om han fant noen tidlige skader osv. Du får også et skjema over hva de har sett etter, om jeg husker rett. Takk for konstruktivt svar! Jeg tror den vil bli lett å selge. Den er kun brukt som til og fra jobb-bil. Kjørt ca 5 km hver dag, ikke alltid det en gang. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-Jiinxs- Skrevet 25. mai 2013 #11 Del Skrevet 25. mai 2013 (endret) Takk for konstruktivt svar! Jeg tror den vil bli lett å selge. Den er kun brukt som til og fra jobb-bil. Kjørt ca 5 km hver dag, ikke alltid det en gang. Bare hyggelig Er greit å fylle ut en kjøpskontrakt også. En standard kjøpskontrakt Salgsmelding - Info Endret 25. mai 2013 av -Leon- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bjørn88 Skrevet 26. mai 2013 #12 Del Skrevet 26. mai 2013 Takk for konstruktivt svar! Jeg tror den vil bli lett å selge. Den er kun brukt som til og fra jobb-bil. Kjørt ca 5 km hver dag, ikke alltid det en gang. Hvilken bil det er avgjør stortsett om den er lett å selge, hvorvidt den er kjørt 5 eller 15km per dag avgjør i mindre grad hvor lettsolgt bilen er. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå