Gå til innhold

Er dette voldtekt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Poenget mitt er jo at enkelte mener kvinner som kler seg sexy, "fortjener" det, samtidig som de ikke vil ha noe "slem mann"stempel på seg. Vel, vet ikke hva slags stempel du gir deg selv når du mener du ikke kan "styre dine lyster" når du ser en halvnaken dame......

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og jeg kjenner en del mannfolk som ville blitt MEKTIG provosert over påstanden om at de "ikke kan styre seg" når jenter svinser rundt i lite klær og er overstadig beruset.

Enig, hvem er det som vil både menn og voldtektsofre så vondt? Alle kan "styre seg", og de som finner dette vanskelig bør søke hjelp.

Svaret på hovedspørsmålet i tråden er at ja, hendelsen som skisseres er voldtekt.

• Liker 4
Gjest Hedra
Skrevet

Merker jeg blir forbanna av holdninger som dine. Selvfølgelig skal man passe på seg selv når man går ut døra; man kan tross alt møte på alt fra voldtektsmenn og voldsmenn til ranere og kjeltringer, og det er naivt å tro at "det hender ikke meg". Men ansvaret for voldtekt ligger HELT OG FULLT hos den mannen som drar ut sin egen pikk og stapper den inn i en jente som sier nei! Sex er ikke noe som skjer ved et uhell, og kan dermed ikke unnskyldes med at jenta var uforsiktig.

Hvis du ikke skjønner hva jeg mener, les denne: http://feministphilo...l-rape-analogy/

Og jeg kjenner en del mannfolk som ville blitt MEKTIG provosert over påstanden om at de "ikke kan styre seg" når jenter svinser rundt i lite klær og er overstadig beruset. Helt ærlig: Fulle halvnakne kvinnfolk er det desidert minst sexy jeg vet om! De som ser på en dritings kvinne og ikke tenker "æsj, hun kommer til å spy hvis hun prøver å ha sex ...", men "hun der vil jeg ha! Passer meg helt perfekt at hun ikke er i stand til å gjøre motstand, da får jeg vilja mi uansett" - det er mannfolk som har en skrue løs!!

Jeg skjønner hva du mener, men problemet er ikke alle de gutta som "ville bli mektig provosert", er det vel ?

Du svarer altså ja på spørsmålet mitt om at jenter skal kunne gjøre som de vil og ansvaret skal ligge helt og fullt hos han ?

Skrevet

Jeg skjønner hva du mener, men problemet er ikke alle de gutta som "ville bli mektig provosert", er det vel ?

Du svarer altså ja på spørsmålet mitt om at jenter skal kunne gjøre som de vil og ansvaret skal ligge helt og fullt hos han ?

Hva legger du i "gjøre som de vil"? Voldtekt er en grov overreaksjon uansett hva jenta gjør.

Gjest Hedra
Skrevet

Jeg kan nevne et eksempel fra nyhetene denne uka.

Jente på byen. drikke og sexy klær.

Rakk ikke siste trikk hjem og fikk tilbud av en mannlig venn å ligge over hos han.

Han tilbyr gjesterommet men hun blir med på å ligge sammen med han i hans seng for å "kjenne varmen" og anmelder han for voldtekt når han forsyner seg.

Jeg sier ikke at det er riktig av han ! Men hun må,- etter mitt syn ( og domstolen) bære en del av ansvaret selv fordi hun ikke valgte gjesterommet.

Hun sa nei, men ga signaler om noe annet

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Er det noen andres skyld enn din egen hvis du drar til noen i ansiktet med en ølflaske på et utested? Prøv å fortelle domstolen at "hun var så dum og provoserende at jeg ikke klarte å la vær å slå henne!" ...

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...