Gjest Eric of Hlathir Skrevet 24. mai 2013 #21 Skrevet 24. mai 2013 Empirisk sett er det flest menn som lager slike tråder på KG. Så derfor antar jeg at det er en mann Anonym poster: d6845c528eb428be76fddf62c65805ec Empiri snakker man først om når man har gjennomført kontrollerte forsøk eller undersøkelser. Hva du synes det virker som, eller hva som er ditt eller for den del alle andres inntrykk, er ikke empiri. 2
waco Skrevet 24. mai 2013 #22 Skrevet 24. mai 2013 Hva om jenta sier nei til at hun har en type da, - er det fremdeles voldtekt? Hva er det jenta sier nei til i følge dere? Nei til at hun har på seg truse? Nei til at det er for sent til å knulle? Jeg bare spør? Kan noen av dere vennligst definere spørsmålet jenta sier nei til?
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #23 Skrevet 24. mai 2013 Empiri snakker man først om når man har gjennomført kontrollerte forsøk eller undersøkelser. Hva du synes det virker som, eller hva som er ditt eller for den del alle andres inntrykk, er ikke empiri. Empiri betyr bare erfaring Anonym poster: 9b2769a36d5372e9df8434a760f6d420
Eriks Skrevet 24. mai 2013 #24 Skrevet 24. mai 2013 (endret) Problemet med jenter som sier nei er at veldig mange først sier nei, ikke fordi de ikke har lyst, men mer en type "neeei.. jeg prøver jo å være ordentlig jente og kan ikke ligge rundt slik" En "neeei.." endrer seg ofte til en "vi/jeg kan ikke.." så til "duuuh..." og videre til "ååhh..." evt "mmhmm" osv.. Etterhvert som dette utvikler seg har man etter mitt syn først fått et muntlig nei, så et tydelig JA ved kroppspråk, ikke voldtekt Situasjonen som det spørres om her, vanskelig å si 100% konkret uten å ha vært der, men, hvis jenta er DRITINGS og helt borte, men greier å lire ut av seg et nei, og man bare tar for seg siden hun er helt borte og ikke gjør noen motsand eller er mentalt til stede, voldtekt. Anonym poster: e37690ede4f66d4e6cb43fcb6b41b9cd Dette oppsummerer synet mitt. Når det kommer til trådens tema, så bruker TS ordene "altfor full", og spørsmålet blir dermed veldig ledende. Stikkordet her er altfor, noe som gjør at det er umulig å svare nei. Førsteinnlegget er med andre ord dårlig, og danner ikke grunnlag for noen debatt. Endret 24. mai 2013 av Eriks
Gjest avocadoen Skrevet 24. mai 2013 #25 Skrevet 24. mai 2013 Hva om jenta sier nei til at hun har en type da, - er det fremdeles voldtekt? Hva er det jenta sier nei til i følge dere? Nei til at hun har på seg truse? Nei til at det er for sent til å knulle? Jeg bare spør? Kan noen av dere vennligst definere spørsmålet jenta sier nei til? Hvorfor skal du alltid gjøre ting så vanvittig vanskelig? Blir du med jenta hjem og hun er helt drita og sier "nei" når du prøver å ha sex med henne, så er det voldtekt. Om du er usikker på hva hun sier nei til, så har du ikke sex med henne. Om hun ikke er bevisst på hva som blir gjort eller at jenta sover f.eks, så er det også voldtekt selv om hun ikke kjemper i mot eller sier nei. Det er faktisk ikke mer vanskelig enn det. 3
waco Skrevet 24. mai 2013 #26 Skrevet 24. mai 2013 Hvorfor skal du alltid gjøre ting så vanvittig vanskelig? Blir du med jenta hjem og hun er helt drita og sier "nei" når du prøver å ha sex med henne, så er det voldtekt. Om du er usikker på hva hun sier nei til, så har du ikke sex med henne. Om hun ikke er bevisst på hva som blir gjort eller at jenta sover f.eks, så er det også voldtekt selv om hun ikke kjemper i mot eller sier nei. Det er faktisk ikke mer vanskelig enn det. Jeg liker ikke fulle jenter jeg sånn at jeg ville mest sannsynlig hentet et pledd og et glass vann. Men hva andre menn gjør det vet jeg ikke? Så dere kan gjøre den handlingen ti ganger, - for ni av ti menn er som meg, - snille og omtenktsomme, - men til slutt så havner dere hos han idioten som er lei av at dere morer dere på andre menn sin omkostninger. Hvor ofte har du gjort det der, - det å drikke deg så drita at du snøvler og fremmede klår? en gang? to ganger? tre ganger? fire ganger? Snart er det ti ganger og da kanskje det skjer en smell!
Gjest Eric of Hlathir Skrevet 24. mai 2013 #27 Skrevet 24. mai 2013 Empiri betyr bare erfaring Anonym poster: 9b2769a36d5372e9df8434a760f6d420 Hehe, må gi deg den. Likevel, "empirisk sett" er et uttrykk som vesentlig brukes for å gi uttalelser tyngde ved å antyde vitenskapelig grunnlag for slutning. "Empiriske bevis" er vitenskapelig fundamenterte. Om personen i det aktuelle innlegget snakker ut fra egen erfaring, er "erfaringsmessig" eller "etter min erfaring" mer redelig å benytte. Menmen, semantics, semantics.
Gjest avocadoen Skrevet 24. mai 2013 #28 Skrevet 24. mai 2013 (endret) Jeg liker ikke fulle jenter jeg sånn at jeg ville mest sannsynlig hentet et pledd og et glass vann. Men hva andre menn gjør det vet jeg ikke? Så dere kan gjøre den handlingen ti ganger, - for ni av ti menn er som meg, - snille og omtenktsomme, - men til slutt så havner dere hos han idioten som er lei av at dere morer dere på andre menn sin omkostninger. Man har ikke sex med en kvinne om man er usikker på om hun synes det er greit eller ikke, eller at hun er for full til å si fra. At en kvinne drikker gjør det ikke greit for menn å voldta. Det er alltid han som voldtar sin feil, selv om jenter også må ta sine forholdsregler. Hvor ofte har du gjort det der, - det å drikke deg så drita at du snøvler og fremmede klår? en gang? to ganger? tre ganger? fire ganger? Snart er det ti ganger og da kanskje det skjer en smell! Whaat? Hvor har du fått fra at jeg i det hele tatt har ons eller at jeg i det hele tatt drikker mye? Endret 24. mai 2013 av avocadoen 2
waco Skrevet 24. mai 2013 #29 Skrevet 24. mai 2013 Whaat? Hvor har du fått fra at jeg i det hele tatt har ons eller at jeg i det hele tatt drikker mye? Hvem er det du prater om når du skriver? Blir du med jenta hjem og hun er helt drita og sier "nei" når du prøver å ha sex med henne, så er det voldtekt. Om du er usikker på hva hun sier nei til, så har du ikke sex med henne. Om hun ikke er bevisst på hva som blir gjort eller at jenta sover f.eks, så er det også voldtekt selv om hun ikke kjemper i mot eller sier nei. ------ Er det ikke deg selv du snakker om? Er det ikke selvopplevde erfaringer? Viser det seg virkelig at du har dine meninger basert på fantasier og tv-serier? Ja, da forstår i såfall hvorfor du er så bekymret for den alminnelige mann....
Gjest avocadoen Skrevet 24. mai 2013 #30 Skrevet 24. mai 2013 Hvem er det du prater om når du skriver? Blir du med jenta hjem og hun er helt drita og sier "nei" når du prøver å ha sex med henne, så er det voldtekt. Om du er usikker på hva hun sier nei til, så har du ikke sex med henne. Om hun ikke er bevisst på hva som blir gjort eller at jenta sover f.eks, så er det også voldtekt selv om hun ikke kjemper i mot eller sier nei. ------ Er det ikke deg selv du snakker om? Er det ikke selvopplevde erfaringer? Viser det seg virkelig at du har dine meninger basert på fantasier og tv-serier? Ja, da forstår i såfall hvorfor du er så bekymret for den alminnelige mann.... Haha, nei, jeg har aldri hatt ons og kommer aldri til å ha det. Ikke drikker jeg heller annet enn på julaften og kanskje ellers 1-2 ganger i året der jeg drikker maks ett glass vin. Ikke er jeg bekymret for menn heller. Jeg er tross alt sammen med en mann. Men jeg skjønner ikke helt hva du vil frem til her. Sier for tredje gang at du har ikke sex med en jente om hun er for full eller du ikke vet om hun synes det er greit. Vanskeligere er det ikke. Jeg har selv aldri opplevd å bli voldtatt, men ble seksuelt trakassert av en mann i 60-åra da jeg var rundt 13 år og har opplevd veldig pågående menn (som sikkert de fleste andre har opplevd også), men hva får deg til å tro at jeg har noe i mot menn generelt? Du kan ikke beskytte en mann som voldtar en kvinne uansett hvor mye du vrir og vender på det. Voldtekt er aldri greit, og det er ikke bare overfallsvoldtekt som betegnes som voldtekt. Man trenger ikke å ha opplevd å bli voldtatt for å ha en formening om hva voldtekt er. Jeg har rett i hva voldtekt er, for det er sånn loven er. Godta det. 2
waco Skrevet 24. mai 2013 #31 Skrevet 24. mai 2013 Man trenger ikke å ha opplevd å bli voldtatt for å ha en formening om hva voldtekt er. Jeg har rett i hva voldtekt er, for det er sånn loven er. Godta det. Men hvorfor lager du sånne rare scenarioer om at jenta er bevisstløs og full da når det aldri skjer deg? Bør du ikke da heller advare folk, både gutter og jenter om å drikke seg bevisstløse og fulle dersom de ikke vil gjøre handlinger de angrer på? Hvorfor vil du ikke gi unge jenter de samme gode velmente rådene som du gir deg selv? Drikke maks fire ganger i året. Vær alltid observant. Ikke sett deg i knipe hele tiden. Ikke gjør handlinger som gjør at du havner i trøbbel? Er ikke det bedre råd å gi, kontra det om å be meg om å ikke ligge med en dame som er full når jeg ikke en gang liker lukten av fulle mennesker? Blir ikke rådet ditt så langt bort i natta som man kan komme med råd?
Gjest avocadoen Skrevet 24. mai 2013 #32 Skrevet 24. mai 2013 Men hvorfor lager du sånne rare scenarioer om at jenta er bevisstløs og full da når det aldri skjer deg? Bør du ikke da heller advare folk, både gutter og jenter om å drikke seg bevisstløse og fulle dersom de ikke vil gjøre handlinger de angrer på? Hvorfor vil du ikke gi unge jenter de samme gode velmente rådene som du gir deg selv? Drikke maks fire ganger i året. Vær alltid observant. Ikke sett deg i knipe hele tiden. Ikke gjør handlinger som gjør at du havner i trøbbel? Er ikke det bedre råd å gi, kontra det om å be meg om å ikke ligge med en dame som er full når jeg ikke en gang liker lukten av fulle mennesker? Blir ikke rådet ditt så langt bort i natta som man kan komme med råd? Jeg kan ikke bestemme hvor mye andre folk drikker, og det er ikke ulovlig å drikke heller. Det er vel heller TS du kanskje skal spørre om rare scenarioer da, og ikke meg. Men det er vel ikke uvanlig at voldtekt og alkohol henger sammen, så jeg vil heller ikke si det er noe rart scenario. Ei jeg kjenner var med en kompis på en fest engang og ble voldtatt av han og 4 andre, og hun hadde heller ikke drukket noe! Men jeg sier igjen: det er ikke jenta sin feil om hun blir voldtatt. Det er mannen som voldtar henne sin feil, og at jenta er full unnskylder ikke voldtekten. Derfor er rådet mitt til alle menn at man skal ikke ha sex med en jente når man ikke vet om det er greit eller ikke. Jeg tror jenter flest faktisk passer på seg selv i dag for de/vi har blitt veldig klar over at sånt kan alltids skje. Men det er ikke alltid det hjelper å ha på seg en lengre kjole når man skal ut og ikke drikke så mye. Om en mann virkelig vil voldta, så spiller det ikke så stor rolle om jenta har på seg bukse eller kjole. Og jeg sier igjen: det er mennene som voldtar sin feil og ikke jenta som blir voldtatt.
Eriks Skrevet 24. mai 2013 #33 Skrevet 24. mai 2013 Ei jeg kjenner var med en kompis på en fest engang og ble voldtatt av han og 4 andre, og hun hadde heller ikke drukket noe! Det høres ekstremt usannsynlig ut. La meg gjette: Ingen av disse ble anmeldt eller dømt skyldige?
Gjest avocadoen Skrevet 24. mai 2013 #34 Skrevet 24. mai 2013 Det høres ekstremt usannsynlig ut. La meg gjette: Ingen av disse ble anmeldt eller dømt skyldige? jo, det ble de.
Gjest Hedra Skrevet 24. mai 2013 #35 Skrevet 24. mai 2013 Voldtekt er selvfølgelig aldri greit, men noen jenter ber om bråk. Jenter ute på byen, i klær som viser det meste, som drikker tett og klenger seg innpå gutta leker med ilden. Det er grenser for hva gutta tåler også før noe brister. Eller er det sånn at vi damer skal kunne tillate oss alt, mens gutta må bære alt ansvaret ? Det er lov å bruke hodet !
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #36 Skrevet 24. mai 2013 Hva er det dere prater om? Dette er da ikke voldtekt. Dere er bra prippen hele gjengen da. Anonym poster: cce566d796afd5189cb4dad378d4d5ea
AnonymBruker Skrevet 24. mai 2013 #37 Skrevet 24. mai 2013 Voldtekt er selvfølgelig aldri greit, men noen jenter ber om bråk. Jenter ute på byen, i klær som viser det meste, som drikker tett og klenger seg innpå gutta leker med ilden. Det er grenser for hva gutta tåler også før noe brister. Eller er det sånn at vi damer skal kunne tillate oss alt, mens gutta må bære alt ansvaret ? Det er lov å bruke hodet ! Ja, det gjelder begge kjønn! Uansett hvordan jenta oppfører seg eller kler seg er det ingen unnskyldning for at gutten kan voldta henne. Anonym poster: 1195a0871511bfbb18f4ca67ab72652b 3
kristian82 Skrevet 24. mai 2013 #38 Skrevet 24. mai 2013 (endret) Hva mener du? Er det voldtekt når en mann kler av og har sex med en kvinne når hun er alt for full og sier nei, men ikke gjør fysisk motstand og ikke blir holdt fast? Anonym poster: 5f824ce862b4adfcae3ba05b5c5d9564 Ja. Det er jo et eget ledd i voldtektsbestemmelsen nettopp for seksuell omgang med en som er bevisstløs/ute av stand til å gjøre motstand - strl. 192.1 ledd b. Endret 24. mai 2013 av kristian82 2
Eleutheria Skrevet 25. mai 2013 #39 Skrevet 25. mai 2013 Voldtekt er selvfølgelig aldri greit, men noen jenter ber om bråk. Jenter ute på byen, i klær som viser det meste, som drikker tett og klenger seg innpå gutta leker med ilden. Det er grenser for hva gutta tåler også før noe brister. Eller er det sånn at vi damer skal kunne tillate oss alt, mens gutta må bære alt ansvaret ? Det er lov å bruke hodet ! Merker jeg blir forbanna av holdninger som dine. Selvfølgelig skal man passe på seg selv når man går ut døra; man kan tross alt møte på alt fra voldtektsmenn og voldsmenn til ranere og kjeltringer, og det er naivt å tro at "det hender ikke meg". Men ansvaret for voldtekt ligger HELT OG FULLT hos den mannen som drar ut sin egen pikk og stapper den inn i en jente som sier nei! Sex er ikke noe som skjer ved et uhell, og kan dermed ikke unnskyldes med at jenta var uforsiktig. Hvis du ikke skjønner hva jeg mener, les denne: http://feministphilosophers.wordpress.com/2011/09/17/a-useful-rape-analogy/ Og jeg kjenner en del mannfolk som ville blitt MEKTIG provosert over påstanden om at de "ikke kan styre seg" når jenter svinser rundt i lite klær og er overstadig beruset. Helt ærlig: Fulle halvnakne kvinnfolk er det desidert minst sexy jeg vet om! De som ser på en dritings kvinne og ikke tenker "æsj, hun kommer til å spy hvis hun prøver å ha sex ...", men "hun der vil jeg ha! Passer meg helt perfekt at hun ikke er i stand til å gjøre motstand, da får jeg vilja mi uansett" - det er mannfolk som har en skrue løs!! 5
Alina X Skrevet 25. mai 2013 #40 Skrevet 25. mai 2013 Hva mener du? Er det voldtekt når en mann kler av og har sex med en kvinne når hun er alt for full og sier nei, men ikke gjør fysisk motstand og ikke blir holdt fast? Anonym poster: 5f824ce862b4adfcae3ba05b5c5d9564 Kanskje, kanskje ikke. Noen kvinner er veldig tvetydige på det der, og kan være vanskelige å tolke, men en mann som er til sengs med noen, burde jo skjønne at det ikke er en god ide å pule ei som er halvveis i drømmeland, men da er problemet at disse mennene er som regel fulle selv. Hvis du bare sier "nei, jeg orker ikke"han gir seg, prøver igjen, du sier ingenting og han fortsetter, klart han IKKE tolker det som voldtekt! Han tenker jo at du er med på det da. Ikke misforstå, men tror det er mange som har vært ganske drita på fylla, blitt med en hjem,kledd seg naken også plutselig vil sove istedenfor....HVORFOR gjør man sånt?HVORFOR bidrar man til at de som har blitt voldtatt og kjempet imot får et dårlig rykte og bidrar til konklusjonen om at 90% av alle nachvoldtekter er oppspinn?(nå er vel nærmere 20-30% av det oppspinn da..men menn liker å smøre på, det har de alltid gjort...) Når sånne "voldtekter"skjer er som regel kvinnen og mannen beruset, og begge er halvveis borte, og da kan det være problem å tenke rasjonelt. Vil dere ikke bli voldtatt så ikke stol på menn. Ikke bli med på nachspiel selvom dere er mange som drar, og for all del ikke bli med en mann hjem hvis du egentlig ikke er keen på sex. Egentlig, ikke snakk med menn overhodet,så slipper dere å være luremus og;) (Håper folk forstår at innlegget er myntet på kvinner som "jeg tenkte nei da, men sa ingenting, men hadde ikke lyst så jeg ble voldtatt...." og menn som mener kvinner som beveger seg fritt frister menn og er bare og ta for seg....)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå