Gå til innhold

Tapte penger etter råd fra banken

altflyter

Anbefalte innlegg

http://www.bt.no/nyheter/okonomi/Audun-59-mener-han-har-tapt-200000-pa-darlige-rad-fra-banken-2901781.html#.UZ480s0l64o

I saken skrives det om en mann som tok opp et lån på en million kroner, fordi han fikk et tips fra banken om at han kunne tjene penger på det, men nå viser det seg at han faktisk har tapt 200 000kroner, og nå vil han ha pengene tilbake fra banken.

Er det bare jeg som syntes at du må være bra idiot for å være sikker på at man vil tjene penger på noe slikt? Hadde det vært så enkelt, hadde vi alle vært milionærer. Det er alltid en risiko når man gjør noe slikt. Jeg syntes rett og slett han driter seg ut ved å stille opp til intervju på den måten.

There is no such thing as a free lunch... Er det bare jeg som vet det?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Alle vet jo at de folka som sitter i banken og gir ut sånne lån kommer fra rett fra skolebenken på BI. Det finnes ingen med intelligens som faktisk tar opp lån på 1 million NOK for å innvistere i aksjemarkedet med mindre man har råd til å tape det.

Man skal ALDRI innvistere mer enn hva man har råd til å tape.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle vet jo at de folka som sitter i banken og gir ut sånne lån kommer fra rett fra skolebenken på BI. Det finnes ingen med intelligens som faktisk tar opp lån på 1 million NOK for å innvistere i aksjemarkedet med mindre man har råd til å tape det.

Man skal ALDRI innvistere mer enn hva man har råd til å tape.

amen! Akkurat det jeg mente, men du klarte å formulere det på en bedre måte :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare i Norge du kan slå til på noe med risiko og få tapet dekket av banken i ettertid.

Jeg skjønner at de har solgt det inn som tryggere enn det var, altså, men det er bare så fascinerende hvor komplett kjøtthue du kan tillate deg å være her i Norge uten at det straffer seg. På godt og vondt.

Anonym poster: 8077117d287e117a0ee7e7a3818490cd

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Skogkar

Jeg er enig ts. Om man er så tjukk i hodet at man tror at banken bare skal gi deg penger uten noen som helst risiko eller rente involvert så burde man deklarert seg selv umyndig og flyttet inn på en bolig for virkelighetsfjerne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...