AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #1 Skrevet 23. mai 2013 Jeg irriterer meg stadig vekk over frekke folk som besvarer telefonen på legevakten eller sykehuset. Jeg ble tidligere operert for en svulst for ca 3 mnd siden. Det ble komplikasjoner og jeg ble lagt inn for tapping av brystet. Ble sendt ut igjen fordi en annen lege mente at dette ikke var nødvendig. Resultatet ble at arret mitt åpnet seg og deler av det som var på innsiden av brystet mitt kom på utsiden, og jeg måtte igjen inn på sykehuset. Lokalbedøvelsen virket ikke denne gangen heller, og jeg lå og vred meg i smerter under denne operasjonen også. Ingen narkose ble gitt, enda så forbanna jeg ble, fordi, "nei" det kan oppstå for mange komplikasjoner ved narkose. Jeg ble sydd igjen, og det var et smertehelvete! Så fikk jeg beskjed om at stingene mine skulle fjernes 15 dager etter, sykehuset hadde klart å sette meg opp på timen dagen før, men det var jo ikke riktig! Så har jeg faen meg fått purringer og alt som følger med fordi jeg ikke betalte for en time de hadde satt opp til feil tidspunkt!!! Jeg ringer så inn til avdelingen og sier ifra, etter mange forsøk hvor jeg har prøvd å ringe de tidligere, men ikke kommet gjennom, pluss at det har elendige telefontider, hvor jeg ofte er på skolen med obligatorisk undervisning. Får beskjed av dette kvinnemenneske at dette er min feil og de kan ikke gjøre noe med den timen? Og jeg må kontakte andre etc for å ordne opp i en feil de har gjort? Jeg blir bare oppgitt! Ikke bare er jeg blitt utsatt for store psykiske belastninger grunnet disse smertefulle operasjonene, men man skal faen ikke bli møtt med forståelse for at sykehuset har gjort en feil. Jeg er flyforbanna!! Anonym poster: 16c7458bb4621e699ee03062aef0549d
Guybrush Skrevet 23. mai 2013 #2 Skrevet 23. mai 2013 Slik går det dessverre når helsetjenester er noe det offentlige skal organisere og håndtere regningene av. Du blir kun en utgiftspost og de vil bli kvitt seg så kjapt som mulig. Det finnes ingen incentiv for å gi deg så god service som mulig. 5
Strikkedilla Skrevet 23. mai 2013 #3 Skrevet 23. mai 2013 Hvis jeg forstår det riktig har du fått regning på en time du ikke har fått beskjed om? Skriv ned en klage med din opplevelse og vedlagt kopi av giro eller evt kvittering om du har betalt og send til riktig avdeling. Be om skriftlig tilbakemelding. 3
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #4 Skrevet 23. mai 2013 Er ikke Ahus ganske kjent for å være dårlige på fødeavdelingen også? Mener å ha lest en blogg som omhandlet at de lot ei jente gå over 14 dager over tida, prøvde å få henne til å føde en baby på over 5 kg som endte med å dø? Fikk Ahus helt opp i halsen etter den saken. De opptrådte utrolig uprofesjonelt i den saken også. Anonym poster: d84451b6f3f64afa1fe1e66eefceb380
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #5 Skrevet 23. mai 2013 Kripos har til og med vært inne i bildet når det gjelder Ahus. Så de har ingen rett til å fremstå som arrogante ovenfor deg. http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10060070 Anonym poster: d84451b6f3f64afa1fe1e66eefceb380
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #6 Skrevet 23. mai 2013 Flere linker; http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Hoygravid-dode-etter-seks-timer-uten-tilsyn-pa-Ahus-7035710.html#.UZ4-Tdi9IYs http://www.tv2.no/nyheter/innenriks/helse/evans-1-toerstet-ihjel-paa-ahus-3831322.html http://www.nettavisen.no/innenriks/article830384.ece Jeg skal ikke føde på Ahus for å si det sånn............ Anonym poster: d84451b6f3f64afa1fe1e66eefceb380
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #7 Skrevet 23. mai 2013 Du har ikke mulighet til å bytte sykehus da, TS? Anonym poster: d84451b6f3f64afa1fe1e66eefceb380
Guybrush Skrevet 23. mai 2013 #8 Skrevet 23. mai 2013 Ahus er ikke i en særstilling: 3000 dør på norske offentlige sykehus hvert år pga feilbehandling og feildiagnostisering 3000 dør hvert år pga at de står i kø og ikke får operasjonen de trenger 15 000 mennesker er innrapportert med å ha fått livene sine ødelagt pga kraftig feilbehandling på norske offentlige sykehus. I tillegg til å betale dyrt for denne "gratis" helsetjenesten vi har er det i tillegg kun de rikeste som har råd til å kjøpe seg helsetjenester andre steder (slike som regjeringsmedlemmer har det vist seg). Så i realiteten har folk flest intet valg enn å ta til takke med det.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #9 Skrevet 23. mai 2013 Jeg syns det er helt forferdelig å lese om familier som mister barna deres og andre familiemedlemmer på grunn av sykehussvikt. Det er helt forkastelig! Så da er nok saken min bare en filleting i forhold til det, og jeg skammer meg nesten litt for at jeg la ut en klage her på KG, med tanke på de mennesker der ute som opplever verre behandling enn det jeg har gjort. Saken er nå slik at jeg oppsøkte private sykehus her i Norge, fordi jeg ønsket å la meg operere der, grunnet raskere behandling, samt at der hadde jeg hatt friere tøyler til å bli lagt i narkose, noe denne operasjonen faktisk krevde. Jeg ble ikke hørt på sykehuset da jeg faktisk skulle blitt tappet for store ødemer i brystet mitt, dette ble ikke gjort og arret sprakk opp. Brystet mitt er ødelagt, og dette i en alder av 22! De var klar over at kroppen min ikke responderte på lokalbedøvelse, men det ble totalt oversett i den andre operasjonen. Jeg ble satt opp til en time, med feil tidspunkt. Noe jeg ikke fikk vite før jeg fikk faktura og purring på at jeg ikke hadde betalt for timen. Jeg prøvde ved flere anledninger å ringe inn, og telefontidene deres er helt absurde, noe som gjorde at jeg ikke alltid hadde mulighet til å ringe dem på deres passende tidspunkt. Jeg kom endelig gjennom på linjen i dag, og da var kvinnen i telefonen svært frekk, og opptrådte som om det var min feil? Jeg er sårbar nok fra før av, og hatt det veldig vanskelig. Jeg trodde trossalt at jeg hadde kreft, og det var en svulst på størrelse med en tennisball. Jeg ble paff over hvor rekk og spydig kvinnen i telefonen var, og jeg ble henvist til å ringe et annet sted. Der var telefontiden fra 10-14. Jeg ringte dit kl 13 i dag, og der ble det bare lagt på... Jeg er vel bare skuffet og lei meg, og jeg skal aldri igjen benytte meg av A-hus. Ts.. Anonym poster: 16c7458bb4621e699ee03062aef0549d
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #10 Skrevet 23. mai 2013 Er ikke Ahus ganske kjent for å være dårlige på fødeavdelingen også? Mener å ha lest en blogg som omhandlet at de lot ei jente gå over 14 dager over tida, prøvde å få henne til å føde en baby på over 5 kg som endte med å dø? Fikk Ahus helt opp i halsen etter den saken. De opptrådte utrolig uprofesjonelt i den saken også. Anonym poster: d84451b6f3f64afa1fe1e66eefceb380 Ja, hadde en utrolig dårlig opplevelse da jeg måtte ta medisinsk abort (pga fosterdød) der. De trodde ikke på at jeg hadde sterke smerter, og jeg fikk høre at om man ikke taklet slike smerter (kastet opp, svartnet for øynene, ekstreme smerter) så burde man ikke få barn. I den situasjonen var det psykysk nedbrytende å få høre sånne uakseptable uttalelser. Brøt helt sammen, og det passetz veldig godt sammen med megasmerter. (Fikk til slutt smertelindring, men det tok lang tid). Anonym poster: 4a5d1dcb27aad3ab9c6e548ec7f7d530
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #11 Skrevet 23. mai 2013 Ahus er ikke i en særstilling: 3000 dør på norske offentlige sykehus hvert år pga feilbehandling og feildiagnostisering 3000 dør hvert år pga at de står i kø og ikke får operasjonen de trenger 15 000 mennesker er innrapportert med å ha fått livene sine ødelagt pga kraftig feilbehandling på norske offentlige sykehus. I tillegg til å betale dyrt for denne "gratis" helsetjenesten vi har er det i tillegg kun de rikeste som har råd til å kjøpe seg helsetjenester andre steder (slike som regjeringsmedlemmer har det vist seg). Så i realiteten har folk flest intet valg enn å ta til takke med det. Enig i at det som beskrives i tråden er uakseptabelt. Men bare husk en liten ting; Folk dør på sykehus. Det er syke mennesker, og noen blir dessverre ikke friske igjen. Men det betyr ikke at feilbehandling er akseptabelt. Anonym poster: 4a5d1dcb27aad3ab9c6e548ec7f7d530 2
Guybrush Skrevet 23. mai 2013 #12 Skrevet 23. mai 2013 Enig i at det som beskrives i tråden er uakseptabelt. Men bare husk en liten ting; Folk dør på sykehus. Det er syke mennesker, og noen blir dessverre ikke friske igjen. Men det betyr ikke at feilbehandling er akseptabelt. Anonym poster: 4a5d1dcb27aad3ab9c6e548ec7f7d530 Og derfor skriver jeg at problemet oppstår når man blir tvunget til å betale i dyre dommer for en helsetjeneste uten et reelt valg om å benytte et annet. Når staten tvinger deg til å benytte et sykehus som har mange hundre døde pga feilbehandling hvert eneste år - da er det ikke akseptabelt.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #13 Skrevet 23. mai 2013 Og derfor skriver jeg at problemet oppstår når man blir tvunget til å betale i dyre dommer for en helsetjeneste uten et reelt valg om å benytte et annet. Når staten tvinger deg til å benytte et sykehus som har mange hundre døde pga feilbehandling hvert eneste år - da er det ikke akseptabelt. Helt enig, jeg hører selv til Ahus, dessverre. Så når man trenger akutthjelp, har man ikke rett til fritt sykehusvalg. Men TS, du kan ha rett til fritt sykehusvalg, for tilstanden var kanskje opprinnelig ikke akutt? Kanskje du kan søke deg over til et annet sykehus? Anonym poster: 4a5d1dcb27aad3ab9c6e548ec7f7d530
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #14 Skrevet 23. mai 2013 Jeg får ikke helt tak i hva som har skjedd. Fikk du aldri innkallelse til timen? Hvis du ikke fikk beskjed om timen, skal du ikke måtte betale. Ring en gang til og forklar saken. Hvis vedkommende på telefonen fortsatt nekter, be om navn og nummer til overordnede (avdelingsleder eller lignende), og ring denne personen. Anonym poster: 2d62e7529cf187205eb485af69a82381
Strikkedilla Skrevet 23. mai 2013 #15 Skrevet 23. mai 2013 Jeg får heller ikke helt tak i hva som er skjedd her ts... Du opererte privat men har vært offentlig etterpå? Hvorfor blir du ikke fulgt opp der du ble operert?
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #16 Skrevet 23. mai 2013 Jeg har formulert meg elendig her ser jeg, jeg er bare ikke helt tilstede her nå. Det har vært for mye for meg i det siste kjenner jeg. Jeg hadde vært hos fastlegen min og fått henvisning til Ahus, men jeg ville prøve meg hos de private aktørene i mellomtiden. De kunne ikke utføre den operasjonen siden den ville være så omfattende. Så da ble det A-hus, og jeg fikk høre at de skulle være de beste innen brystkirurg. Selve overlegene var veldig hyggelige, men jeg ble ikke tatt på alvor da jeg hadde store smerter under begge operasjonene mine og lokalbedøvelse ikke fungerte. Så etter den siste operasjonen, som i utgangspunktet ikke hadde skulle måtte være nødvendig å gjøre, siden jeg faktisk skulle ha blitt tappet etter første operasjonen, fikk jeg beskjed om at jeg skulle komme tilbake 15 dager senere for å fjerne stingene. De kunne ikke ta alle stingene på en gang siden det allerede hadde vært komplikasjoner ved første operasjon. Jeg skulle altså ta de første stingene 15 dager etter operasjonen, så de siste 20 dager etter operasjonen. Sykehuset gjorde en feil og satte opp en time for å fjerne de første stingene et helt annet tidspunkt enn det som ble avtalt mellom meg og kirurgen. Jeg har nå fått purring og giro på at jeg ikke møtte til den timen sykehuset satte opp feil. Noe jeg syns er irriterende, og jeg ringte inn til denne avdelingen og ble nærmest skjelt ut fordi det tydeligvis var min feil at de hadde satt opp denne timen.... Jeg blir bare irritert og lei meg, de har utsatt meg for mange unødvendige påkjenninger, som i utgangspunktet ikke skulle ha funnet sted.. Anonym poster: 16c7458bb4621e699ee03062aef0549d
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #17 Skrevet 23. mai 2013 Jeg hadde altså ikke mottatt noe innkallelse til den timen som sykehuset hadde satt opp feil. Det var derfor jeg ble så sjokkert over giro og purringer.. ts Anonym poster: 16c7458bb4621e699ee03062aef0549d
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #18 Skrevet 23. mai 2013 Typisk norsk helsevesen. Ble selv nærmest kastet ut av A-hus rett etter en operasjon. Jeg hadde sinnsyke smerter og smertestillende hjalp ikke. Blodtrykket var kjempehøyt og jeg var svimmel. Klarte ikke sitte, klarte så vidt å stabbe meg avgårde. Slet lenge etterpå og legen jeg snakket med i ettertid som hadde utført operasjonen skjønte ingenting og fortalte meg at jeg burde ha blitt liggende der hvertfall til dagen etter. Anonym poster: 06bb84581f6bf2f3111bf52810776353
Askmeagain89 Skrevet 23. mai 2013 #19 Skrevet 23. mai 2013 TS: Jeg syns du skal ringe å klage. Det er det eneste riktige å gjøre, du skal ikke betale for en time du ikke har fått beskjed om.
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #20 Skrevet 23. mai 2013 TS: Jeg syns du skal ringe å klage. Det er det eneste riktige å gjøre, du skal ikke betale for en time du ikke har fått beskjed om. Jeg ringte dit i dag, og fikk høre at siden jeg allerede hadde fått purring, var det min feil og de kunne ikke gjøre noe med det. Ble henvist til et annet tlf nr, da jeg ringte dit, hvor telefontiden var fra 10-14, og jeg ringte kl 13, ble det bare lagt på røret. Jeg prøvde å ringe flere ganger, uten at jeg nådde gjennom på telefonen. Jeg kjenner at tålmodigheten min ovenfor A-hus er veldig liten.... Typisk norsk helsevesen. Ble selv nærmest kastet ut av A-hus rett etter en operasjon. Jeg hadde sinnsyke smerter og smertestillende hjalp ikke. Blodtrykket var kjempehøyt og jeg var svimmel. Klarte ikke sitte, klarte så vidt å stabbe meg avgårde. Slet lenge etterpå og legen jeg snakket med i ettertid som hadde utført operasjonen skjønte ingenting og fortalte meg at jeg burde ha blitt liggende der hvertfall til dagen etter. Anonym poster: 06bb84581f6bf2f3111bf52810776353 Kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Jeg fatter rett og slett ikke hvordan de kan holde på sånn! Anonym poster: 16c7458bb4621e699ee03062aef0549d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå