Gå til innhold

tatovering på malllorca


Fremhevede innlegg

Skrevet

skal til alcudia i august, og ønsker en ny tattoo, noen med erfaring eller/og anbefaling??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skal du merke kroppen din for alltid på et helt ukjent sted? Er det ikke vanlig å drive research når man skal gjøre noe så drastisk med kroppen sin? Jeg hadde f.eks villet se tidligere arbeid fra tatovøren og hadde også sjekket ryktet på både han og tatoveringstedet. Ergo jeg ville definitivt gjort det i Norge og betalt det det kostet ekstra. Men det er meg da...

  • Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal du merke kroppen din for alltid på et helt ukjent sted? Er det ikke vanlig å drive research når man skal gjøre noe så drastisk med kroppen sin? Jeg hadde f.eks villet se tidligere arbeid fra tatovøren og hadde også sjekket ryktet på både han og tatoveringstedet. Ergo jeg ville definitivt gjort det i Norge og betalt det det kostet ekstra. Men det er meg da...

Jeg har 2 fra før av, og vet hva jeg vill ha. men det er så himmla dyrt i norge

Skrevet

Har ingen å anbefale.

Men tatover deg siste dagen du er der, en helt fersk tatovering skal ikke ha sol på seg eller senkes i vann i lang tid av gangen :)

Skrevet

Jeg hadde aldri turt pga. fare for sykdom som smitter gjennom nålene. Jeg tviler på at kravet til hygiene er like stort der som i Norge. Dessuten synes jeg de fleste av de tatoveringene som blir tatt i "Syden" bærer preg av dårlig kvalitet.

  • Liker 1
Gjest Faerunpedia
Skrevet (endret)

Tror ikke det hygienemessig er noe problem, men forhør deg litt ang kvalitet på tatoveringene før du gjør det, evt se om du finner noe på google. Det største problemet med å tatovere seg på et turiststed er at mange ikke er så flinke, de lever kun av turister som ikke kommer tilbake likevel.

Endret av Faerunpedia
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det hygienemessig er noe problem, men forhør deg litt ang kvalitet på tatoveringene før du gjør det, evt se om du finner noe på google. Det største problemet med å tatovere seg på et turiststed er at mange ikke er så flinke, de lever kun av turister som ikke kommer tilbake likevel.

Og at man ikke har noen garanti for at de bruker sterilt utstyr. I Syd-Europa er bl.a hepatitt B og C vanligere. Hiv kan man også i sjeldne tilfeller få. I tllegg til bakterielle infekjiner aom kan gi arr, men som i hvert fall kan behandles, men det er mer resistente bakterier der, MRSA m.m. Hadde ikke tatt risken...

Anonym poster: 28ceeb69149706381bc6dbb0de21b99f

Gjest Faerunpedia
Skrevet

Og at man ikke har noen garanti for at de bruker sterilt utstyr. I Syd-Europa er bl.a hepatitt B og C vanligere. Hiv kan man også i sjeldne tilfeller få. I tllegg til bakterielle infekjiner aom kan gi arr, men som i hvert fall kan behandles, men det er mer resistente bakterier der, MRSA m.m. Hadde ikke tatt risken...

Anonym poster: 28ceeb69149706381bc6dbb0de21b99f

Det er bare å sjekke at de skifter nåler. Jeg har tatovert meg i sørøst-asia, og sjekket først hvordan hygienen var og at tatovøren brukte nye nåler.
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å sjekke at de skifter nåler. Jeg har tatovert meg i sørøst-asia, og sjekket først hvordan hygienen var og at tatovøren brukte nye nåler.

At du turte.... :hakeslepp:

Anonym poster: 8567cdac37e905bc3c08478e760772ae

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er bare å sjekke at de skifter nåler. Jeg har tatovert meg i sørøst-asia, og sjekket først hvordan hygienen var og at tatovøren brukte nye nåler.

Men om de bruker samme farge (de koppene de dypper nålen i) er fortsatt faren for smitte der. Had aldri turt å gjøre noe sånt i Asia, Afrika eller Sør-Amerika. Og egentlig står jeg over Europa også ;)

Anonym poster: 28ceeb69149706381bc6dbb0de21b99f

Gjest Faerunpedia
Skrevet

At du turte.... :hakeslepp:

Anonym poster: 8567cdac37e905bc3c08478e760772ae

Folk som jobber der er ikke dumme. Dessuten lever de av turister, og må opprettholde en viss standard. Tatovøren min brukte sterile, innpakkede nåler, og jeg så også at han kastet nålene fra andre kunder. Jeg satt der lenge og bladde i bøker og observerte hvordan de jobbet.
Skrevet

Jeg hadde ikke tatovert meg i Syden. Jeg har en kompis som driver eget studio, og det er mange som kommer med syden-tatto som må fikses opp fordi fargen ikke holder. Artig å komme hjem med tatto som blir grønn i løpet av ett år........

Det er ofte dårligere kvalitet på blekket; og du har absolutt ingen garanti for hva slag blekk de bruker.

Jeg synes ikke tatto er det man sparer på. Du skal ha det på kroppen for resten av livet, jeg hadde heller brukt litt ekstra penger for å være sikker på at det blir bra.

AnonymBruker
Skrevet

Folk som jobber der er ikke dumme. Dessuten lever de av turister, og må opprettholde en viss standard. Tatovøren min brukte sterile, innpakkede nåler, og jeg så også at han kastet nålene fra andre kunder. Jeg satt der lenge og bladde i bøker og observerte hvordan de jobbet.

Du har ingen garanti for at de har kunnskap om smittsomme sykdommer og har de samme hygieniske standarer som i Vest-Europa. Det er vel sjelden man sjekker hva slags utdanning de faktisk har,

Det har sikkert gått bra i ditt tilfelle, men mange av de som lever av turister, trenger jo ikke bekymre seg for at de kommer tilbake og klager. Det er først når de er tilbake i hjemlandet at de kanskje oppdager nysmitten av hepatitt C, og må leve med leversykdom, være en smittebærer som må beskytte alle fremtidige partnere og få tidlig leversvikt (og transplantasjon av lever).

Anonym poster: 28ceeb69149706381bc6dbb0de21b99f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...