LadyBiBi Skrevet 22. mai 2013 #1 Del Skrevet 22. mai 2013 Jeg skal starte i ny jobb som vikar, der jeg blir tilkalt ved behov. Har fått inntrykk av at det er 100% stilling de fleste mnd i året, med noen unntak (juli og desember bla). I kontrakten min står jeg ikke som ansatt i noen prosentstilling. Men, hva skjer dersom jeg blir syk? Har jeg rett på sykepenger? Vi starter også prøvingen for å få barn ila de neste mnd. Hvis jeg er så uheldig å bli sykemeldt i svangerskapet, får jeg ikke noe penger da...? Merker at dette stresser meg litt, hvis noe skulle skje. Planlegger selvfølgelig ikke å bli syk eller sykemeldt, men synes det er greit å vite at jeg er sikret dersom uhellet skulle være ute... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadyBiBi Skrevet 23. mai 2013 Forfatter #2 Del Skrevet 23. mai 2013 Ingen....? :-/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. mai 2013 #3 Del Skrevet 23. mai 2013 Joda, du får sykepenger regnet ut fra gjennomsnitlig månedslønn dersom lønnen varierer veldig. For å få permisjonspenger må du ha skattbar inntekt 6 av de 10 siste månedene før permisjonsstart (3 uker før termin). Sykepenger regnes som skattbar inntekt. Anonym poster: 3f7ef447260cbb207e3e385fdfb4f826 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå