Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

UPDATE:

Da har jeg tenkt meg om, observert og vært en del mer med denne jenten. Jeg fikk vite at hun har en ekstralærer med seg hele tiden, da hun har en del vansker, som ADHD, adopsjon, lærevansker++.

Jeg bestemte meg da for å ikke si noe, da jeg la merke til at læreren så hva som skjedde når det gjentok seg, og læreren sa at jeg måtte være konsekvent på regler, da hun ofte ikke forstår hva som er lov og hva som ikke er lov.

Håper det ordner seg for hun.

Noen innvendinger på mitt valg?

Læreren så det jo, så da går det fint. Synes du gjorde et godt valg.

Anonym poster: 0be9416520224a1bcd88729f5bb26c5f

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

UPDATE:

Da har jeg tenkt meg om, observert og vært en del mer med denne jenten. Jeg fikk vite at hun har en ekstralærer med seg hele tiden, da hun har en del vansker, som ADHD, adopsjon, lærevansker++.

Jeg bestemte meg da for å ikke si noe, da jeg la merke til at læreren så hva som skjedde når det gjentok seg, og læreren sa at jeg måtte være konsekvent på regler, da hun ofte ikke forstår hva som er lov og hva som ikke er lov.

Mest innvendinger mot at du legger saken ut på kg. Og at du skriver "ordner seg for hun".

Anonym poster: c9b62522edfdca630a2125c41ba1d606

• Liker 1
Skrevet (endret)

UPDATE:

Tror du bør være forsiktig med å legge slik informasjon ut på KG, spesielt når linken i signaturen din forteller hvem du er. Tar jeg ikke feil, har du taushetsplikt i den jobben.

Edit: I alle fall ikke lov til å diskutere og snakke om elevene dine med hvem som helst.

Endret av Samaysa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kan godt hende at hun bare tester grenser når hun tar deg på penis.

Jeg oppleved selv at en 9 år gammel jente, som var på besøk hjemme hos meg, plutselig tok meg på begge puppene og sa "Har du store pupper?"

Jeg skvatt, for jeg stod å pratet med storebroren hennes, og dette skjedde helt ut av det blå, og broren hennes ble veldig flau over søsteren sin.

Anonym poster: 60848443d557798705f0a11956ef7994

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan klarte hun å ta deg på penisen gjentatte ganger? Var det umulig for deg å stoppe henne?

Vel, det er ganske lett å ta på folk uten at de oppdager det før det er for sent. Om det er mange barn rundt TS, og han kan jo ikke se til alle kanter samtidig.

Jeg har selv opplevd å bli tatt på av barn, og jeg skvetter til.

Anonym poster: 60848443d557798705f0a11956ef7994

AnonymBruker
Skrevet

Hun kan jo ha blitt misbrukt/være utsatt for misbruk selv om hun har ADHD o.l. Jeg ville tipset noen om akkurat det, det er for ille om det er slik og ingen sier ifra.

Anonym poster: f1da4e54d7bda285384048e80b99ccbd

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan jo ha blitt misbrukt/være utsatt for misbruk selv om hun har ADHD o.l. Jeg ville tipset noen om akkurat det, det er for ille om det er slik og ingen sier ifra.

Anonym poster: f1da4e54d7bda285384048e80b99ccbd

Ja, absolutt alle barn kan jo i teorien være utsatt for misbruk. Litt slitsomt om man skal tipse på det grunnlaget.

Anonym poster: 89884b3b31951daa8ded681f981f0c0b

AnonymBruker
Skrevet

Godt mulig jenta er utsatt for misbruk. Jeg ville sagt det til læreren hennes.

Lærer

Anonym poster: 9b9abbf88e60a127298ace1b35e4f7b7

Enig. Jeg ble utsatt for noen ubehagelige episoder. Og i 1.klassen begynte jeg å slenge ut ord som pule, kuk osv i friminuttene. Og klep guttene på tissen. Jeg var kun 6år og ante ikke hva jeg gjorde og sa.

Anonym poster: 1403d09005f7d79a9baab99e85877e67

Skrevet

Blir usikker nå når noen sier det ene, og noen sier det andre.

Hvis jeg sier fra, går jeg da rett frem? "Jeg tror x kan ha vært utsatt for seksuell mishandling, grunnet denne episoden", noe sånt?

Du trenger ikke å si noe om hva du tror ligger bak denne oppførselen, men du bør fortelle læreren at dette skjedde, slik at de får dokumentert det i fall det er flere ting som kan peke mot seksuelt misbruk. Det er faktisk kjempeviktig! Det er også viktig i forhold til at dette barnet trenger å lære noe om å respektere andres grenser.
Gjest Eric of Hlathir
Skrevet (endret)

Blir usikker nå når noen sier det ene, og noen sier det andre.

Hvis jeg sier fra, går jeg da rett frem? "Jeg tror x kan ha vært utsatt for seksuell mishandling, grunnet denne episoden", noe sånt?

Du ber om å snakke med læreren på tomannshånd. Fortell bare hva som har skjedd, og at du ikke har visst hvordan du skal håndtere situasjonen.

"Nå har det seg sånn at X har vist unormalt stor interesse for skrittet mitt. Jeg har snakket til X flere ganger, men hun (?) har til og med spurt om å få se kjønnsorganet mitt. Hun sa "penis" rett ut. Er dette normalt? Hva er riktig å gjøre nå?"

Husk at lærer er den som skal takle dette, og informasjonen MÅ komme fra deg. Skulle du IKKE varsle, og noen andre forteller at X har tatt på penisen din, er du i en verden av dritt på sekunder, slikt kommer man seg aldri helskinnet fra.

Du trenger ikke antyde seksuelle overgrep, bare fortell hva som har skjedd. Nå.

Endret av Eric of Hlathir
AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg TS, men det er jo fullt mulig at det er hun som er "aggressiv", selv om hun jo ikke tenker på det som det spor seksuelt. Han trenger ikke by seg frem, akkurat, og han gir jo beskjed om at det ikke er greit.

Synes det er veldig spesielt å gå løs på TS. Det ville vel vært hakket rarere om han gikk og holdt seg for skrittet hele dagen mens han spaserte rundt med disse barna. jeg synes ikke det virker rart at det er mulig for en unge å løpe bort og ta ham der. TS stiller et helt greit spørsmål, og ingenting tyder på at han har gjort (eller ønsker å gjøre) noe gæli. Det får være grenser.

Anonym poster: 39661ca6a3f9071e9e5f9dedf1a7de92

Enig med dette innlegget. Jeg reagerte også på AB som skrev dette, og jeg sier som deg. det får da være grenser for spekulasjon.

Anonym poster: fb29ce81c1b4f107fd31a2bda79469bb

Skrevet

Tror det er normalt. Barn er nysgjerrige. I går jobbet jeg i barneskole og de ville se på puppene mine, men da sa jeg i fra klart og tydelig at det er privat osv, da spurte de ikke mer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...