Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Hei! Vet ikke hvor jeg skal sette denne tråden, så den ble satt her.

Jeg har nå jobbuke på en barneskole, hvor jeg som gutt er svært populær blant de fleste barna. I dag var jeg på tur med noen 1. klassinger, og en jente tok meg på penis gjentatte ganger, selv om jeg ga beskjed om at slik oppførsel ikke er respektabelt. Attpåtil spør hun om hun kan se min penis, noe jeg selvsagt sier nei til. Dette og noen andre episoder i løpet av to dager får meg til å lure på hvorfor de oppfører seg slik? Er det noe typ "Når jeg gjør dette, må han nesten reagere morsomt", eller er det av ren dumskap og uvitenhet om at slik oppfører man seg ikke?

Jeg vet ikke :vetikke: , hva tenker dere?

Endret av Stegene
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

wtf?!

Den historien gir ikke mening i det hele tatt. Du får det til å virke som det er hun som er seksuelt aggressiv mot deg. Et kjent trekk hos pedofiles logikk. Håper du troller.

Anonym poster: cdd2dafa4dabe8091d34e77764e344ad

• Liker 3
Skrevet

Hvordan klarte hun å ta deg på penisen gjentatte ganger? Var det umulig for deg å stoppe henne?

• Liker 2
Gjest Herr Heftig
Skrevet (endret)

Jeg tror de vet at det er forbudt, men ikke hvorfor, så de vil nok ha den morsomme reaksjonen.

Vi snakker om utenpå buksa regner jeg med?

Endret av Herr Heftig
Skrevet

Beklager at det ikke var spesifisert, ja selvsagt utenpå buksen. Ja, det var hun som var aggresiv, jeg ga klar beskjed om at slik oppførsel tillater jeg ikke, så det er greit.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Godt mulig jenta er utsatt for misbruk. Jeg ville sagt det til læreren hennes.

Lærer

Anonym poster: 9b9abbf88e60a127298ace1b35e4f7b7

• Liker 13
Skrevet (endret)

Lærer

Hvordan skal jeg ordlegge meg? Er usikker på hvordan jeg skal formulere det på en god måte, noe tips og hjelp?

Endret av Stegene
AnonymBruker
Skrevet

Lærer

Dette!

Barn skal bli lært at det er forbudt område, de som ikke vet det er ofte misbrukt ja..

Anonym poster: 9907b4eb3fc2b0cf74b0cfcb6e1daab8

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Ta det opp med lærer så vedkommende tar det videre. Ingen vanlige 6åringer gjør sånne ting.

Anonym poster: 112d7ab87d6649a1f0a4a21e480057b5

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så mange måter å si det på. Ta læreren til side og fortell. Det kan være en brikke i et puslespill læreren må ha.

Lærer

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

wtf?!

Den historien gir ikke mening i det hele tatt. Du får det til å virke som det er hun som er seksuelt aggressiv mot deg. Et kjent trekk hos pedofiles logikk. Håper du troller.

Anonym poster: cdd2dafa4dabe8091d34e77764e344ad

Nå er ikke jeg TS, men det er jo fullt mulig at det er hun som er "aggressiv", selv om hun jo ikke tenker på det som det spor seksuelt. Han trenger ikke by seg frem, akkurat, og han gir jo beskjed om at det ikke er greit.

Synes det er veldig spesielt å gå løs på TS. Det ville vel vært hakket rarere om han gikk og holdt seg for skrittet hele dagen mens han spaserte rundt med disse barna. jeg synes ikke det virker rart at det er mulig for en unge å løpe bort og ta ham der. TS stiller et helt greit spørsmål, og ingenting tyder på at han har gjort (eller ønsker å gjøre) noe gæli. Det får være grenser.

Anonym poster: 39661ca6a3f9071e9e5f9dedf1a7de92

• Liker 18
AnonymBruker
Skrevet

Enig. Si det til lærer. Vet det kan være vanskelig å si noe sånt, men jeg tror det er viktig for læreren å få vite om det. Jeg tenker også med en gang at det kan hende jenta har blitt utsatt for seksuelle overgrep.

Anonym poster: 0be9416520224a1bcd88729f5bb26c5f

Skrevet

Jo, det er veldig vanlig for 6. åringer!

Jeg har jobbet i mange barnehager i tillegg til at jeg jobber i Røde Kors hvor jeg tilbringer mye tid med barn.

Jeg trenger begge mine hender til å telle hvor mange ganger de tar meg på brystene og prøver å dra ned toppen. Blir ofte smekka på baken også :P Dette gjelder mest guttene, men det er absolutt ikke bare dem.

Hvem skulle tro at det var barn som drev med seksuell trakassering på arbeidsplassen? :P

• Liker 7
Skrevet (endret)

Blir usikker nå når noen sier det ene, og noen sier det andre.

Hvis jeg sier fra, går jeg da rett frem? "Jeg tror x kan ha vært utsatt for seksuell mishandling, grunnet denne episoden", noe sånt?

Endret av Stegene
Gjest snyball
Skrevet (endret)

Hvis jeg sier fra, går jeg da rett frem? "Jeg tror x kan ha vært utsatt for seksuell mishandling, grunnet denne episoden", noe sånt?

Si hva du opplevde, og at du synes oppførselen er mistenkelig. Da kan læreren være litt på vakt, og det kan være at h*n har opplevd mistenkelig oppførsel fra jenta fra før, og da er din episode verdifull informasjon.

Edit: Vet ikke om jeg ville sagt at jeg tror hun blir utsatt for seksuell mishandling.Men at det er mistenkelig oppførsel

Endret av snyball
  • Liker 7
Skrevet

Har lite peiling på standard seksuell utvikling og "eksperimentering" hos barn, men noen ganger er de nysgjerrige på voksne, men tror det er mye mindre vanlig å fysisk berøre voksne. I noen tilfeller kan det dreie seg om barn som er utsatt for seksuelle overgrep, bare så du er obs på det. Seksuell oppførsel fra voksne er "vanlig" for barn som utsettes for overgrep, og da er det gjerne voksne som får oppleve det fra barna også. Trenger ikke å være det, men du må se det som en mulighet. Innmari vanskelig å vurdere det for folk på ett nettfora, så jeg ville snakket med helsesøster eller andre som har mer peiling.

AnonymBruker
Skrevet

nei herlighet. Du forteller at hun gjør sånne ting og at du finner det ubehagelig og at du lurer på hvordan du skal håndtere det. Da får du svar fra en som kjenner henne og vet hvordan hun er, og læreren får samtidig vite hva hun gjør

Anonym poster: 112d7ab87d6649a1f0a4a21e480057b5

• Liker 9
Skrevet

Jeg ville heller forklart at situasjonen var slik som du har fortalt her, og at med utgangspunkt i det vil du bare formidle din bekymring for denne jenta. Da du ikke opplever dette som normalt. Eller noe lignende. Lykke til!

Gjest Blomst83
Skrevet

Lærer

Takk.Det var det første som falt meg inn også.

Skrevet

UPDATE:

Da har jeg tenkt meg om, observert og vært en del mer med denne jenten. Jeg fikk vite at hun har en ekstralærer med seg hele tiden, da hun har en del vansker, som ADHD, adopsjon, lærevansker++.

Jeg bestemte meg da for å ikke si noe, da jeg la merke til at læreren så hva som skjedde når det gjentok seg, og læreren sa at jeg måtte være konsekvent på regler, da hun ofte ikke forstår hva som er lov og hva som ikke er lov.

Håper det ordner seg for hun.

Noen innvendinger på mitt valg?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...