Gå til innhold

Glemte legetimen til sønnen på 3 - betale?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg glemte helt legetimen til sønnen min. Jeg fikk utrolig dårlig samvittighet og ringte dem da jeg fant det ut. De sa jeg ville få en faktura i posten og jeg svarte "ok".

I ettertid har jeg tenkt at jeg betaler ikke noe for sønnen da vi er hos legen; er det da riktig at jeg skal få en faktura på den timen han ikke var der? Hadde skjønt det hvis det gjaldt meg.

Takk!

Anonym poster: 8d8e95521cde8b47b9913aac5cb956c2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja vist du ikke avbestiller dagen før må du betale

Det er jo akkurat det samme oss tannlegen eller frisøren.

Det er helt normalt

Anonym poster: ed17301a29724ba16e5a153b3f19fe38

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det tror jeg da. Når han ikke møtte opp, får ikke legekontoret dekt timen fra det offentlige.

Anonym poster: bc821a05e2b659d7e2149f39941a06ef

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man frikort til lege må man også betale for timer man ikke møter opp!

Anonym poster: 3515db99336bf36484bbabd65f5e1f02

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest O___o

Hei,

Jeg glemte helt legetimen til sønnen min. Jeg fikk utrolig dårlig samvittighet og ringte dem da jeg fant det ut. De sa jeg ville få en faktura i posten og jeg svarte "ok".

I ettertid har jeg tenkt at jeg betaler ikke noe for sønnen da vi er hos legen; er det da riktig at jeg skal få en faktura på den timen han ikke var der? Hadde skjønt det hvis det gjaldt meg.

Takk!

Anonym poster: 8d8e95521cde8b47b9913aac5cb956c2

Ja det må du + fakturakostnad.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig at du betaler, både juridisk og moralsk. Et incentiv for å faktisk møte opp og legen sitter der like fullt uten pasient. Skjønner at du ikke hadde planer om å unnlate å møte, altså, men det er viktig at det faktisk har noe å si om du møter opp til timen eller ikke.

Anonym poster: f9f38a6b56baadb598bec25477dd89ec

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er ikke legetimer for barn gratis uansett da? Må man betale for timen, når man egentlig ikke skulle betalt noe?

Jeg har ingen problemer med å betale for meg jeg heller, og glemmer jeg en time så er det jo en selvfølge at jeg betaler. Men høres rart ut å betale for en time man ikke skulle betalt for i første rekke?

Anonym poster: 423b2ad78f99646f31a32c71aa08e1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Morteno

Når du møter opp med frikort så dekker vel staten den legetimen. Når du ikke møter opp så dekker ikke staten den timen, derfor må du betale.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det må du + fakturakostnad.

Ikke bare fakturakostnaden som kommer i tillegg. Jeg glemte en gang to timer til mine barn (time etter hverandre). Jeg måtte betale for legetimene + et gebyr for ikke møtt (kanskje det staten dekte for timene?) + fakturakostnaden. Den gangen skulle jeg ha betalt rundt kr 240,- for dem tilsammen, men måtte betale 680,- hvis jeg ikke husker feil. Det var tett mot 700 i hvertfall.

Vet jo ikke om reglene er endret nå da eller om det gjøres forskjellig, men glemte ikke flere legetimer for å si det sånn.

Anonym poster: 056276cf732f6f62b9efdece3790210d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som sagt så har jeg ingen problemer med å betale når det er jeg som bommer altså. Har bare ikke hørt om det før. :) Godt å vite.

Anonym poster: 423b2ad78f99646f31a32c71aa08e1e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok det. Barn har gratis legetilsyn, men møter man ikke til timen får de ikke dekket det av staten, da må du betale dessverre. Jeg har derimot flere ganger ringt samme dag og kansellert timen grunnet sykdom eller andre ting og da har de vært snille og sagt at det er greit.

Anonym poster: fefdddd744a0c43dab97e4934dd9b671

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Marmot

Det stemmer nok det. Barn har gratis legetilsyn, men møter man ikke til timen får de ikke dekket det av staten, da må du betale dessverre. Jeg har derimot flere ganger ringt samme dag og kansellert timen grunnet sykdom eller andre ting og da har de vært snille og sagt at det er greit.

Anonym poster: fefdddd744a0c43dab97e4934dd9b671

Når du sier i fra på forhånd, får jo legen mulighet til å ta en hastetime når du egentlig skulle hatt time, så det er vel derfor mange er fleksible på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legetimer er ikke gratis, det er noen som betaler. Og for små barn er det altså ikke deg personlig, men oss alle gjennom skatter. Jeg syns ikke det er noen god ide at staten skal betale for timer som ikke brukes på grunn av at man har glemt dem.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...