Gjest Marsvinet Skrevet 21. mai 2013 #1 Skrevet 21. mai 2013 Jeg har flere ganger i mitt unge liv (20 år) blitt utsatt for seksuell trakassering. På skolen, på jobb (av både kunder og kolleger) og av vildt fremmede. Jeg kler meg ikke spesielt utfordrende, og jeg drikker skjeldent. De gangene dette har skjedd har vært på høylys dag når jeg har gått alene. Joggesko og bukse/ lang regnjakke er det jeg ofte går kledd i. Så til saken. Hvordan skal man reagere når man blir utsatt for dette? Beføling, kommentarer eller tilrop for eksempel. Man kan jo ikke akkurat slå til noen. Jeg blir ufattelig redd, så jeg tør ikke å gå bort og kjefte på vedkommende heller (jeg vil ikke bli drept/banket opp/voldtatt/forfulgt). Jeg ønsker å kunne si fra på en ordentlig måte at slike ting ikke er greit. Å ignorere slike ting, og å la det fortsette gjør at jeg får angst. Hvis jeg rekker finger eller roper "fingra av fatet, gris!" så tar de det vel som en invitasjon til å fortsette... eller slår meg ned.
Gjest Marsvinet Skrevet 21. mai 2013 #2 Skrevet 21. mai 2013 Jeg har opplevd at sjefen på jobb har nektet å bry seg om omfattende trakkasering (jeg ble anklaget for å hate muslimer og å "ikke tåle en spøk" Jeeze, at noen holder deg fast mens de prøver å tvinge seg til et kyss, eller klyper rumpa di når du går forbi er ikke ingen spøk!). Da jeg truet med politianmeldelse bare gliste vedkommende og flirte meg opp i trynet... Jeg sluttet kort tid etterpå. Hva gjør jeg hvis jeg opplever dette ved en senere anledning?
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #3 Skrevet 21. mai 2013 Om noen plager deg på offentlig territorium, be ham slutte. Om han ikke slutter, ødelegg ham. Anonym poster: e3e5e1e39a3a0ee862d74daa83eaaf0f
waco Skrevet 21. mai 2013 #4 Skrevet 21. mai 2013 Jeg har opplevd at sjefen på jobb har nektet å bry seg om omfattende trakkasering (jeg ble anklaget for å hate muslimer og å "ikke tåle en spøk" Jeeze, at noen holder deg fast mens de prøver å tvinge seg til et kyss, eller klyper rumpa di når du går forbi er ikke ingen spøk!). Da jeg truet med politianmeldelse bare gliste vedkommende og flirte meg opp i trynet... Jeg sluttet kort tid etterpå. Hva gjør jeg hvis jeg opplever dette ved en senere anledning? Det er totalt uakseptabelt at sjefer driver med seksuell trakasseringer, jeg vet om en førti år gammel pakkis som eide en kiosk nede på grunerløkka. Han forsøkte seg på (dette her er 15 år siden da), han forsøkte seg på datteren til en kjent "torpedo" sier ikke navnet fordi han lever og jeg vil ikke ha han på døra. Uansett hun datteren til torpedoen sa ingen ting til pakkisen om at faren er torpedo og pengeinnkrever, men da sjefen kysset på datteren ringte datteren faren. Og vips var problemet løst! jeg var tilfeldigvis i nærheten og så hvordan pakkisen febrilsk la seg flat og underkastet seg totalt mens datteren fikk noen butikkvarer som erstatning og pakkisen tisset nesten på seg. Dere vet, pakistanere er enda mer redd for autoriteter som håner politi enn det vi er! En morsom opplevelse må jeg si. Det var sol og sommer og varmt i været så man hadde god til å beskue det som skjedde. 1
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #5 Skrevet 21. mai 2013 Det er totalt uakseptabelt at sjefer driver med seksuell trakasseringer, jeg vet om en førti år gammel pakkis som eide en kiosk nede på grunerløkka. Han forsøkte seg på (dette her er 15 år siden da), han forsøkte seg på datteren til en kjent "torpedo" sier ikke navnet fordi han lever og jeg vil ikke ha han på døra. Uansett hun datteren til torpedoen sa ingen ting til pakkisen om at faren er torpedo og pengeinnkrever, men da sjefen kysset på datteren ringte datteren faren. Og vips var problemet løst! jeg var tilfeldigvis i nærheten og så hvordan pakkisen febrilsk la seg flat og underkastet seg totalt mens datteren fikk noen butikkvarer som erstatning og pakkisen tisset nesten på seg. Dere vet, pakistanere er enda mer redd for autoriteter som håner politi enn det vi er! En morsom opplevelse må jeg si. Det var sol og sommer og varmt i været så man hadde god til å beskue det som skjedde. Så det du sier er... at faren til ts er nødt til å bli torpedo og så vil problemene hennes forsvinne? Finnes det ikke andre måter? Anonym poster: 2b9e780ada65cec21da10f9fc16b6ebb 2
Gjest Marsvinet Skrevet 21. mai 2013 #6 Skrevet 21. mai 2013 Det er totalt uakseptabelt at sjefer driver med seksuell trakasseringer, jeg vet om en førti år gammel pakkis som eide en kiosk nede på grunerløkka. Han forsøkte seg på (dette her er 15 år siden da), han forsøkte seg på datteren til en kjent "torpedo" sier ikke navnet fordi han lever og jeg vil ikke ha han på døra. Uansett hun datteren til torpedoen sa ingen ting til pakkisen om at faren er torpedo og pengeinnkrever, men da sjefen kysset på datteren ringte datteren faren. Og vips var problemet løst! jeg var tilfeldigvis i nærheten og så hvordan pakkisen febrilsk la seg flat og underkastet seg totalt mens datteren fikk noen butikkvarer som erstatning og pakkisen tisset nesten på seg. Dere vet, pakistanere er enda mer redd for autoriteter som håner politi enn det vi er! En morsom opplevelse må jeg si. Det var sol og sommer og varmt i været så man hadde god til å beskue det som skjedde. Det var en kollega som gjorde dette, og da jeg sa fra til sjefen, ba sjefen meg om å slutte å være så hårsår og å "ta en spøk". Jeg tror at fetteren min har kontakt med ett par Hells Angels medlemmer. Jeg kan jo true vedkommende med dette neste gang.
Gjest Marsvinet Skrevet 21. mai 2013 #7 Skrevet 21. mai 2013 Om noen plager deg på offentlig territorium, be ham slutte. Om han ikke slutter, ødelegg ham. Anonym poster: e3e5e1e39a3a0ee862d74daa83eaaf0f Skal jeg gå fysisk til angrep?
frøkna Skrevet 21. mai 2013 #8 Skrevet 21. mai 2013 Aldri opplevd selv at det blir gjort noe med. Selv om det blir oppfattet som et problem får den som har gjort det bare beskjed om å ikke gjøre det mer. Hva mer kan man gjøre liksom, boys will be boys..
waco Skrevet 21. mai 2013 #9 Skrevet 21. mai 2013 Så det du sier er... at faren til ts er nødt til å bli torpedo og så vil problemene hennes forsvinne? Finnes det ikke andre måter? Anonym poster: 2b9e780ada65cec21da10f9fc16b6ebb Nei jeg hadde flaks jeg. Jeg var bare i nærheten. Jeg er ofte bare i nærheten når det skjer ting, det er det som er så fint, Jeg rakk bare å se underkastelsen hos pakkisen det var betaling nok i massevis! Hadde dette her skjedd meg så hadde jeg gått til fagforeningen eller ringt arbeidstilsynet og fortalt at jeg har en slesk pakkis som trikser regnskap og som nedvurderer og nedverdiger sine egne ansatte. Jeg hadde latt han holde på litt og heller søkt større erstatning senere. Ikke vist at jeg ble sint eller noe sånn, - heller motsatt og gitt ham falske forhåpninger for å gjøre ham enda litt mer ivrig!
waco Skrevet 21. mai 2013 #10 Skrevet 21. mai 2013 Skal jeg gå fysisk til angrep? Hmm, jeg barberer meg ikke under armene, og viser armhulen min til mennesker jeg ønsker skal trekke seg unna, - er det et godt forslag? Ikke barber deg under armene!
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #11 Skrevet 21. mai 2013 Noen damer liker å bli seksuelt trakassert. http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=745731 Anonym poster: 574fc9984170cb350e7b18367c8485bf
Gjest meh Skrevet 21. mai 2013 #12 Skrevet 21. mai 2013 (endret) Hvis det er gjentatte ganger så anmeld, hvis du ikke vil gå så langt så kan du si til sjefen at hvis han ikke gjør noe så vil du anmelde den som trakasserer, så kan du i tillegg nevne noe om at han som sjef faktisk har plikt til å forhindre det, og kan straffes hvis han lar være. Og jo, selvsagt kan du utøve fysisk vold mot vedkommende, penn mot hals og andre litt sleipe triks funker fint hvis du ikke er særlig sterk. Endret 21. mai 2013 av meh
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå