Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det flere enn meg som synes uttrykket barnefaren er utrolig teit? Hva ellers skulle han være far for?

Videoannonse
Annonse
Gjest Marmot
Skrevet

Ja, helt enig. Det er ikke som om man omtaler seg selv som barnemoren heller.

Skrevet

Her på Kg så er ordene biomor og bonusmor i bruk, så hvorfor ikke barnefar.

Synes det er helt teit. Det er bare en mor og en far.

Skrevet

Enig, utrolig teit!

AnonymBruker
Skrevet

Ikke teitere enn at du føler for å opprette en egen tråd kun for å fortelle hvor teit det er.

Jeg skriver noen ganger "barnefaren" når det er snakk om flere personer og dermed lett for at misforståelser kan oppstå.

Om det er teit eller ikke bryr jeg meg ikke så veldig mye om. Misforståelser er teitere. :P

Anonym poster: 136ebc5a32be1f42d2587249170e54bb

• Liker 2
Gjest Marmot
Skrevet

Ikke teitere enn at du føler for å opprette en egen tråd kun for å fortelle hvor teit det er.

Jeg skriver noen ganger "barnefaren" når det er snakk om flere personer og dermed lett for at misforståelser kan oppstå.

Men du kunne jo likegjerne skrevet faren. Ordet barnefaren vil aldri være mer oppklarende enn ordet faren.

• Liker 1
Skrevet

Hvis du i en tråd har både stefar, bonusfar og kanskje en bestefar eller to også, så kan det jo være greit å skrive barnefaren og, så det ikke oppstår misforståelser om hvem-er-hvem-far

AnonymBruker
Skrevet

Faren er faren, bestefaren er bestefaren, stefaren er stefaren. Ser ikke at det er noe som helst vanskelig å skille det.

Anonym poster: 90094a72176321cc335c6be04c9dd104

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Men du kunne jo likegjerne skrevet faren. Ordet barnefaren vil aldri være mer oppklarende enn ordet faren.

Ja, det kunne jeg. Men av erfaring vet jeg at det sparer meg en masse unødvendige spørsmål dersom jeg skriver barnefaren. Det virker ganske så opplagt at det burde holde å skrive kun faren...men nei.

Anonym poster: 136ebc5a32be1f42d2587249170e54bb

• Liker 1
Skrevet

Mitt inntrykk er at barnefaren oftest blir brukt i negative sammenhenger.

Når det argumenteres for å bruke barnefaren for å unngå misforståelser, vil jeg heller tro at det skaper misforståelser. Står det faren eller barnets far, er det helt uomtvistelig hvem det gjelder. Står det barnefaren, kan man lese feil og tenke bestefaren. Eventuelt trekke analogier fra ordet barnebruden, og tenke at det er et barn som er blitt far.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...