Gå til innhold

Hvor mye penger brukte du i russetiden?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir russ til neste år og lurer på hvor mye jeg skal regne med å bruke. Tror ikke jeg skal ha russetiden, men kanskje... Så spørsmålet mitt er, hvor mye brukte du?

Anonym poster: 569de4eef0ca56c6f1312eede8ad2b1b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke en eneste krone. Synes det var bortkastet å bruke penger på russefeiring. Mamma og pappa spanderte russebuksa og et par gensere på meg.

Mvh Yvonne :heiajente:

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke en eneste krone. Synes det var bortkastet å bruke penger på russefeiring. Mamma og pappa spanderte russebuksa og et par gensere på meg.

Så kjedelig da... Russetiden er en gang i livet, trenger ikke å ta den helt ut, men litt da...

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjedelig da... Russetiden er en gang i livet, trenger ikke å ta den helt ut, men litt da...

Hvorfor det? Jeg ble mobbet på videregående. Selvfølgelig hadde jeg ikke lyst til å feire med dem. Det er nå så. I tillegg liker jeg verken å feste eller å drikke. Ergo ser jeg ikke poenget. For meg er russefeiringen helt meningsløs hvis jeg skal være helt ærlig.

Det var ikke kjedelig for meg, det var jo mitt eget valg.

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste jeg kjøpte var russelue, husker ikke hva den kostet.

Anonym poster: ddd22702ee40003a91e370902a455115

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I 2008 brukte jeg omtrent 1500 på russeklær. Da bestilte jeg en god del ekstra, som jeg i ettertid har innsett var ganske teit. Man går ikke med russeklær (gensere, joggebukser++) etter russetiden. Buksen holder lenge. :P

Jeg hadde ikke russebil eller buss, og på alkohol brukte jeg kanskje.. 3000-3500 kroner. Så kom mat (som grillmat og nattmat) utenom. Men vår russetid hadde events (utenom russekroer, den første var i oktober da) 12 april da, hehe. :)

Anonym poster: 1f90618e8feb6d36f1bd8f01ef3b4f0a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tipper jeg brukte ca. 3000. Meste gikk til alkohol og en tur til treffet i Stavanger. Mitt tips er å ikke kjøpe en hau med t-skjorter og gensere - etter russetiden er de ubrukelige. Jeg kjøpte grunnpakken som jeg tror kostet ca. 400. Hadde det helt knall, beste tiden i livet så langt, og brukte ikke akkurat noe særlig med penger.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror kanskje jeg brukte 5000? For klær, alkohol og hotell under Kongeparken. Vanvittig kjekk tid, jeg gledet meg ikke så mye før russetiden, men sitter nå 3 år senere med kun fantastiske minner igjen =) Absolutt en tid der vennskap som varer forbi vgs knyttes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cirka 20.000 tror jeg det endte opp, var med på russebuss, alle Tryvann festene og landstreffet i Stavanger, det kostet.

Anonym poster: 4af541f8ba4a397bde327799fce587b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg brukte ingenting. Hadde ikke noen russeklær, dro ikke på noen treff. Hoppe rett og slett over hele russefeiringa.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var russ i år, og brukte kanskje en 1000- lapp? Da kjøpte jeg grunnpakken+en genser, og drikke for et par hundre kr. Var ikke på noen russetreff, derfor ble russetiden ganske billig for meg :raudruss:

Men klarte å ha en super feiring likevel!

Endret av MissDesiree
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Utenom noe russetøy, så gikk det ikke mer midler enn til vanlig. Gadd ikke bruke penger på buss eller treff eller slikt tull.

Anonym poster: f12e8bc7cb508d759b699a3c13e4be9e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte kun russebuksa og russelua. Husker ikke hvor mye det kostet, men kan tenke meg det var under 500 ivertfall.

På bil brukte jeg 3000 kr (inkludert bensinpenger). Søsteren min kjøpte en gedigen vodkta flaske til meg og ellers levde jeg på tuborg. De sleipe venninnene mine solgte bilen for mer enn hva vi kjøpte den for, så gikk faktisk i overskudd.

Endret av miaw
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Raindrops

Brukte vel opp mot 2000 kroner, da først og fremst på alkohol og nattmat. Russebilen fikk vi sponset, og vi endte faktisk opp med å gå i pluss, så jeg fikk igjen 2-300 kroner da russetiden var ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest oreokaka

Var ikke russ i år da. Fikk sponset russetøyet av mamma og de, ellers brukte jeg vel kanskje 100 kr på mcdonaldsmat. Eneste grunnen til at jeg var russ var for å ta nakenknutene + spise bigmac på 3 bit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var russ i fjor, og brukte vel ca... 15.000 på hele russetida. Det skal nevnes at hele kullet var på russetur på Gran Canaria istedenfor å ha buss da, så det gikk en del penger der. Bortsett fra det hadde jeg grunnpakke og en genser til 500 kroner. Gikk vel ca... 2500 i drikke tenker jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er akkurat ferdig med russentiden og det er kanskje de mest unyttige 17 dagene jeg har hatt, men det kommer helt sikkert ann på hvor gøy man har det :) Jeg hadde verken bil eller buss eller sykkel eller noe russetransportmiddel så jeg sparte masse penger der, heldigvis. Ellers brukte jeg 1500 fra russ.no klær og slikt. 1000 på russekontigent slik at jeg kom inn på alle treffene for russen i min by. Deretter betalte jeg rundt 600 for kickoff, 300 for russens dag og 1000 for helgepass på tryvann. Jeg er kjempe glad jeg ikke brukte mer, ellers ville jeg vært blakk nå. Så jeg har kunnet i motsetning til andre som har lagt inn alt de har av penger og krefter på dette shoppet litt i tillegg, huhu:) Jeg har også brukt penger på alkohol da, selvfølgelig. Jeg fikk vite at jeg skal flytte til Bergen (8 t. unna m bil) i juni allerede, så jeg må ha penger til alt som skal gjøres der også. Så vil man bruke alle pengene sine så gjør man jo det, men man kan ha det gøy selv om man ikke legger inn alt man har :D

Håper du koser deg neste år hvertfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var russ 2007. Brukte ca 1000 kroner på klær og utstyr og 2000 på alkohol og sosiale ting. Hadde halsbetennelse midt inni russetida og bruke 350 kroner på lege og antibiotika også ;) Hadde jeg ikke mistet en helg på sykdom hadde jeg sikkert brukt en tusenlapp mer.

Anonym poster: 0603832a828d7564364ddad2e398371a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...