Britt Banditt Skrevet 21. mai 2013 #21 Skrevet 21. mai 2013 Sommerjobb i barnehage er nok ikke så lurt, mtp at de fleste barnehager har stengt (minst) tre uker i Juli. Er også ganske vanskelig å få jobb i bhg ettersom veldig mange andre på din alder syns det virker "chill". Jeg tjener rundt 16 000 i mnd. Jobber fast hver dag i bhg i Oslo (: Det virker kanskje "chill", men jeg har aldri vært så sliten etter jobb som jeg var den korte stunden jeg jobbet i barnehage (sånn fant jeg ut at det ikke var noe for meg )
Montefalco Skrevet 21. mai 2013 #22 Skrevet 21. mai 2013 Åja, det tenkte jeg ikke over (: Tjener ca 22 000 i mnd. Da kjenner du ikke til mange barnehager. Om barnehagene holder stengt eller ikke i sommerferien kommer helt an på hvilke kommune man bor i. Antakelig spiller det også rolle om det er kommunal barnehage eller privat også, men det vet jeg ikke. Noen kommuner stenger alle barnehager, enkelte andre holder alle åpne mens atter andre holder noen stengt og noen åpne.
~white lady~ Skrevet 21. mai 2013 #23 Skrevet 21. mai 2013 Om barnehagene holder stengt eller ikke i sommerferien kommer helt an på hvilke kommune man bor i. Antakelig spiller det også rolle om det er kommunal barnehage eller privat også, men det vet jeg ikke. Noen kommuner stenger alle barnehager, enkelte andre holder alle åpne mens atter andre holder noen stengt og noen åpne. Stemmer. Her i kommunen slås de mindre barnehagene sammen i fellesferien, men de største har åpent hele sommeren, såklart med lavere bemanning.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #24 Skrevet 21. mai 2013 Da kjenner du ikke til mange barnehager. Nei, jeg gjør nok ikke det Hvilke barnehager har sommerstengt da? Ingen har hatt det i alle kommunene jeg har jobbet i. Anonym poster: bb975a95c6599c6d13dd3862141dc9d9
Hattifnatten Skrevet 21. mai 2013 #25 Skrevet 21. mai 2013 Nei, jeg gjør nok ikke det Hvilke barnehager har sommerstengt da? Ingen har hatt det i alle kommunene jeg har jobbet i. Anonym poster: bb975a95c6599c6d13dd3862141dc9d9 Nå jobber jeg i privat, foreldreeid, men her har vi stengt hele juli.
Gjest Gjest Skrevet 21. mai 2013 #26 Skrevet 21. mai 2013 Ingen barnehager jeg har jobbet i, verken kommunal eller privat, har hatt sommerstengt. Det som derimot er vanlig praksis, er at man prøver å klare seg uten vikarer i sommerferien for å spare vikarbudsjettet til andre perioder i året hvor behovet for vikar er større. De ansatte tar ferie til forskjellige tider på sommeren for å dekke behovet for personalet. En ufaglært vikar uten annsiennitet vil ha en begynnerlønn på 21 800 kr brutto pr mnd.
PantheraUnica Skrevet 21. mai 2013 #27 Skrevet 21. mai 2013 Jeg jobber i privat barnehage, vi holder stengt hele juli.
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2013 #28 Skrevet 21. mai 2013 For en vanvittig dårlig lønn det er i bhg kanskje du kan undersøke om du kan få jobb i bolig for psykisk utviklingshemmede istedenfor? Da får du mulighet til å jobbe kvelder og helger også, og får tillegg for dette. Anonym poster: dd5dc072773e7b794b6b2ea145b759d7
MLy92 Skrevet 21. mai 2013 #29 Skrevet 21. mai 2013 Sommerjobb i barnehage er nok ikke så lurt, mtp at de fleste barnehager har stengt (minst) tre uker i Juli. Er også ganske vanskelig å få jobb i bhg ettersom veldig mange andre på din alder syns det virker "chill". Jeg tjener rundt 16 000 i mnd. Jobber fast hver dag i bhg i Oslo (: Er ikke alle barnehager som er stengt i tre uker, noen har regler om at i løpet av sommerferien må hvert barn ha tatt ut tre uker ferie.
MLy92 Skrevet 21. mai 2013 #30 Skrevet 21. mai 2013 Jeg vurderere sommerjobb i barnehage og lurer på om noen kan gi meg en pekepinn på hva jeg kan forvente i lønn. Jeg er 18 år :-) Anonym poster: 7e2c286f760c73f19f1ecc15212b105d Jeg vurderere sommerjobb i barnehage og lurer på om noen kan gi meg en pekepinn på hva jeg kan forvente i lønn. Jeg er 18 år :-) Anonym poster: 7e2c286f760c73f19f1ecc15212b105d Jeg hadde lønn på 132,- timen. Det er godt mulig å få sommerjobb i barnehage.
MLy92 Skrevet 21. mai 2013 #31 Skrevet 21. mai 2013 Sommerjobb i barnehage er nok ikke så lurt, mtp at de fleste barnehager har stengt (minst) tre uker i Juli. Er også ganske vanskelig å få jobb i bhg ettersom veldig mange andre på din alder syns det virker "chill". Jeg tjener rundt 16 000 i mnd. Jobber fast hver dag i bhg i Oslo (: Jeg hadde også vikarstilling i barnehage når jeg var 19 år, og jobbet da 100% i et år, til jeg sluttet fordi jeg begynte på skolen. Det er ikke umulig for en 18åring å få seg jobb i barnehage.
MLy92 Skrevet 21. mai 2013 #32 Skrevet 21. mai 2013 Tjah jeg tjente ca 20000 brutto i mndn, men så har jeg erfaring, i bhg får du betalt etter hvor stor erfaring du har fra før! Mistet jobben pga nedbemmaning! Sånn var det ikke der jeg jobbet.
ZebraTiger Skrevet 21. mai 2013 #33 Skrevet 21. mai 2013 Nei, jeg gjør nok ikke det Hvilke barnehager har sommerstengt da? Ingen har hatt det i alle kommunene jeg har jobbet i. Anonym poster: bb975a95c6599c6d13dd3862141dc9d9 Flere typer barnehager som har stengt, som andre har sagt er det stor forskjell på kommunal og privat. Jeg jobber også i en foreldreeid barnehage i Oslo, her i området vårt er de fleste barnehagene stengt (litt dyrere strøk i Oslo). Jeg hadde også vikarstilling i barnehage når jeg var 19 år, og jobbet da 100% i et år, til jeg sluttet fordi jeg begynte på skolen. Det er ikke umulig for en 18åring å få seg jobb i barnehage. Såklart det ikke er umulig, men mtp på lønn og at det er sjanser for at flere av barnehagene har stengt, lønner det seg nok ikke som sommerjobb. Jeg var nitten selv da jeg begynte og hadde veldig flaks som fikk jobb, etter å ha søkt i ett par mnd. Vi har også veldig mange unge håpefulle som kommer innom med jobbsøknader for sommerjobb, alle blir takket nei til, fordi vi allerede er full bemanning og i tillegg er det mindre barn i bhg utover sommeren (:
MLy92 Skrevet 21. mai 2013 #34 Skrevet 21. mai 2013 (endret) Flere typer barnehager som har stengt, som andre har sagt er det stor forskjell på kommunal og privat. Jeg jobber også i en foreldreeid barnehage i Oslo, her i området vårt er de fleste barnehagene stengt (litt dyrere strøk i Oslo). Såklart det ikke er umulig, men mtp på lønn og at det er sjanser for at flere av barnehagene har stengt, lønner det seg nok ikke som sommerjobb. Jeg var nitten selv da jeg begynte og hadde veldig flaks som fikk jobb, etter å ha søkt i ett par mnd. Vi har også veldig mange unge håpefulle som kommer innom med jobbsøknader for sommerjobb, alle blir takket nei til, fordi vi allerede er full bemanning og i tillegg er det mindre barn i bhg utover sommeren (: Har både fordeler og ulemper, men det skader ikke å prøve om det er noe du virkelig ønske. Ts skrev jo at ho hadde en sommerjobb hvis hun ønsket, det er jo en fin jobb. Jeg foretrekker å jobbe i barnehage framfor det meste, for det gir så mye mer, og du lærer mye om pedagogisk virksomhet, omsorg, lek og generelt om barn, medvirkning +++. Det er mye å ta meg seg fra barnehagen, og det vet du sikkert som jobber/eller har jobbet i barnehagen .. Men det er klart du får jo sikkert mye bedre lønn i diverse andre jobber. Endret 21. mai 2013 av MLy92
ViljaH Skrevet 21. mai 2013 #35 Skrevet 21. mai 2013 Fordi det er idiotisk å oppgi lønn før skatt selvsagt, det er jo det ETTER skatt man faktisk får for jobben. Latterlig at så mange ikke skjønner dette. Anonym poster: 50ad471880a922ac44ec286aeccecd3c HAHAHAHA
AnonymBruker Skrevet 22. mai 2013 #36 Skrevet 22. mai 2013 For en vanvittig dårlig lønn det er i bhg kanskje du kan undersøke om du kan få jobb i bolig for psykisk utviklingshemmede istedenfor? Da får du mulighet til å jobbe kvelder og helger også, og får tillegg for dette. Anonym poster: dd5dc072773e7b794b6b2ea145b759d7 Ja, synes jeg også. Barnehageansatte gjør en kjempeviktig jobb, de burde lønnes bedre. I barnehagen til sønnen min er det veldig flinke og hyggelige folk, og det gjør vondt å tenke på at mange dem har "sommerjobber" mens barnehagen har stengt for å tjene litt ekstra. Anonym poster: 50ad471880a922ac44ec286aeccecd3c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå