Gå til innhold

Hva blir det neste prevensjonsmiddelet?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

LadyComp er ikke sikkert nok hvis du absolutt ikke vil bli gravid. Hvis dere heller tenker "helst ikke, men helt greit hvis det skjer", så er LadyComp et greit alternativ.

P-ring kan være et alternativ for deg, eller minipiller (Conludag).

Ellers så kan det også være greit å starte på scratch og prøve ut en kombinasjonspille. Hvis du sluttet på både Mercilon og Yasminelle etter bare noen få uker, så er det verdt å prøve igjen og holde ut litt lenger. Man bør egentlig prøve ut 3 brett på hver p-pille før man skifter merke, fordi bivirkningene roer seg etter hvert, men det tar noen måneder.

Anonym poster: d9395fdea61210b045311f421858e950

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

jeg har slitt med at kroppen venner seg til hormonene i p-pillen og har nå skiftet merke til zoely, virker ok så langt. Byttet fra Yasmin. Men for å få hjelp måtte jeg gå til en gynekolog som var god på prevansjon, fastlegen kan noe, men ikke alt:)

Anonym poster: 2ccffa30846b8c02f7f75220f4c0d250

Skrevet

Jeg anbefaler IKKE nuvaring. Reagerer også på østrogen og nuvaring da gikk hormonene mine løpsk, var rasende og begynte å grine av sinne av absolutt ingenting, huff :fnise: haha, glad den tid er over

Skrevet

Jeg har heller ikke hatt så mye hell med p-piller, tålte få av dem jeg var innom.

Microgynon fungerer utmerket på meg.

Små doser med hormoner er det som fungerer best på meg.

Har også prøvd provera, men da pga. endometriose. Disse pillene tålte jeg heller ikke.

Ville prøvd noen flere p-piller/ mini-piller, med lav dose hormoner for å se om du tåler dem.

Så er det også kommet en ny spiral som skan fungere lokalt, og som også er laget veldig liten slik at det blir lettere for kvinner som ikke har født barn å bruke den.

Har glemt navnet nå i farten, men legen burde vite det.

Såvidt jeg forstod fra legene då jeg rotet rundt i prevensjonsjungelen, så inneholder Cerzette mye av det samme som p-stav og p-sprøyten.

Jeg fikk cerazette først for å se om jeg tålte den før evt. stav eller sprøyte.

Tålte ikke cerazette for å si det sånn.

Skrevet

Herregud så forvirrende :ler:

Får ta meg en legetime når jeg er ferdig med Proveraen og gå igjennom alternativene med legen.

Skrevet

Jeg har også tidligere brukt Nuvaring og var veldig fornøyd med det :) Men syns det er aller best å slippe hormonene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...