AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #1 Skrevet 20. mai 2013 Jeg har alltid slitt litt om sommeren, det blir fort for varmt. I går ville jeg likevel sole meg litt, men da skjedde det som har skjedd en del ganger før. Pulsen skyter opp! Den blir så høy at det rett og slett blir ubehagelig, og jeg klarer ikke slappe av. Den var oppe i 153, så da gikk jeg rett og slett inn og ble der resten av dagen. Hva er det som skjer? Er dette normalt, farlig? Hva? Merker jeg blir litt engstelig... Anonym poster: b6e2a915e4d93ec458b3eec12a160a3d
Gjest Gjest Skrevet 20. mai 2013 #2 Skrevet 20. mai 2013 http://wiki.answers....ease_heart_rate Du er nok en av dem som bør holde deg i skyggen og sørge for nok drikke i varmen. Ikke farlig i seg selv, men når du ikke tar hensyn til at du er sensitiv for temperatur, så kan det BLI farlig hvis du blir for varm og får heteslag.
Cata Skrevet 20. mai 2013 #3 Skrevet 20. mai 2013 Basert på vill gjetning: du får lett varmestress. En av symptomene på varmestress er nemlig at pulsen raser i vei. Det er vel ikke så farlig i og for seg, i allfall ikke hvis det skjer bare en gang i blant, men det må jo være en grunn til at du reagerer så fort? Du burde muligens ta en tur til fastlegen og sjekke at blodtrykket er som det skal?
AnonymBruker Skrevet 20. mai 2013 #4 Skrevet 20. mai 2013 ikkje drikk vodka, når det bobler i deg. Har opplevd det selv da jeg var i syden:S pass på å få i deg nok vann, hold deg i skyggen og pass på at du kjøler deg ned jevnlig. Anonym poster: 53f4bf52d768dcad477fb26b38c2d53d
Llise Skrevet 20. mai 2013 #5 Skrevet 20. mai 2013 Basert på vill gjetning: du får lett varmestress. En av symptomene på varmestress er nemlig at pulsen raser i vei. Det er vel ikke så farlig i og for seg, i allfall ikke hvis det skjer bare en gang i blant, men det må jo være en grunn til at du reagerer så fort? Du burde muligens ta en tur til fastlegen og sjekke at blodtrykket er som det skal? Jeg var hos legen for noen uker siden, og sjekket da trykket. Det var lavt. Jeg har blodtrykksmåler her hjemme også, og det ligger alltid under normalen... Rart.
Llise Skrevet 20. mai 2013 #6 Skrevet 20. mai 2013 Ja, forresten jeg som er TS. Er vel ikke nødvendig å være anonym..
JustLittleMe Skrevet 20. mai 2013 #7 Skrevet 20. mai 2013 har selv følt det til tider, men det trenger ikke å være spesielt varmt for min del, det kan skje når som helst. Men jeg har dessverre ikke svar på det
Elanore Skrevet 20. mai 2013 #8 Skrevet 20. mai 2013 Jeg har lavt blodtrykk og reagerer veldig på varme selv. Det fornuftige å gjøre etter min erfaring, er å hjelpe kroppen til å regulere kroppstemperaturen så hjertet slipper å kompansere for enda lavere blodtrykk.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå