Gå til innhold

Allergisk eller forkjøla

Fremhevede innlegg

Gjest Fleecejakke
Skrevet

Jeg våkner hver morgen med hodepine, tettebihuler, tett nese, sår hals og feberfølelse. Tar allergimedisin om kvelden og har nå begynt å ta om morgenen og. På formiddagen slipper "forkjølelsen" og jeg blir bare småtett. Slik har det vært i mange dager nå, så jeg blir veldig usikker. Kan allergien bli så ille som dette eller har jeg en forkjølelse som bar slår til om morgenen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her jeg bor har det omtrent gått fra vinter til sommer på en ukes tid. Det er så mye pollen at det ligger et gult støvlag på alt som måtte befinne seg ute.

Selv har jeg ikke hatt behov for allergimedisin på denne siden av milleniet, men nå nyser jeg så kraftig at det føles som om hjernen er på vei ut nesa.

Sjekk pollenvarselet for der du bor. Er det stor spredning av det du er allergisk mot er det neppe forkjølelse som plager deg.

Skrevet

Sår hals, tette bihuler og feberfølelse har aldri hatt noe med allergi å gjøre i min verden, ihvertfall. Jeg synes det høres ut som en forkjølelse. Mine allergisyptomer er kløe i nese og øyne, rennende nese og øyne, tett nese, og nysing. I tillegg kanskje oppblomstring av eksem, og trøtthet/slapphet. Det kan selvfølgelig være at din allergi manifesterer seg som sår hals, men jeg har aldri hørt om noe sånt før, ihvertfall.

Hva slags allergi har du, og hva slags medisin går du på? Har du tatt allergitest hos legen, eller kjøper du bare reseptfritt? For alle allergitablett-typene jeg har vært borti, hjelper det ikke å øke dosen - de fungerer forebyggende, og man må ta dem hver dag over en viss tid om man skal ha noen effekt. Å ta mer enn én dagsdose per dag gjør ingen forskjell - penger ut vinduet, ihvertfall hvis du kjøper reseptfritt.

Gjest Fleecejakke
Skrevet

Har de på blå resept, så de koster rundt 30 kr. Er ganske bra igjen nå, akkurat som de andre dagene. Jeg tror det hjelper å henge nede med sjøen framfor å ligge i gni nesen nedi en pollenbesatt pute. Ta to tabletter dagen nå så får jeg se om det har noe effekt.

Det er da helt vanlig med luftveisplager når man har allergi ;)

Det er jo nesten synd man går rundt og håper på litt regn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...