Gå til innhold

Kvinner er menns fiende.


glidemiddel

Anbefalte innlegg

Klarer du da også å innse at det er en overveldende majoritet av kvinner innen de omsorgsyrkene som omgås tettest med eldre, pleietrengende og barn ?

Og samler man en stor nok gruppe så vil det alltid være en økende sannsynlighet, samsvarende med størrelsen på gruppen, for at det vil finnes brudne kar innen denne gruppen ?

Men, jeg vil ikke påstå at dette umiddelbart gir grunnlag for at kvinner er værre eller bedre omsorgspersoner for disse gruppene, jeg vil helle til den sannsynlighet at deres kjønnsmajoritet innen gruppen tilsier at antallet er større om man teller antall.

Hvorvidt prosentandelen er større er jeg ikke like sikker på. At den er 0 hos noen av kjønnene er jeg like overbevist om at den ikke er.

Hva du eventuelt ville som en liten gutt på ca. 5 år, oppvokst på et barnehjem av denne typen er jeg faktisk ikke sikker på om du vet.

Omgivelsene skaper forventede reaksjonsmønster, og den som vet at smerte er i vente vil fysisk reagere på den smerte som er forventet når den forventes, - basert på tidligere erfaringer.

Hold det også åpent at i enkelte situasjoner kan hensiketen være å frembringe gråt, fordi smerten da stanses fra overgriperens side.

Det vil da være naturlig å starte å gråte for å gi en overgriper den reaksjon som er forventet og dermed vil stanse overgrepene og smerten.

Jo mer autoritært et styresett er jo vanskeligere er det å sette seg til motmæle fordi konsekvensene av protest er harde og meget smertefulle, og jo større virker den autoritære maken på dem som befinner seg nederst (i dette tilfellet de russiske barna).

Klarer du å se disse barnas situasjon og reaksjonsmønster fra den siden ?

Når menn og kvinner bruker like mye tid på å passe barn, så er det fortsatt moren som står for meste av volden. Særlig alenemødre som har en tyngre oppgave å oppdra barnet pga far mangler. En grunn er at kvinner blir fortere følelsesmessig frustrert og gir utydelige signaler til barnet som fører til at barnet ikke skjønner at "nå er det nok". Menn er mye klarere og følelsesmessig stabil og gir et mer tydelig og autoritært signal ovenfor barn og er langt dyktigere til å håndtere barn i trassalder og oppover. Kvinner står for mer vold antagelig pga av disse årsakene, men jeg vil ikke stemple voldlighet som et generelt trekk ved feminitet, slik feminister har gjort ved å stemple vold som generelt trekk ved maskulinitet. Om mennesket ikke er født sadist, så kan man enkelt løse disse problemmene hos de de gjelder, mann som kvinne. De som har opplevd vold under oppvekst har stor tilbøylighet til å føre dette videre når de selv skal ta omsorg for noen, så dette går i arv.

Disse barna vil nok bli voldelige og alkoholiserte når de vokser opp og dette har ingenting med maskulinitet å gjøre.

En sadist vil ikke stoppe mishandlingen om personen ser den andre parten lider, tvert om. En eldre person jeg kjenner måtte spille død/besvimt for at mishandlingen skulle stoppe. Jeg vil si at denne kvinnen er en sadist, de barna som ikke viser at de lider slipper lettere unna. Vold og misbruk er arvelig helt til det blir tatt ett oppgjør med dette. Om ho ble utsatt for misbruk som liten, så er det likevel ho som har ansvaret for å ikke bringe dette videre. Jenter blir dessverre ikke holdt til ansvar i så stor grad som gutter og dette gjør at jenter rett og slett fritar seg ansvaret for sine handlinger der hvor ho kan legge skylden på andre.

Jeg misliker sterkt autoritære styrer da dette før eller siden vil bli brukt til maktmisbruk ettersom hvem som sitter på makten. Da er det vanskelig å gjøre opprør når feil person havner med makten. Kommunismen i Russland, Kina og Nord Korea er et godt eksempel på det. De som ikke var med på deres strenge spilleregler ble drept eller havnet i konsentrasjonsleir. Folk tåler ikke å sitte på for mye makt. De som sitter med makt bør ikke ha noen fordeler av dette, hvis ikke blir det som bukken og havresekken hvor maktkåtskapen tar over.

Endret av glidemiddel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...