Gå til innhold

Kvinner er menns fiende.

glidemiddel

Anbefalte innlegg

Feminister har hjernevasket jenter til å bli fienden til menn. Når noen prøver å prate opp for menn/gutter skjer dette http://www.youtube.com/watch?v=IBjaz7uNHnA . Merk deg at Warren Farrel er en meget respektert person som også har snakket for jenter sak og ble hyllet av feminister. Nå som han prater for gutters sak, så har han blitt erkefienden til feminister. Det er ikke bare radikale feminister som lager lager trøbbel når menn snakker ut og påpeker urimligheter, så og si alle jenter gjør dette. Sjekkesituasjonen er en kjempefest for jenter og de har blitt ekstremt kyniske og egoistiske. Hele denne situasjonen pågår over hele livet hvor gutter bærer jenter frem på gullstol og ofrer seg for dem og jenter føler det er deres naturrett (entitlement). Det finns ingen grenser på hva jenter ser på som urimlig, de tar alt hva de kan ta på bekostning av familie osv og føler de har rett til dette. De fleste jenter evner ikke å se på menn/gutter som mennesker og se perspektivet på verden utenifra sin egen boble.

"så og si alle jenter gjør dette..." der mista du min interesse for videre debatt....

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

De æreløse er kanskje de verste. De unnskylder seg med at de ikke vet bedre, eller at det ikke har forstand til forstår bedre?

Jeg forsøker bare å finne motiver hos mennesker. Hva er det som driver de æreløse, får de pult noen gang? Får de vært noe annet enn han som kjører henne til flyplassen og er kompis?

Vet kvinner dette her? Kvinner som skal fortelle meg om klassesamfunnet er de samme kvinnene som alltid har hatt et par tre beilere etter seg som alltid har vært noen tjenere?

Kvinner som alltid og bestandig har fått gjennom sin vilje nekter for at oldemødrene deres var mindre kalkulerte? Herregud for en vrangforestilling disse kvinnene forer hverandre med.

Pua, hva er motivet til de æreløse? Vet de ikke bedre, eller venter de bare på tur? Eller opprettholder de beundringen for å samtykke i de fæle mobbingen og overgrepet den alminnelige kvinne har mot en mann hun føler er under seg?

Jeg kan forstå at kvinner har hån mot menn, men det er hånen mot de stygge menn jeg ikke takler. Det er den som gjør kvinner til dårlige mennesker.

Du mener de æreløse mennene som dreper kvinner for å gjenopprette familiens ære?

Eller de æreløse mennene som ikke føler seg truet av kvinner og deres eksistens? Vent litt, jo, du mener disse mennene er ærefulle?

Jaja, man skal lese mye rart i dag. Og ellers, hvor mange har du klart å terge på deg i dag, sånn ca, for å få litt utløp for innestengt moro? ;)

Du er faktisk ganske gøyal fyr, waco, av en eller annen grunn :)

Anonym poster: 262f0e36e71ea1aa2d26aa6dc903f7e4

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er ikke kvinner som gjør at jeg hater menn, det er disse brukeren i denne tråden. Men hater bare de da. for noen patetisk idiotiske løyner og idioter! "kvinner er ondskap" mm,lykke til videre i livet småtiss

Anonym poster: 8625f9baa4d709ef37678e61b4e9a313

Dette var dagens latter. Jeg lo høyt. Tror nok disse såkalte sinte internettkarene er noen godslige karer som ikke har noe i mot å løpe ærender for sine mødre og som gjerne stiller opp for døtrene sine, og som finner det for godt å fyre seg opp noen hakk og sutre litt på allverdens onde kvinner (jeg føler meg plutselig som en kvinnelig utgave av Darth Vader bare å lese denne tråden :fnise: ), og når de treffer på noen likesinnende, så er ikke veien lang før de i skjønn harmoni forener seg i et felles internett-raseri mot kvinner...:P

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette var dagens latter. Jeg lo høyt. Tror nok disse såkalte sinte internettkarene er noen godslige karer som ikke har noe i mot å løpe ærender for sine mødre og som gjerne stiller opp for døtrene sine, og som finner det for godt å fyre seg opp noen hakk og sutre litt på allverdens onde kvinner (jeg føler meg plutselig som en kvinnelig utgave av Darth Vader bare å lese denne tråden :fnise: ), og når de treffer på noen likesinnende, så er ikke veien lang før de i skjønn harmoni forener seg i et felles internett-raseri mot kvinner... :P

Spot on! :fnise:

Anonym poster: f84340a21e51fb3ba259a807a0e870c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Fimen i glidemiddels HI er grusom (det er ikke ofte jeg gråter.. :sjenert: )

Og jeg blir nesten like trist av å se tilløpene til kollektiv avstraffelse i denne tråden.

(Jeg skal ikke engang bry meg med å hinte til Geneve konvensjonens ord om kollektiv avstraffelse)

En mishandler og en forbryter skal som enkeltmenneske dømmes etter sine forbrytelser uavhengig av sitt kjønn.

At russisk kulturell ballast medvirker til at det med reemlig stor sannsynlighet kun er ansatt kvinner på barnehjemmene i Russland tilsier ikke at mishandlere og forbrytere mot grunnleggende menneskerettigheter, og mot barn i sær, er hverken kun kvinner eller kun menn.

La dem dømmes etter sine forbytelser og ikke etter sitt kjønn.

Edit: Og så skal jeg sikkert få kjeft for å ta HI bokstavelig talt dødsens alvorlig, men jeg klarte ikke finne ett gram humor i lenken, og synes temaet er for alvorlig til å bare spøke pent bort.

Endret av Lille-pus
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Male caregivers linked to two-thirds of child deaths, injuries

Statewide study of more than 200 deaths or near-deaths of children examined the years between 2005 and 2009.

A troubling new report on child mortality in Minnesota has found that male caregivers were responsible for two-thirds of child deaths and near-fatal injuries from 2005 to 2009.

...

Two-thirds of the 71 inflicted injuries or homicides involved male perpetrators, some with histories of drug abuse or violence.

Most of the cases involved children under age 3 who were shaken or who suffered blows to their heads.

kilde: http://www.startribu.../121130469.html

At du sa for noe?

Anonym poster: c7ad82fc5135f09f9b3b494c2efbc37c

A Nation's Shame: Fatal Child Abuse and Neglect

in the United States

A Report of the U.S. Advisory Board on Child Abuse and Neglect, April 1995

U.S. Department of Health and Human Services

200 Independence Avenue, S.W.

Washington, D.C. 20201

Now, almost ten years after the report had been manufactured, it still hasn't motivated any "peers" to review it. It is doubtful that any reputable researcher will ever come forth and be willing to support the extremely propagandistic views presented in the report.

What are we to think of the credibility of The National Center on Child Fatality Review — Once a liar, always a liar?

Based on the report by Dawson, J., & Langan, P. (1994, "Murder in Families, Bureau of Justice Special Report. Washington, DC: Department of Justice, NCJ-143498," 55% of convicted child murderers are the biological mothers of the victims. That percentage has crept up to 61 percent since then, because violence by mothers against their children is inexorably increasing year after year. Would anyone expect prospective criminals to restrain themselves if they are permitted to commit their crimes with impunity and if the crimes that they commit are literally invisible?

The male-bashing that is contained in the above quoted excerpt from the article could be excused if the authors of the report weren't aware of that DoJ report. However, they included it in the references to chapter one of their report. Biological, married fathers of children account for about 6% of convicted murderers of children. (see also "Single-Mother Households — Accomplishments" and "Women were over half of the defendants (55%) in only one category of family murder: parents killing their offspring")

There is a problem with violence statistics that are based on convictions. Although the dead body of a child can seldom be successfully hidden, our society is only too ready to look for all kinds of excuses when the obvious perpetrator is a woman. We are surprised, for example, when investigations show that specific women killed all or a number of their children in years gone by. A number of such cases have recently surfaced. There is no telling how many more of such cases go undetected and unsuspected. That is where the hiding of the truth starts. The myth of the innocence of women is so all-powerful that we are virtually incapable of even suspecting that a woman is truly capable of murdering "her" child. But even if a woman is suspected, it often happens that the powers involved in prosecuting her do all they can to disprove that she could have done the deed.

If no avenue of escape is open, and if a conviction is inevitable, then it happens that the murder of a child is downgraded to manslaughter or even to infanticide (a category of crime of which only women can avail themselves), or it is ruled accidental, if at all possible. The true number of children murdered by their mothers is for those reasons in reality far higher than statistics based on convictions indicate. It doesn't make any difference to the murdered children. They are dead one way or another, and nothing will call them back to life.

However, isn't it in the best interest of our surviving children to recognize that their lives are most at risk when they are with their mothers without the protection by their fathers, especially if a given mother murdered one of her children already?

Jeg takker Lille-Pus for at hun tar dette seriøst. Det jeg ville få frem er at ingen bryr seg så lenge det er snakk om menn/gutter. Feminismen har også motarbeidet kjernefamilien kraftig og ønsker å skyve far ut av familien og redusere menn til "ikke menneske". Menn blir alltid urettferdig stemplet som monstre, mens kvinner blir stemplet som engler. Ingen er best av hverken menn eller kvinner, men vi er forskjellige og vi må respektere hverandre og bry oss om hverandre. Men kulturen vi lever i er en hakke og mobbekultur mot menn hvor det å være mann eller gutt blir sett på som galt. Det kan vi særlig se på hvordan menn behandles og blir utnyttet så mye lovene gir spillerom for og at pga av at samfunnet er feministisk blir dette akseptert og bortimot oppfordrer til dette. Særlig i USA hvor menn kommer uheldig ut med urimlige høye utbetalinger i forsørgerbidrag/alimony og childsupport uten at han får se barna sine og som oftest mister huset og får livet sitt ødelagt. Man skal huske på at mange kvinner spekulerer i dette og det er kvinner som tar ut skillsmisse i 80% av tilfellene. Det er ikke så stor forskjell på kulturen mellom USA og Norge. "Take it like a man" sier samfunnet og at vi skal innfinne oss med urettferdigheten. Hadde mulighetene og lovene vært de samme i Norge, så hadde dette blitt praktisert her også uten at samfunnet hadde brydd seg. Dette er feminisme i praksis. Det at ingen bryr seg fører til at det blir mange frustrerte menn som f.eks fedre som blir skjøvet ut av familien eller hvor omsorgsretten blir brukt som pressmiddel i forholdet. Dette er et av eksemplene på urimlighetene og dette er grovt.

Det er ikke meningen at vi skal uglese på kvinner som barnemordere om tallene viser seg å være riktige. Men vi skal heller ikke uglese menn som sexforbrytere og pedofile og late som at kvinner ikke kan gjøre noe sånt. Det er mange som skjuler graviditeten og dumper fosteret som sjeldent blir funnet, eller at barnet dør en mystisk død som følge av kvelning eller forgiftning. Dette fører til mørketall hvor bevisene ikke er klare. Mange kvinner tar også barna med seg når de tar selvmord.

Endret av glidemiddel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lille pus er ganske real og rettferdig hun. Det har hun alltid vært, det å være flink til å se ting fra litt andre ståsteder enn sitt eget. Der har andre kvinner mye å lære av henne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

La meg aller først få takke pent for veldig fine ord fra glidemiddel og Waco.

Så har jeg litt lyst til å filosofere litt mer rundt temaet (ha meg tilgitt):

Historien kan vi ikke endre. Det som har skjedd har skjedd og det får vi ikke gjort uendret nå, samme hvor mye vil skulle ønske å gjør det som har vært ugjort.

Dôg er det viktig å kjenne historien for å kunne innse at ikke alt var bra, og å endre på det som bør endres slik at dagen i morgen blir bedre enn dagen i går.

Jeg vet ikke egentlig om det er formålstjenelig å dele gruppen 'barn' inn i jentebarn og guttebarn ? De er alle barn, og de er alle svært sårbare og forsvarsløse overfor overgrep og unnlatelse fra de mennesker som befinner seg i omsorgsfunksjonen som disse barna er avhengige av.

Den kuturelle konteksten vil nok påvirke det nummeriske antallet barn utsatt for omsorgssvikt og overgrep fra hhv. kvinner og fra menn, men jeg er ikke sikker på at det nødvendigvis tjener en hensikt å splitte overgepene i % overgep utført av det ene eller det andre kjønn.

Jeg tror det er viktigere å forsøke å få aksept for at både kvinner og menn i utgangspunkt utgjør og utfører gode omsorgsfunksjoner på genrell basis.

Unntakene fra den genrelle basis finnes, i begge leire, og de har jeg mest lyst til å overlate rett til påtalemyndighet og rettsvesen.

Kanskje det er slik at vår kulturelle ballast, - den som forteller oss hvilke egenskaper hvert kjønn per definisjon tillegges å ha, bør gås nærmere etter i sømmene ? Jeg tror det.

Kunne vi klare å fristille oss fra enkelte av disse forestillingene så kunne vi kanskje klare å se på hvert menneske som et menneske, og ikke som en type representatnt med et predefinert sett egenskaper.

Klarte vi det så ble det kanskje enklere å være både menn og kvinner, om vi alle ble fristilt fra disse predefinerte forestillingene og heller ble vurdert etter de egenskaper og styrker hver enkelt av oss besitter.

Kanskje det også ville gjøre det enklere å være far ? Kanskje det ville gjøre det enklere å være menneske og å bli betraktet som et menneske,

Kanskje vi da kunne våge tenke tanken om at vi ikke er like, aldri vil bli like, men at vi alle kunne fødes med de samme rettigheter, muligheter og plikter ?

- uavhengig om vi har baller i boxer'n eller de er plassert litt høyere oppe på brystkassen.

Kanskje det også da ville bli enklere å være barn ? Kanskje barn fikk de beste omsorgspersonene rundt seg om disse personene ble valgt utifra de egenskaper de faktisk besitter som mennesker, og ikke de egenskaper vi er kulturelt programmert til å tro de besitter utifra hvilket kjønn de tilhører ?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er vel godt dokumentert at kvinner er kvinner verst. Vi må redde kvinner fra feministene. :trampe:

Anonym poster: 52e6bce8b40bef12cec7e79a62251b36

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du mener de æreløse mennene som dreper kvinner for å gjenopprette familiens ære?

Det er kvinner som presser mennene til det.:opplyser:

Også i Norge var det kvinner som var foregangsfigurene for massedrap.

Vil påstå Frøydis Eiriksdatter er Norge sin mest ekstemistiske og onde kvinner.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vil påstå Frøydis Eiriksdatter er Norge sin mest ekstemistiske og onde kvinner.

Burde skrevet person, ikke kvinne.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

At russisk kulturell ballast medvirker til at det med reemlig stor sannsynlighet kun er ansatt kvinner på barnehjemmene i Russland tilsier ikke at mishandlere og forbrytere mot grunnleggende menneskerettigheter, og mot barn i sær, er hverken kun kvinner eller kun menn.

Kvinner er faktisk høyt representerte i vold og overgrep mot eldre, pleietrengende og barn mens menn er mest representative i konvensjonell krigføring.

Edit: Og så skal jeg sikkert få kjeft for å ta HI bokstavelig talt dødsens alvorlig, men jeg klarte ikke finne ett gram humor i lenken, og synes temaet er for alvorlig til å bare spøke pent bort.

Min bemerkning hadde være å kalle de guttebarna for 'homo sovjeticus'. Jeg tror ikke norske gutter hadde reagert sånn, men forsvart seg selv. Jeg ville det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Kvinner er faktisk høyt representerte i vold og overgrep mot eldre, pleietrengende og barn mens menn er mest representative i konvensjonell krigføring.

Klarer du da også å innse at det er en overveldende majoritet av kvinner innen de omsorgsyrkene som omgås tettest med eldre, pleietrengende og barn ?

Og samler man en stor nok gruppe så vil det alltid være en økende sannsynlighet, samsvarende med størrelsen på gruppen, for at det vil finnes brudne kar innen denne gruppen ?

Men, jeg vil ikke påstå at dette umiddelbart gir grunnlag for at kvinner er værre eller bedre omsorgspersoner for disse gruppene, jeg vil helle til den sannsynlighet at deres kjønnsmajoritet innen gruppen tilsier at antallet er større om man teller antall.

Hvorvidt prosentandelen er større er jeg ikke like sikker på. At den er 0 hos noen av kjønnene er jeg like overbevist om at den ikke er.

Min bemerkning hadde være å kalle de guttebarna for 'homo sovjeticus'. Jeg tror ikke norske gutter hadde reagert sånn, men forsvart seg selv. Jeg ville det.

Hva du eventuelt ville som en liten gutt på ca. 5 år, oppvokst på et barnehjem av denne typen er jeg faktisk ikke sikker på om du vet.

Omgivelsene skaper forventede reaksjonsmønster, og den som vet at smerte er i vente vil fysisk reagere på den smerte som er forventet når den forventes, - basert på tidligere erfaringer.

Hold det også åpent at i enkelte situasjoner kan hensiketen være å frembringe gråt, fordi smerten da stanses fra overgriperens side.

Det vil da være naturlig å starte å gråte for å gi en overgriper den reaksjon som er forventet og dermed vil stanse overgrepene og smerten.

Jo mer autoritært et styresett er jo vanskeligere er det å sette seg til motmæle fordi konsekvensene av protest er harde og meget smertefulle, og jo større virker den autoritære maken på dem som befinner seg nederst (i dette tilfellet de russiske barna).

Klarer du å se disse barnas situasjon og reaksjonsmønster fra den siden ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Klarer du da også å innse at det er en overveldende majoritet av kvinner innen de omsorgsyrkene som omgås tettest med eldre, pleietrengende og barn ?

Det er forsatt tendensiøse forskjeller i voldsutøvelse mellom kjønn.

Hva du eventuelt ville som en liten gutt på ca. 5 år, oppvokst på et barnehjem av denne typen er jeg faktisk ikke sikker på om du vet.

*snip*

Klarer du å se disse barnas situasjon og reaksjonsmønster fra den siden ?

Ja, Russland som jeg antyder er jo tildels undetrykkende. Når jeg ble plagd av rødstrømper og ottarkjerringer så holdt jeg helvete og var voldelig tilbake, til de ga seg. De kulturelle forskjellene er at jeg hadde noenlunde ok familie og et greit kontaktnettverk i miljøet som sto på barn sin side.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lille-pus

Det er forsatt tendensiøse forskjeller i voldsutøvelse mellom kjønn.

Ja, Russland som jeg antyder er jo tildels undetrykkende. Når jeg ble plagd av rødstrømper og ottarkjerringer så holdt jeg helvete og var voldelig tilbake, til de ga seg. De kulturelle forskjellene er at jeg hadde noenlunde ok familie og et greit kontaktnettverk i miljøet som sto på barn sin side.

Kan du ikke gi litt underlag for disse tendensiøse forskjellene i voldsutøvelse ?

Jeg er litt usikker mht. hvorvidt du mener du ble plaget av "rødstrømper og ottarkjerringer" som barn på den alder vi så i filmen i glidemiddels hovedinnlegg ?

Og hvilken voldsbruk mener du så små barn har muligheter til å kunne benytte for å stanse overgrep ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Og hvilken voldsbruk mener du så små barn har muligheter til å kunne benytte for å stanse overgrep ?

Vold, bråk, bakholdsangrep, stålvilje. Men som sagt, barn i sosialistiske samfunn som Russlan har kanskje heller ikke et voksent kontaktnettverk som er med på å beskytte de mot dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Lille-pus

Vold, bråk, bakholdsangrep, stålvilje. Men som sagt, barn i sosialistiske samfunn som Russlan har kanskje heller ikke et voksent kontaktnettverk som er med på å beskytte de mot dette.

Å skulle tørre, og å våge, å ta slike midler i bruk krever at mye av den tillærte, og den egenerfarte underkastelsen for det styrende 'regimet' forkastes.

I et totalitært regime (og jeg velger benytte det begrepet på et barnehjem av den type som vises i filmen) er det å opponere mot regimet, eller begå myteri/revolusjon noe som krever nøye overveielse samt kunnskap om at verden faktisk kan være annerledes.

Har man aldri opplevd den verden som er annerledes så vil de daglige omgivelses fremstå som det som faktisk er normalt.

Og for så små barn vil desverre en slik hverdag kunne fremstå som normal. Dette da de med stor sannsynlighet ikke nødvendigvis kjenner en annen hverdan enn den som leves på bbarnehjemmet.

Mitt hovedpoeng i denne tråden er at jeg ikke klarer finne belegg for at mennesker skal forhåndsdømmes etter hvilket kjønn, legning eller farve de har.

Og jeg tror heller ikke vi lager en bedre dag i morgen av å grave skyttergraver mellom kjønn.

Dette av den enkle grunn at menn og kvinner er mennesker, og burde gis friheten og mulighetene uavhengig av hvilket kjønn de tilhører.

Den dag det både handles og snakkes om likeverd mellom mennesker så tror jeg vi har vunnet et viktig steg på menneskenes vegne.

Jeg klarer ikke lage en tilgjort krig, ikke engang her på Skråblikk, mellom kjønnene fordi det er så mye mer å vinne på å jobbe sammen for likeverd uavhengig av kjønn.

Edit: Presisert.

Endret av Lille-pus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feminister har hjernevasket kvinner til å bli fienden til menn. Menn er desverre født med instinkter som selvoffrelse og beskyttelse av kvinner og kvinner bruker dette mot menn. Menn må slutte å beskytte fienden og heller gå til angrep på kvinner.

Kvinner dreper sine barn 9 ganger så ofte som menn og står for mer vold både mot parter og barn enn menn, men dette er opplysninger som feminister ikke vil bringe frem i dagslys. Det er ikke til å stikke under en stol at vi lever i et mannshatende samfunn der hvor feminister har drevet en urettferdig svertekampanje mot menn med løgner og propoganda. Kvinner blir fremstillt som offer og menn som overgriperen. Politikken bruker feminisme for å kapre seg stemmer fra kvinner og enkelte naive menn. For dere som tror at kvinner er snille og uskyldige kan se på denne filmen og få et lite innblikk på hvordan kvinner behandler uskyldige guttebarn som ikke har gjort dem noe vondt:

http://www.avoicefor...does-not-exist/

Menn blir bare utnyttet av kvinner og kvinner respekterer ikke menn og gutter som mennesker.

Nå bør vi menn slutte å beskytte fienden/kvinner og begynne å beskytte oss selv og gå til angrep på kvinner/fienden. Denne krigen kan bli blodig hvis kvinner ikke er villig til å gå med på en fredlig løsning.

Dette er en film som feminister vil fryde seg mens de ser på, men som de ikke vil at menn skal få se.

Noen feminister er humanister, det er ikke humanister som er fienden men feminister. Men selv disse humanistene ignorerer menn så lenge det ikke kommer kvinner til gode

Feil. Det er menn som er kvinnens fiende.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vold avler vold samme om det er kvinne eller mann. Hvorfor legger du hele skylden på kvinner? Jeg synes det er trangsynt å ikke se at det her ikke bare gjelder oss. Jeg har aldri slått en mann i mitt liv, du kan dermed ikke si at alle gjør det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...