Gå til innhold

Flytte langt vekk alene for å jobbe

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det mulig å flytte helt alene fra østlandet til Bergen eller Trondheim for å jobbe et år eller to, når man ikke har gått på vgs enda og er 18 år? Jeg har veldig lyst til det før jeg begynner å studere, men er usikker på om man får støtte av det offentlige til boutgifter og hjelp til å skaffe jobb hvis man ikke klarer det selv.

Noen snille mennesker her inne som vet?

Anonym poster: 2772fff80a8f87d7791bad3110ca84e0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er ikke noe problem, men du får ikke noe hjelp til det. Du må fikse alt selv - også utgifter. Noe annet ville forøvrig tatt seg ut.

Anonym poster: aa4fada8a3d8ed53e151817c5209f557

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mulig, men du får da klare deg selv. Hvis du har lite å gå på økonomisk bør du finne jobb før leilighet. Ikke flytt et sted du ikke har råd til å bo. Det finnes ingen grunn til at en funksjonsfrisk 18-åring som ikke er under utdanning skal få hjelp fra det offentlige.

Endret av Glynis
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har gjort det!. men det jeg gjorde. var å velge meg ut et par steder jeg kunne tenke meg å jobbe. sendte søknader ulike steder i landet. dro på intervjuer og fikk meg en jobb. og heldig som jeg var hadde de leiligheter i firmaet så jeg fikk en billig leilighet jeg kunne flytte til den uka. å starte på jobben neste uke.billig sentrale leiligheter. så du kan jo undersøke litt på hva slags bedrifter har leiligheter å tilby sine ansatte.

Anonym poster: c5ebde59511f74433f89fbd420dd898d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...