Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Blomst83
Skrevet

Når jeg gikk på vgs,altså for over 10 år siden skulle det plutselig også bli en trend,men man så aldri noe til det. Til min store skuffelse,da jeg ikke har sjans i havet til å få noe som helst brunfarge.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kulturelle preferanser. Hadde du levd for 300 år siden hadde du sagt det motsatte. Da representerte det å være brun fattigdom og dertil styggdom. Hvit hud representerte rikdom, glede og skjønnhet.

"Alt" er jo kulturell preferanse. Mote, mat brun eller ei. Vet om mange som syns hvit hud er pent men jeg syns litt farge får de fleste til å se litt mer "levende" ut. Kan gjerne bruke sminke for å få det til, trenger ikke å være sol.

Skrevet

Jeg synes melkehvit hud er det peneste.

Personlig er jeg naturlig blåhvit - så jeg trenger litt brunfarge for å se bra ut. Men alt er bedre enn faketan oransj.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det høres mest ut som du er misunnelig på oss som får fin mørk brunfarge.

Den så jeg ikke komme. Hvorfor er det slik at om det er noe en ikke liker, så er det fordi en er misunnelig? Den begynner å bli gammel. Sannsynligheten er stor for at hun ikke er misunnelig.

Og dersom noen skulle være misunnelig, så er det ikke verre enn å smøre seg med selftan. Problemet løst.

Anonym poster: 9fe924b83ca7aaca0200f0f5a02b09fc

• Liker 11
Skrevet

Den naturlige hudfargen er absolutt den peneste, uavhengig av etnisitet.

Absolutt ikke noe fint med mennesker som går i solarium og som blir unaturlig brune. De fleste nordmenn har ikke den pigmenteringen i huden som mennesker lengre sør har, og da blir det bare for dumt å utsette seg for unødig risiko, (tenker da på hudkreft), for å oppnå en hudfarge som ikke er naturlig.

• Liker 2
Gjest Snyltefluen
Skrevet

Den naturlige teinten er ofte finest, men folk må selvsagt få lov til å bleke og steke huden sin så mye de bare vil. Trives best med den bleke huden min, har ikke vært brun siden jeg var 8-9.

• Liker 3
Gjest Puravida
Skrevet

Jeg syntes jeg er penest med solbrun hud fordi jeg "er afrikansk", men på jenter med blond hår og lyse øyne er det ikke så pent med brunfàrge. Syntes de er penest med litt glød, kanskje fordi det ofte ser så falsk ut med brunfarge. Mange lyse klarer ikke å få den karamellbrune fargen som oss fra litt varmere strøk, og ender ofte opp med sånn fake, oransje overflødig brunfargeting.

Jeg syntes at de med lys hud passer best med litt glød og de med brun eller mørk hud passer best med solbrun hud. Det varierer vel ganske mye fra person til person regner jeg med:)

• Liker 1
Skrevet

Jeg er ganske lys i vinterhalvåret, men får en grei brunfarge i sommerhalvåret. Bryr meg ikke så mye om soling og farger, men synes selv jeg ser litt friskere ut med litt tan på sommeren. Med mindre jeg sitter inne hele sommeren så får jeg farge enten jeg vil eller ikke, så flaks for meg at jeg ikke synes litt farge er harry. :danse:

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det er penest med lett solbrun hud. :)

AnonymBruker
Skrevet

Synes egentlig begge deler er ganske trist. Minst like trist med de som har komplekser for mørk hud og vil bleke den, som de som tankeløst griller seg i solen og synes at alle som ikke er brune er mindre fine. Skaper bare mistrivsel med seg selv, og ingen av delene er helt sunt for huden.

Personlig synes jeg det varierer fra person til person hva som er fint. Mørk brunfarge kan være fint på de med mørkt hår og brune øyne, men ser sjelden godt ut på helt lyshårede.

Og hvorfor skal lys hud forbindes med negative ord, som "likbleik" mens å være (sterkt) solbrun blir kalt "glød", "sommerfarge", "friskt"?

Antagelig har jeg muligheten til å bli svært brun, men jeg vil ikke, for jeg synes jeg har for lyse øyne og hår til at det er fint. Sier antagelig, for jeg har aldri solt meg(liker heller ikke varme), men når jeg har vært i varmere strøk, og vært utendørs hele dagen, med solfaktor, sier andre at jeg har fått fort farge, og blitt betydelig mørkere.

Skulle gjerne gitt bort de genene til noen som ville ha dem :laugh: Hadde ikke gjort meg det aller minste å ikke bli brun, så lenge jeg slapp å bli ubehagelig solbrent på kjøpet.

Anonym poster: a36076710fe2bb316dc80958e091721f

• Liker 2
Skrevet

Det høres mest ut som du er misunnelig på oss som får fin mørk brunfarge.

Haha, akk ja. Jeg synes også det lett blir for harry om en person som har naturlig lys hus griller seg i solarium eller ute i solen. Ser fort unaturlig ut, og spesielt nå som vi vet hvor skadelig solen er i store doser så forbindes det ikke like mye med sunnhet som tidligere. Selv er jeg ikke glad i varme eller sol, så setter meg i skyggen og trives godt der. Alle venninnene mine sier jeg er en sånn type person som ikke hadde kledd å være brun, uansett om jeg har ganske mørkt hår.

• Liker 2
Skrevet

Haha, akk ja. Jeg synes også det lett blir for harry om en person som har naturlig lys hus griller seg i solarium eller ute i solen. Ser fort unaturlig ut, og spesielt nå som vi vet hvor skadelig solen er i store doser så forbindes det ikke like mye med sunnhet som tidligere. Selv er jeg ikke glad i varme eller sol, så setter meg i skyggen og trives godt der. Alle venninnene mine sier jeg er en sånn type person som ikke hadde kledd å være brun, uansett om jeg har ganske mørkt hår.

Jeg mente ikke at alle som foretrekker å være lys på er misunnelige. Var bare noe med måten innlegget var formulert på som gjorde at jeg tenkte i de baner. :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg foretrekker å være hvit, og kler det også best. Klart, jeg er fin med litt farge i kinnene om sommeren, men fra september til april er jeg stort sett melkehvit og fornøyd med det. Jeg blir heller ikke noe særlig brun om sommeren, siden jeg tilbringer den i storm på finnmarkskysten. Jeg har en venninne som har en grønnlig underfarge i huden, hun ser nesten syk ut når hun er blek. Hun bruker en del selvbruning i ansiktet om vinteren, men aldri mer enn at det ser naturlig ut.

Ikke alle kler å være blek, og ikke alle kler å være brun. Men jeg synes ikke man skal skjemmes over melkehvite legger. Jeg blir alltid så trist når jeg leser/hører folk som må ha brun strømpebukse fordi de synes det er flaut med hvite legger. Omtrent alle som ikke er naturlig mørk i huden har hvite legger etter en lang vinter, og ingen får noe brunere legger av å løpe rundt i strømpebukse.

Anonym poster: dd16022f5838af940cba61795e004d01

• Liker 4
Gjest vilma2000
Skrevet

En sunn friskhet på kroppen er det fineste, men jeg syntes det er direkte stygt å være solariumsbrun eller nøttebrun med blondt hår. Lyser HARRY over hele greia. Ser for meg baben ligge innsmurt med olje i Hersonissos og griller kroppen.

• Liker 1
Gjest winston
Skrevet

Om man har plettfri porselenshud synes jeg det er vakkert å være blek. Det har dessverre ikke jeg, så jeg kler best å ha litt farge. Synes ikke oransje eller nøttebrun hud er så pent (om man ikke har fargen naturlig da).

• Liker 1
Skrevet

Kulturelle preferanser. Hadde du levd for 300 år siden hadde du sagt det motsatte. Da representerte det å være brun fattigdom og dertil styggdom. Hvit hud representerte rikdom, glede og skjønnhet.

Så vidt jeg kan se av et googlesøk var det svært vanlig å være blek på 17-1800 tallet, såpass vanlig at de fleste barn utviklet rakitt. Dette på grunn av alt sotet i lufta over mesteparten av Europa på den tiden, som stengte sola ute. Mente at det bare var de rike, adelen mm som gikk rundt med parasoller for å bli bleke nok, men det ser ut til at de bare var en av mange.

Skrevet

Solbrun er finest i mine øyne :)

Skrevet

Velpleid hud . Uansett om den er hvit eller brun. Kommer an på personen , men må være velpleid.

• 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet

Enig i at folk med hvit hud som har solt seg brune er skikkelig harry. Her er det inn å være hvit om man kan kalle det for inn. Alle mine venninner bruker 30 (noen også 50) solfaktor hele året for å unngå å bli brun. Ja, i Norge. Jeg har ikke solt meg eller oppholdt meg i solen uten tilstrekkelig solfaktor siden jeg var femten.

Anonym poster: 770e682d7370385b9dc1baabd78a89b4

• Liker 3
Skrevet

Lar folk gjøre som de vil :) Litt farge har ingen vondt av :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...