Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det "nye" er hvit hud. Nå skal vi ikke bli så brune lengere.

Hva synes dere er penest? Hvit eller solariumsbrun?

Har ei venninne fra Thailand. Hun sitter aldri i sola og hater fargen sin. Hun sier vi hvite er "highclass" i Thailand og at de vil bli slik som oss. Sånn er det jo flere plasser i verden. Det er nok flere som vil være hvite, enn brune. Så hvorfor er vi nordmenn så opptatt av å være brun?

Nå skal dette trolig dabbes av, men jeg har mine tvil.

Jeg synes en mellomting er finest. Lett solbrun.

Anonym poster: fa3051094155020f734c79977b9d19ea

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror kanskje grunnen til at brunt er på vei ut, er på grunn av all oppmerksomheten rundt hud- og føflekkreft i det siste, og fokus på hud som eldes i sola.

Jeg er forsåvidt enig med deg at verken likblek eller sandpapirbrun er særlig pent, men en frisk mellomting :)

• Liker 4
Skrevet

Helt forskjellig fra pers til pers... Noen kler å være kritthvite og andre kler en super dyp tan.

Det at det er "hippt" å være bleik i noen land har mer med status å gjøre en det selve estetiske....

Rike folk er ikke ute å arbeider i sola å slikt vet de :D

• Liker 4
Skrevet

Det fargegreia i slike land er symbol på klassestatus, hvor hvit er velstående. Vi har ikke så store klasseskiller i Norge, derfor går vi bare etter det vi syns er "finest".

Selv syns jeg brun er finest. Man ser så frisk ut! :)

Gjest Gunfreak
Skrevet

Har kanskje også noe med at folk har skjønt at orange ikke er en fin farge på huden

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Helt forskjellig fra pers til pers... Noen kler å være kritthvite og andre kler en super dyp tan.

Det at det er "hippt" å være bleik i noen land har mer med status å gjøre en det selve estetiske....

Rike folk er ikke ute å arbeider i sola å slikt vet de :D

Stemmer, et slikt syn representerer også hvordan normen før var i Norge. Men, på 60-taller begynte folk med penger å reise sydover i Europa på charter-reiser, og det hele ble vendt om. Nå var man velstående dersom man hadde solbrun hud.

I dag i Norge er ikke brunhetsskala avgjørende når man skal bedømme en persons økonomiske status. Likevel vil jeg påstå at overdreven solarium/fake tan-bruk vitner ofte om en "white trash"-stil og lavere utdanning. Lett solbrun er i mine øyne det peneste på mange, men det er selvsagt svært individuelt hva man kler.

Anonym poster: a3e9ca1ed17e5f4b6358d91231695d47

• Liker 5
Skrevet

Det fineste er når man har en hudfarge som passer til deg. Noen kan være pene med veldig lys hud, andre er fine med supertan. Sålenge man har glød og ser fresh ut :)

• Liker 1
Skrevet

Man vil alltid ha det man ikke har, tror jeg er svaret på de med mørk hud vil ha lys og omvendt.

Men jeg synes absolutt det er finest med sommerbrun hud :biggrin:

• Liker 2
Skrevet (endret)

Synes jeg har lest at blekt skal være inn de siste 5 åra jeg. Men har ikke sett noe til det..

Selv er jeg blek som snø 10,5 måneder av året, så jeg er skikkelig in da. Så får jeg bare være umoderne på sommern når jeg er lysebrun ;)

Endret av Mynona
AnonymBruker
Skrevet

Solbrun.

Anonym poster: 001537b4dccb53dd12d190eaf6398df6

Skrevet

Jeg har også ei venninne fra Thailand som mener hun er alt for mørk. Da vi var i Thailand sammen kjøpte hun produkter for å forhindre at hun skulle bli brunere, og til og med for å bleke huden.

Ei annen venninne av meg, fra Marokko klager over at hun er for lys. Hun egentlig ganske mørk, men mister litt farge om vinteren. Så nå går hun og gleder seg til hun skal til Afrika og bli svart. Eller som hun selv kalte det, svidd neger.

En kompis av meg er fra Etiopia og jeg synes han har fantastisk flott, mørk hudfarge.

Jeg selv ser helt klart best ut når jeg er solbrun, og jeg blir veldig brun, men får en jevn fin og dyp brunfarge.

• Liker 1
Gjest Gunfreak
Skrevet

Det fineste er når man har en hudfarge som passer til deg. Noen kan være pene med veldig lys hud, andre er fine med supertan. Sålenge man har glød og ser fresh ut :)

Enig, noen jenter(siden jeg er mann tar jeg jenter som eksempel) ser best ut med melkehvit hud, andre litt mer farge, men syns ingen hvite kler super brun hud, sånn orange/bonsje

Men folk skal være det de passer til, er de fra phillipinene skal de ha den huden de er født med, er du fra japan skal du ha den, er du fra kenya skal du ha den osv. ikke prøve å forandre på den.

Skrevet

Det har i mange år vært sånn i Asia at de ønsker å være hvite som oss, de har kremer som bleker huden. Har ikke fått med meg at det nå er in i Norge å unngå å bli solbrun. Jeg syns og at en mellomting er finest.

Skrevet

Jeg synes begge deler kan være fint jeg, kommer bare an på om personen kler fargen sin eller ikke.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke et eneste brunt gen i kroppen min, har aldri blitt brun i hele mitt liv. Er en mester i å bli knallrød selv med faktor 50. Men rødt og blemmete er visst ikke sexy :fnise:

Anonym poster: cc57a8747e353891ad22db2ab1b8b162

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er in og hva som ikke er det, men jeg trives med den lyse huden min. Føler meg gammel og fæl når jeg er brun. Lys hud og friske, røde kinn er aller finest. Jeg syns faktisk det er litt harry med veldig brun hud.

Anonym poster: 9fe924b83ca7aaca0200f0f5a02b09fc

• Liker 7
Skrevet

Jeg vet ikke hva som er in og hva som ikke er det, men jeg trives med den lyse huden min. Føler meg gammel og fæl når jeg er brun. Lys hud og friske, røde kinn er aller finest. Jeg syns faktisk det er litt harry med veldig brun hud.

Anonym poster: 9fe924b83ca7aaca0200f0f5a02b09fc

Det høres mest ut som du er misunnelig på oss som får fin mørk brunfarge.

• Liker 1
Skrevet

Fordi de fleste ser bedre ut med litt farge i kinna. Jeg vet ikke om noen som ikke kler å være litt brun bedre enn å være likblek.

Gjest Skogkar
Skrevet

Fordi de fleste ser bedre ut med litt farge i kinna. Jeg vet ikke om noen som ikke kler å være litt brun bedre enn å være likblek.

Kulturelle preferanser. Hadde du levd for 300 år siden hadde du sagt det motsatte. Da representerte det å være brun fattigdom og dertil styggdom. Hvit hud representerte rikdom, glede og skjønnhet.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...