Gjest Cheeky Kunt Skrevet 16. mai 2013 #21 Del Skrevet 16. mai 2013 Bare jeg som ikke skjønte denne? Anonym poster: bbf1de53035f6e1616f1bef4ba8fb2c3 Det var bare for å påpeke den kreative stavemåten til ts. ...hjenter... 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Han_med_svaret Skrevet 19. mai 2013 #22 Del Skrevet 19. mai 2013 ingen svar på spørsmål jo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogkar Skrevet 19. mai 2013 #23 Del Skrevet 19. mai 2013 (endret) Jeg synes white knighting er patetisk, om det er det jeg tror det er. Hvorfor skal kalkunkrøll mobbes egentlig? Hva gjorde han galt? Alle som har tilbragt mer enn ti minutter på et treningsstudio vet at det er vanlig skikk og sette flaska si på benken om man skal hente vekter, hantler og/eller fylle på vann. Han hadde retten fullstendig på sin side, men likevel er det han som blir kalt idiot, taper og mongo? Jeg hadde blitt oppgitt sjæl jeg, og sannsynligvis litt paff om det dukket opp mann etter mann etter mann som begynte å skrike til meg. Jeg hadde riktignok kanskje droppet å skrive et innlegg om det på internett, men jeg synes det var en spennende og morsom historie, samt at tematikken jo var sjokkerende. Hva gjorde han galt egentlig? Edit; Interessant tråd egentlig. OK, så er kalkunkrøll litt loco. Det skal han ha. Men hva med alle de andre som mobber ham? Personkarakteristikker, bekymringsmeldinger, psykologiske evalueringer, latterliggjøring osv. Så vidt jeg kan se er Kalkunkrøll den eneste i tråden som holder seg noenlunde saklig. Endret 19. mai 2013 av Skogkar 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Cheeky Kunt Skrevet 19. mai 2013 #24 Del Skrevet 19. mai 2013 ingen svar på spørsmål jo Jenter, eller hjenter om du vil, vet som regel ikke hva white knighting er for noe og forstår heller ikke når de blir utsatt for det. Dessuten var det ikke noe sjakktrekk å linke til et innlegg av kalkunkrøll, i den tro at diskusjonen ikke ville dreie seg om han, med tanke på den historien han har her inne. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
QueenOfTheSidewalk Skrevet 19. mai 2013 #25 Del Skrevet 19. mai 2013 I det tilfelle synes jeg hun var litt sleip. Hadde selv flyttet meg om noen krevde plassen og jeg så det han/hun sa stemte, det finnes andre ting man kan gjøre i mellomtiden. Synes ikke noe om de hvite ridderne, blitt utsatt for dem selv. De beskytter den som ser best ut 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
studerende Skrevet 19. mai 2013 #26 Del Skrevet 19. mai 2013 (endret) Skjønner ikke hvorfor kalkunkrøll får pes for denne posten. Trodde det var en helt vanlig norm å annse en benk som opptatt om det ligger en håndduk, vannflaske eller liknende der. Hadde blitt irritert selv om det hadde skjedd med meg. (Ja, jeg vet at kalkunkrøll har skrevet mye rart her inne, men det forandrer da ingenting. Om Adolf Hitler hadde sagt at 1 + 1 = 2 hadde han fremdeles hatt rett i det utsagnet) Endret 19. mai 2013 av studerende 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Puravida Skrevet 19. mai 2013 #27 Del Skrevet 19. mai 2013 Jeg synes white knighting er patetisk, om det er det jeg tror det er. Hvorfor skal kalkunkrøll mobbes egentlig? Hva gjorde han galt? Alle som har tilbragt mer enn ti minutter på et treningsstudio vet at det er vanlig skikk og sette flaska si på benken om man skal hente vekter, hantler og/eller fylle på vann. Han hadde retten fullstendig på sin side, men likevel er det han som blir kalt idiot, taper og mongo? Jeg hadde blitt oppgitt sjæl jeg, og sannsynligvis litt paff om det dukket opp mann etter mann etter mann som begynte å skrike til meg. Jeg hadde riktignok kanskje droppet å skrive et innlegg om det på internett, men jeg synes det var en spennende og morsom historie, samt at tematikken jo var sjokkerende. Hva gjorde han galt egentlig? Edit; Interessant tråd egentlig. OK, så er kalkunkrøll litt loco. Det skal han ha. Men hva med alle de andre som mobber ham? Personkarakteristikker, bekymringsmeldinger, psykologiske evalueringer, latterliggjøring osv. Så vidt jeg kan se er Kalkunkrøll den eneste i tråden som holder seg noenlunde saklig. Tror folk angriper han mye pga. hans bisarre meninger. Å kalle kvinner for mus, og diverse stygge ting hele tiden som viser at han virkelig ser på kvinner som et bruk og kast objekt er sikkert et eksempel. Det at han vurderer et menneskes verdi på grunnlag av muskelmasse og kjønn og vekt er nok også en god grunn. Han virker bare som en skikkelig lost fyr som virkelig burde ta seg tur til psykolog. Mener nå jeg. Og jeg, på godt og vondt, leser mellom linjer og tror at det er umulig at han ble kastet ut fra et treningsstudio fordi noen menn var white knights. Han ble nok pratet til av flere og kastet ut fordi han oppførte seg truende eller farlig, uansett om han selv mener motsatt. Han har rett angående plassering av flaske på benk = reservering, men måten han ordlegger seg, hva han fokuserer på, og innholdet på det han skriver viser god grunn til å reagere. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 19. mai 2013 #28 Del Skrevet 19. mai 2013 Denne fyren er like patetisk som de hvite ridderne han syter over. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 19. mai 2013 #29 Del Skrevet 19. mai 2013 Jeg synes white knighting er patetisk, om det er det jeg tror det er. Hvorfor skal kalkunkrøll mobbes egentlig? Hva gjorde han galt? Alle som har tilbragt mer enn ti minutter på et treningsstudio vet at det er vanlig skikk og sette flaska si på benken om man skal hente vekter, hantler og/eller fylle på vann. Han hadde retten fullstendig på sin side, men likevel er det han som blir kalt idiot, taper og mongo? Jeg hadde blitt oppgitt sjæl jeg, og sannsynligvis litt paff om det dukket opp mann etter mann etter mann som begynte å skrike til meg. Jeg hadde riktignok kanskje droppet å skrive et innlegg om det på internett, men jeg synes det var en spennende og morsom historie, samt at tematikken jo var sjokkerende. Hva gjorde han galt egentlig? Edit; Interessant tråd egentlig. OK, så er kalkunkrøll litt loco. Det skal han ha. Men hva med alle de andre som mobber ham? Personkarakteristikker, bekymringsmeldinger, psykologiske evalueringer, latterliggjøring osv. Så vidt jeg kan se er Kalkunkrøll den eneste i tråden som holder seg noenlunde saklig. Hahaha. Er egentlig enig kalkunen her altså. Det skal være lov å gå å hente vekter uten folk tar plassen din, men samtidig er ikke flaske og lignende et reservert-skilt. Har opplevd enkelte som prøver seg med å legge ting på en maskin mens de varmer opp eller tar supersett, noe som selvsagt ikke er greit. I dette tilfellet ser det ut til at kalkunen hadde ærlige hensikter og dama var veldig frekk. Disse riddergreiene har enda ikke skjønt meg så godt på, men jeg mener at man ikke skal drive å rope til hverandre på treningsetet, og det er ekstremt farlig om det utvikler seg et aggressivt miljø der folk åpenlyst kjefter på hverandre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogkar Skrevet 19. mai 2013 #30 Del Skrevet 19. mai 2013 Hahaha. Er egentlig enig kalkunen her altså. Det skal være lov å gå å hente vekter uten folk tar plassen din, men samtidig er ikke flaske og lignende et reservert-skilt. Har opplevd enkelte som prøver seg med å legge ting på en maskin mens de varmer opp eller tar supersett, noe som selvsagt ikke er greit. I dette tilfellet ser det ut til at kalkunen hadde ærlige hensikter og dama var veldig frekk. Disse riddergreiene har enda ikke skjønt meg så godt på, men jeg mener at man ikke skal drive å rope til hverandre på treningsetet, og det er ekstremt farlig om det utvikler seg et aggressivt miljø der folk åpenlyst kjefter på hverandre. LOL. Jeg skjønte den først nå :D Pleier du ikke løpe fram og tilbake til dassen med litt vann i hånda, helle på vannflaska (som holder av plassen) og gjenta cirka 200 ganger? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Herr Heftig Skrevet 19. mai 2013 #31 Del Skrevet 19. mai 2013 LOL. Jeg skjønte den først nå :D Pleier du ikke løpe fram og tilbake til dassen med litt vann i hånda, helle på vannflaska (som holder av plassen) og gjenta cirka 200 ganger? Hvis jeg skal fylle på vann legger jeg bare igjen t-skjorta mi. Neida, pleier å fylle vann mellom apparater hvis jeg har dem alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skogkar Skrevet 19. mai 2013 #32 Del Skrevet 19. mai 2013 Hvis jeg skal fylle på vann legger jeg bare igjen t-skjorta mi. Neida, pleier å fylle vann mellom apparater hvis jeg har dem alene. Ja..jeg har trent vekter i 10 år snart (med noen mindre avbrudd) og kan ikke huske å ha opplevd noen rystende konfrontasjon med folk, ever. Så denne kalkunkrøll er nok utvilsomt en litt lettprovosert type. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 19. mai 2013 #33 Del Skrevet 19. mai 2013 Jeg foretrekker å klare meg selv, og vil dermed ikke "reddes" av andre, men dersom jeg faktisk trenger hjelp er det jo fint om noen tilbyr seg, uavhengig av kjønn. Anonym poster: 67bf75ff09a07926d4b108588c1327e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BavianBror Skrevet 19. mai 2013 #34 Del Skrevet 19. mai 2013 Jeg foretrekker å klare meg selv, og vil dermed ikke "reddes" av andre, men dersom jeg faktisk trenger hjelp er det jo fint om noen tilbyr seg, uavhengig av kjønn. Anonym poster: 67bf75ff09a07926d4b108588c1327e6 Hele problemet med hvite riddere er at de nettopp forskjellsbehandler på vegne av kjønn. De vil alltid ta side med jente, uavhengig om hun har rett eller galt. De vil storme frem og "redde" henne fra en situasjon, mens de vil ignorere en gutt som blir utsatt for den samme situasjonen. De vil også selv bedømme om en jente trenger å reddes eller ikke. En annen ting er at hvite riddere ofte kun "redder" jenter i lav-risiko situasjoner, f. eks. der de er mange mot en (slik som i kalkunen sin tråd). 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Han_med_svaret Skrevet 23. mai 2013 #35 Del Skrevet 23. mai 2013 Hele problemet med hvite riddere er at de nettopp forskjellsbehandler på vegne av kjønn. De vil alltid ta side med jente, uavhengig om hun har rett eller galt. De vil storme frem og "redde" henne fra en situasjon, mens de vil ignorere en gutt som blir utsatt for den samme situasjonen. De vil også selv bedømme om en jente trenger å reddes eller ikke. En annen ting er at hvite riddere ofte kun "redder" jenter i lav-risiko situasjoner, f. eks. der de er mange mot en (slik som i kalkunen sin tråd). Gjør de det altid når det er trygt? Eller kalles de ikke hvite riddere hvis de tar risk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Guybrush Skrevet 23. mai 2013 #36 Del Skrevet 23. mai 2013 Dette minner meg om en situasjon jeg opplevde nylig på bussen. En russ med etnisk opphav fra midt-østen fikk en stygg grumsete mumlende kommentar fra en gammel kar som satt på motsatt side av bussen. Tror det gikk noe på at russen hadde det norske flagget på rumpa og gamlingen mente visst dette var skamfult. I og med at dette er noe man ser hos mange russ er det selvsagt en stor sannsynlighet for at fyren var rasistisk og forsøkte lage bråk. I det øyeblikket alle på bussen fikk dette med seg og han først reagerte hadde han alle på "sitt lag". Problemet var reaksjonen som umiddelbart kom. Enkelt sagt gikk den i "jeg skal pule morra di jævla faen!" og langt værre ting mens det gikk i heftig gestikulering og antydninger om at han skulle slåss mot gamlingen på 70+. Poenget mitt er at alt handler ikke om å komme ut som fysisk sterkest og "slå" alle andre. Å tro at man kun vinner om man får viljen sin er en tankegang som hører hjemme i sandkassa. En reflektert person ville skjønt at det ikke kom noe godt ut av å begynne å krangle og legge seg på samme nivå som den obsternasige jenta. I det øyeblikket han gjorde det tapte han på alle måter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Skrevet 23. mai 2013 #37 Del Skrevet 23. mai 2013 Tråden er ryddet for språkdebatt. Rainbow81, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BavianBror Skrevet 24. mai 2013 #38 Del Skrevet 24. mai 2013 Gjør de det altid når det er trygt? Eller kalles de ikke hvite riddere hvis de tar risk? Ikke nødvendigvis, men en person som er hvit ridder er ofte ikke av de "tøffeste" typene. Så det er større sannsynlighet at han vil handle i en lavrisiko situasjon. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå