Gå til innhold

Ansiennitet, lønn og permisjon

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg vil i løpet av min barselpermisjon nå 8 års ansiennitet,hvilket skal føre til høyere lønn for min del. Men vil jeg få dette utbetalt mens jeg er i permisjon? Jeg har 100% lønn, men ble plutselig usikker på om jeg vil få ny lønn først når jeg er tilbake i jobb...

Anonym poster: 911c4c4d56dd84a1cdcfaf0b66718157

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette kan du jo bare spør HR hos din arbeidsgiver om. Det er nok ordentlige retningslinjer på dette? Får du lønn som vanlig direkte fra arbeidsgiver eller får du det fra NAV i permisjonen?

Får du lønn som vanlig fra arbeidsgiver er det som om du er i vanlig jobb, og du justeres som normalt, også over 6G hvis arbeidsgiver dekker dette. Da får arbeidsgiver utbetalt direkte fra NAV den støtten du ellers ville fått direkte derfra.

Anonym poster: f42285c15ee81e90c7b97be1bf1123ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min arbeidsplass (større norsk firma) får me ikkje lønnsforhøyelse i permisjon. Det står også i personalhåndboka. Fekk melding om lønnsforhøyelse i permisjonen, og at den trer i kraft når permisjonen var over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber du innen stat og kommune har du rett på "normal lønn", dvs. det som ville vært lønna di på nåværende tidspunkt hvis du ikke var i permisjon. Jeg fikk justert lønna mi i permisjon både etter lønnsforhandlinger og opprykk i ansiennitet.

Private bedrifter har egne avtaler, sjekk med personalhåndboka f.eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg jobber i kommunen, så da satser jeg på å få ny lønn når den tid kommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Jeg jobber i kommunen, så da satser jeg på å få ny lønn når den tid kommer :)

Det er jo også mulig å minne personalansvarlig på dette. ;-) Da jeg skulle søke kommunen om permisjon skrev jeg det som et lite tillegg i søknaden; at jeg ville rykke opp i ansiennitet den 01.08 osv.

Gjeldende tariffavtale kan være lurt å lese litt i hvis man lurer på noe forresten. :-)

Masse lykke til. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...